Inlägg från: mmmiikaela |Visa alla inlägg
  • mmmiikaela

Vi som hade BF feb-09 del 5

Ankan1982 skrev 2011-02-22 14:32:31 följande:
    hur gammal är miliam?
    han blev 2 år i söndags!
    son född 09, pyret i magen beräknad 7/7-11
  • mmmiikaela

vi bytte säng när miliam va lite över 1 år, funkar kanon, spjälsäng funka inte alls! :P

son född 09, pyret i magen beräknad 7/7-11
  • mmmiikaela
    Nainen85 skrev 2011-03-02 20:06:12 följande:
    Sonen var på 2-års koll idag.. han är 85 cm och väger hela 15,9 kg...
    Frågade om han var för "rund" men dom sa att han bara är ett "kraftpaket", inget att oroa sig för nu iaf...
    oj va mycke han vägde för sin längd, fast de är ju individuellt, huvudsaken är att de följer kurvna o inte hoppar upp kurvor. då behöver man inte oroa sig.

miliam väger runt 11.6 o är 88-89 cm
    son född 09, & lillebror med BF 7/7-11
  • mmmiikaela
    Nainen85 skrev 2011-03-02 23:43:37 följande:

Sonen har alltid varit en "kloss" Flört 
    Han äter inte så jätte mycket och rör sig massor.. ändå går han upp i vikt massor.
    Men jag tror nog BVC säger till om han är för rund.. nu sa dom att det inte var någon fara.. litar på dom då

jo precis bvc säger ju till :) hoppas du itne tog illa upp av de jag skrev, mena absolut inte att han va tjock eller nåt sånt :)
  • mmmiikaela

På måndag ska miliam göra en gastroskopi under narkos, usch!

• mmmiikaela
    mills skrev 2011-03-17 20:44:19 följande:
    nej men usch stackarn...skönt att han får narkos iallafall, jag har gjort det flera gånger när jag var yngre och jag minns fortfarande hur hemskt det var...
    jaa, dom gör ju alltid med narkos på så små barn, de är rutin, de får inte göras i vaket tillstånd. de är ju iaf bra, men läskigt!
    men han har ju varit sövd förut så de ska nog gå bra.
  • mmmiikaela

miliam gillar att räkna, han kan räkna föremål till 10 men bokstäver har vi inet börjat med än, vi kör med räkna och färger, så han kan iaf en del :) tror han kan 10-15 färger utantill än så länge :D

• mmmiikaela
    happy 78 skrev 2011-03-23 21:12:14 följande:
    10-15 färger? imponerande! Det kan knappt jag ju
    jaaa, han är super duktig, lätt för att lära sig och memorera och minnas, bvc har sagt att fortsätter han utvecklas i den här takten så ska han börja skolan ett år tidigare :P dom jämför honom med 3-4 åringar på bvc :P
  • mmmiikaela
    Minnie7 skrev 2011-04-11 14:19:10 följande:
    Tack så mycket! Ja, nu är han här. Gossebarnet. Blev ju igångsatt på BF+15 och han kom knappt två dygn senare. Förlossningen var väl egentligen okomplicerad förrutom att jag blödde nästan 2 liter. Var ju min första vaginala förlossning och det kommer inte bli någon mer kan jag lova. Föredrar snitt. Men vi är ju så olika. Känns skönt att allt är över och har gått hyffsat. Nu ska man bara läka också... Undrar hur länge det tar...
    grattis! oj vad länge du fick gå över, vad vägde pojken? =)
  • mmmiikaela
    Minnie7 skrev 2011-04-11 15:37:20 följande:
    Han vägde 4690 g. Ja, det var drygt att gå över så länge kan jag lova!!!
    en stor pojk med andra ord då =) men inte så konstigt när man går över så länge :) hoppar ni mår bra, nu längtar ja ännu mer efter min plutt :D:D
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5