Inlägg från: mmmiikaela |Visa alla inlägg
  • mmmiikaela

Vi som hade BF feb-09 del 5

Den 23 juni kom Miliams lillebror Wilton till världen, vecka 37+6 3586 gram och 51 cm. :) Tiden går ruskigt fort och han har redan hunnit blivit 3 veckor =)

Angående potta o blöja så går miliam på potta och toalett när han känner för de, men vi har inte riktigt tränat honom heller. men tanken är väl att vi ska börja ordentligt snart. lite drygt med två blöjbarn :P

Miliam är liten kille o väger bara 12 kg o är 90 cm, vi går på extrakoller på bvc och ska även till sjukhuset nu i veckan eftersom han inte växer.

Han pratar iaf rent, förutom R, så språket och allt annat sånt är före i utvecklingen iaf! bvc säger att han ska börja skolan ett år tidigare om han fortsätter såhär, dom jämför han i språket och förståelse o allt sånt med en 4åring. Så de är kul att nånting går åt rätt håll iaf :)

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • mmmiikaela

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-07-17 11:01:41 följande:
    så var EMilio med men han ska få börja skolan med jämnåriga ändå. När han var 2 trodde dom han var 4. Nu är han 5 men blir tagen för en 7åring.

Har Miliam stått stilla på den längden och vikten då? Blir lite orolig att de ska kollas upp eftersom Milton är ännu mindre
    hans kurva ser ut såhär:
  • mmmiikaela
    Minnie7 skrev 2011-07-17 11:04:21 följande:
    Grattis mmmikaela till sonen! Hoppas snittet gick bra- hur upplevde du det??
    tack :) snittet gick jätte bra, jag var uppe o gick som vanligt dagen efter :) kände mig helt som vanligt efter nån dag, var inte ens öm:P
  • mmmiikaela
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-07-17 14:16:25 följande:
    ok men då är det för att den planar neråt då. Milton har alltid legat under men alltid följt den så
    precis, de är hur den ser ut, inte att han äär liten, bara milton följer sin egen kurva såå är de bra =)
  • mmmiikaela

hej allihop! var ett tag sen jag skrev. lilla wilton har nu hunnit bli 2 ½månad, tiden går fort =)

imorgon ska vi till sjukhuset med båda barnen, wilton äter för lite och går inte upp som han ska i vikt, och miliam, den krångelpellen går bara ner i vikt och växer inte alls på längden längre.. så nu ska de utredas o ja hoppas de kommer fram till varför han inte äter.

• mmmiikaela
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-16 22:51:15 följande:
    hej allihopa!
    Idag var Alicia hos läkaren, och på 2,5 års kontroll på bvc. Läkarbesöket fick bokas in akut idag eftersom hon igår blev biten/stucken av mygga när hon sov på sitt rum.. och idag såg hon ut såhär

Även på ena armen, men det runt ögat var värst. Som tur var fick hon en läkare som lyssnade/brydde sig så hon fick antihistamin tablett direkt, hoppas att svullnaden går ner under natten!

På 2,5 års kontrollen gick det supebra, hon ligger långt före i utvecklingen och är jätteduktig med precis allt :) Visst blir man stolt?
    Fick en mindre chock när hon skulle vägas och mätas, för 2,5 månad sen på hjärtkontrollen så var hon 98 lång och vägde 16,4. Idag var hon 99-100 lång och vägde hela 17,3kg! Hon ligger nu två linjer ovanför medel på kurvan :) Stoor flicka! Men hon är proportionerlig, varken pinnsmal eller mullig.. utan precis lagom :)

Är det konstigt att Alicia blir tagen för en 3,5-4 åring? :)
    stackarn, hoppas de försvinner snart, kan inte va skönt :P
    hon är ju rätt lång så de är inte konstigt folk tror att hon är äldre :)
  • mmmiikaela

miliam är rätt liten, men de har ju sina orsaker, han väger 11,8 o är 90cm, samma vikt som vid 1år. dock är han super tidig i sinnet istället, han pratar helt rent och obegränsat, så jag är glad att de inte blivit påverkat av hans dåliga tillväxt! :)

• mmmiikaela
    mmmiikaela skrev 2011-09-17 09:17:18 följande:
    miliam är rätt liten, men de har ju sina orsaker, han väger 11,8 o är 90cm, samma vikt som vid 1år. dock är han super tidig i sinnet istället, han pratar helt rent och obegränsat, så jag är glad att de inte blivit påverkat av hans dåliga tillväxt! :)
    eller rent o rent, ibland hamnar orden på fel ställe typ: mamma nu jag gick till dagis, lite konstig mening men annars pratar han helt obegränsat och rent!
  • mmmiikaela
    mills skrev 2011-09-17 09:27:11 följande:
    Oj vad läskigt med bettet så där nära ögat...hoppas det försvinner snart nu då. 
    Här har man ingen 2,5 årskontroll utan vi får vänta till 3 år. 
    vi har inte heller nån 2 ½års kontroll men vi går ju ofta på bvc med wilton o då får miliam också gå dit för dom har ju honom under uppsikt! men vi har ingen speciellt 2 ½års kontroll, bara 3år om ni har :)
  • mmmiikaela
    mills skrev 2011-09-17 17:54:46 följande:
    vad bra att han får "hänga på" åxå
    ja verkligen, men de är vad läkarn kräver så han brukar hänga med varannan gång :P känns ju lite onödigt o väga en unge varannan vecka, som är 2 år :P
  • mmmiikaela

vad är normalt för en 2 ½åring i längd igenltigen? har ingen koll, mille är ju typ 90 men ligger ca 2 kurvor under normal har ja för mig.

• mmmiikaela
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-09-18 10:04:13 följande:
    Kollade nu och för pojke är 88cm vid 2år på normal linjen och vid 2.5år 92cm,så då var det 1 streck under normala Milton var men 2 streck under på  vikten,11.5kg
    enligt  milles papper så ligger han nästan 2 kurvor under på vikten, känns ju lite wierd om 2 cm gör sån skillnad på pappret, men de kanske är så? :P
  • mmmiikaela

längden o vikten ska de stå

• mmmiikaela

kollade mer noga nu, lite mer än 2 kurvor under på vikten och 1 ½ kurva under på längde.

• mmmiikaela
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-09-18 12:41:54 följande:
    ska kolla noggrannare sedan,var dessa uppgifter ajg fick på BVC. Eller är det miltons egna kurva jag fått se då?
    kanske? jag vet inte :P jag har fått miliams kurva utskriven o då ser man vart han ligger, på hans prickar :P
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5