Inlägg från: Mamma och Mor |Visa alla inlägg
  • Mamma och Mor

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Lalalong skrev 2010-03-04 15:40:25 följande:
    Vet ni om man kan betala med presentkort om man handlar på lindex.se?
    Nej, det går inte.
    Har själv fått presentkort till Lindex och försökte beställa med det men de har inte lagt till funktionen för att man ska kunna mata in någon kod eller dylikt för att nyttja presentkort. Rådet jag fick var att göra beställningen på vanligt sätt och betala, och sedan vid utlämningen i Lindexbutik direkt göra återköp och köpa varan igen med presentkortet. Fungerar ju det med, men en hel del omständigare blir det.
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Mamma och Mor

Tuttan27: jag köper också bodys 3 för två men tycker inte de kryper nämnvärt. I och för sig har jag som vana att skaka ur/sträcka alla kläder innan de hängs upp på tork. Jag torktumlar inte heller kläderna men gissar att de nog skulle krympa en hel del om jag gjorde det (det känns så på tygkvaliteten).

• Mamma och Mor

Nu lånar jag tråden och hoppas att någon här kan komma med lite råd gällande skoinköp till dottern :)

Dottern är 3 år gammal och i akut behov av skor, de enda som passar är ett par allvädersstövlar och nu börjar det bli läge för lite lättare skor än så. Mätte hennes fot förra veckan och den är ca 15,5 cm lång. Tänkte köpa skor av märket Kavat (sandaler samt lågskor) men i vilken storlek??
    Storlek 26 är 16,8 cm i innermått, storlek 27 är 17,5 cm i innermått. Ska jag ta storlek 26, eller ska jag ta storlek 27 och i början ha en sula i för att den ska kännas mindre?

Hjälp!{#lang_emotions_laughing}

• Mamma och Mor
    iAnnaMaria skrev 2010-03-15 14:56:29 följande:
    Jag skulle köpa 26 :) 2 cm för stort blir glappigt. Fötterna växer ju inte allt för fort nu så det kommer nog fungera ett tag :)
    Ja, det var lite åt det håll jag funderade. Hennes fötter har vuxit som ogräs fram till nu, men det borde väl lugna ner sig nu när hon är dryga tre år och inte växer lika fort på längden heller som förut :)
  • Mamma och Mor

helmag: japp, det var just från Ellos jag tänkte beställa lite Kavat-skor :)
    Det blev ett par sandaler i storlek 26. Min mamma hade samma kod så hon beställde ett par lågskor åt min dotter. Perfekt, nu har hon vår/sommarskor till att börja med {#lang_emotions_cool}

Tack för råden om skostorlek, det blev storlek 26 på skorna, då blir det ca 1,3 cm längre innermått än foten är lång.

• Mamma och Mor

Nu har Lindex webbshop fått in de där sköna "baggy-jeansen" på dam. Har beställt ett par för min storlek hann ta slut förra gången de fanns att beställa.

• Mamma och Mor

Idag har jag fyndat till barnen på Lindex och Kappahl :)
    Jag köpte från Kappahl en Miffy-pyjamas och ett par mönstrade leggings. Från Lindex blev det en katt-tröja och ett par jeggings. Totalsumman för alla kläderna till ordinarie pris hade varit 526 kr, men jag betalade 188,50 då allt var för halva reapriset. Är hyfsat nöjd med dagens inköp {#lang_emotions_cool}

• Mamma och Mor

Varför finns det inte längre ytterkläder på barn på Lindex hemsida?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11