• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-12 21:19:31 följande:
    Jo precis! Mikk-line = tunna
    Men frös de?
    Hade mikk-line till tjejerna förra året, när det ju var så kallt... de frös aldrig, ibland hade vi en fleece under men inget mera...
  • Ruso
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-12 21:20:54 följande:
    Ser ut som den som vi hade som vinterjacka ifjol tom! Dock lite tunn vinterjacka men att bara gå i affärer e dyl så dög den bra eller med nåt under...
    Låter bra!

har en softshell som är lite vadderad från förra året, och skulle gärna vilja ha liknande. Hade den som höstjacka, coh sedan att ha i bilen och lite som finjacka på vintern. Perfekt.

Dilemma med färg nu då... Han har grön skaljacka, grön windstopper, svart pilefleece med turkos dragkjedja, troligen svart overall....

Skall jag välja grön eller svart?
    Vore det snyggast med grön (även om svart är smuts-praktiskt)... och kanske med denna mössan http://www.meandi.se/sv/produkter/102803.aspx till?
  • Ruso

Hur är FIX i storlek, någon som vet? (overallerna alltså )

Min son är ca 90 lång och rätt mullig... har 92 på kläder från Lindex, 98 i deras plyschbyxor.

• Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-12 21:31:52 följande:
    Ok 460 kr,men jag beställde fler varor så jag räknar ju inte dom 19 kr på bara overallen.
    OK, tänkte bara om du hittat ännu mer rabatter eller så
  • Ruso
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-12 21:43:20 följande:
    Vågar ni köpa utan att prova förresten??
    Ja, man kan ju byta storlek i butik!
  • Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-12 21:44:01 följande:
    Nej inga fller rabatter tyvärr och inte mer fraktfritt över 400 kr heller .
    Nä...man kan tydligen inte få allt...
  • Ruso

Ingen som kan ge råd om storlek på FIX overall till pojke som är ca 90 lång?

• Ruso
    Ruso skrev 2010-08-13 08:36:57 följande:
    Ingen som kan ge råd om storlek på FIX overall till pojke som är ca 90 lång?
    91 var han, mätte precis här hemma
  • Ruso
    Vill ha bebbe skrev 2010-08-13 09:21:40 följande:
    Såg på etiketten på FIX overall i butik att det var en vattenpelare på 10 000 mm och att den andas. Förra året var det 6000mm och den andades inte! Verkar vara bättre i år med andra ord

Jag tänkte köpa stl 104 till min 3-åring, han är ca 95 lång så det borde passa. Då rcäker den förhoppningsvis hela vintern också Tyckte den rutiga var snyggast!
    Oj, har du provat den?
    Här sitter jag och undrar om jag skall ha 92 eller 98 till en som är 4 cm kortare Hade för mig att de var stora i storleken... som Fix-jackorna från i våras...

Köpte skaloverallen i 98 till honom, men det var alltför stor, bytte till 92 och den är mer lagom, men lite kort i "kroppen" är nog den overallen jämfört med min pojke.

104 låter som de kan simma i....
  • Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-13 09:34:01 följande:
    Diskuterar med en kompis som inte har lindexkort,hon säger att man kan utnyttja rabattena även om man inte har lindexkort,stämmer det?
    Det är väl bara att prova, men då man ju registrera sig så tror jag inte det går, möjligvis 25%, det var väl inte utskick till medlemmar?

I butiken skall det inte gå, man skall visa kort, men kanske inte alla frågar efter?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11