• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

AnkiFalun skrev 2010-03-06 11:01:56 följande:
    Hmm nån som kan ge lite tips.. ska ha barn i juni..vad ska man ha på dom små då? typ jacka eller??fleece overall lär ju bli för varmt.....
    Jag har två barn som är födda maj, hade inga overaller, olika jackor och massa goa filtar!
  • Ruso
    j00hanna skrev 2010-03-08 14:17:05 följande:
    Lag upp en bild på sonen i de suuuperhärliga äppelkläderna ;)
    Måste bara fråga, hur lång/stor är din son? Såg att du hade köpt 104 till honom...

Jag köpte 92 till min son som är jämngammal med din coh 104 till dottern som blir 4... men på din bild ser ju tshirten fin ut, lika som på min bild på mina - börjar undra om det inte är skillnad på storlekarna
  • Ruso
    j00hanna skrev 2010-03-09 17:10:28 följande:
    Jag vet faktiskt inte exakt hur stor han är. Men han är åtminstone 93 cm lång (fick honom till det när jag mätte själv för kanske en månad sen) Han är en stor 2-åring :)Hur stor är din son då?
    Min son är nog mer rund än lång Sist jag mätte var han 87, vet inte om han växt så mycket sedan dess. Men min dotter som har samma storlek som din son var 102 förra gången vi mätte, det är ju ändå 10 cm skillnad nästan!

Men tröjan satt ju fint på din son! Jag köpte däremot traktor tröjan i 98 till sonen och den sitter bra den med, så ibland verkar det som om storlek är av mindre betydning
  • Ruso
    Evve81 skrev 2010-03-09 18:33:38 följande:
    Jag har köpt 98 till sonen men det funkar inte på byxor han är en ganska liten 2 åring. 86 cm ungefär
    86 är väl inte "ganska liten"? Tror mer det är rätt så medel eller strax under!
    98 skulle nog funka på min son med, men 92 satt perfekt med så det blev den.
  • Ruso
    Buttelina skrev 2010-03-12 10:25:53 följande:
    tyckte dom var rätt kassa i kvaliteten
    Säg inte så!!! Våra två äppel/päron tshirts ligger i tvätten nu... de kändes ju så sköna och bra i kvaliteten innan tvätten - jag vill ju att de skall vara lika fina när de är tvättade!!
  • Ruso
    Rosenbarn skrev 2010-03-15 16:15:46 följande:
    Man säger ju en 0.5-1 cm på vår/sommar skor inte mera::::
    Fast 0,5 skulle jag aldrig köpa - foten åker fram ca 0,5 cm när man går, så då vinns absolut inget växtutrymme. 1-1,5 har jag hört, och det brukar jag gå efter, då har man 0.5 - 1 cm att växa på, och det brukar räcka för barnen under en säsong.
  • Ruso
    Hejpådig skrev 2010-03-16 12:32:13 följande:
    ingen som vill dela med sig av koderna? =)
    30% på valfri vara LC10111
    30% på valfritt ytterplagg LC10112
  • Ruso
    Februarii skrev 2010-03-18 21:13:42 följande:
    Hur är Meandi i storlekarna, är de väldigt stora, någon som vet? Är jättetacksam för svar :)
    Långa och smala, som oftas, men det beror lite på plagget också.
  • Ruso
    Hejpådig skrev 2010-03-20 12:26:29 följande:
    mitt lindex hade halva priset på äpplekläderna nu, blev att fynda =)
    Men oj - redan!!??
    Det låter otroligt... tror knappast min lindex gör det...

Nu blev jag verkligen shoppingsugen...
  • Ruso
    Pokergirl skrev 2010-03-20 08:51:35 följande:
    Jag skulle nog välja enfärgat, ljusa kläder Vi fotade dottern med mörklila suit på sig. Blev nästan svart och man ser bara kläderna. Men jeansklänning lät ju bra annars, blått är ju en mjuk färg som inte stjäl uppmärksamhet.
    Jag har haft korta jeanshängselshort/ ärmlös jeansklänning på mina, och så helt bar under... men samtidigt har jag på de sista barnen även haft färgrika kläder också, och tycker det är underbart!

Yngsta sonen hade även Lindex oranga knickers i frotte förra året,  och en brun t-shirt med grävskopor allover i orange, lime och turkos, med turkos hals. Korten blev underbara, varma och sköna, på några hade vi en trävägg i bakgrunden och de blev riktigt snygga.

Enna dottera hade en röd ärmlös klänning och en annan en vid med medaljoner i turkos och brunt.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11