-
Jag hade tagit 74/80, för på både me&i´s byxor och tröjor finns det möjlighet för ett rejält uppvik i ärmar/byxben och då kan barnen ha plaggen fastän de är lite stora i början :)ÖNadja skrev 2010-11-25 21:20:53 följande:tror du på 62/68 eller 74/80?
-
Ganska så trist rea på Lindex Marieberg (Örebro). Fanns några fixjackor men tyvärr fel storlek. Det blev en tvådelad pyjamas för 99 kronor och då var priset sänkt med hälften.
-
Vilken storlek på vinterjacka ska jag ta till dottern inför nästa vinter?
Hon är nu ca 101 cm lång och har det mesta i storlek 104. Rätt smal, så jag behöver inte räkna upp storlek för att hon ska rymmas på bredden :)
Ska jag ta storlek 110 eller 116? Det är jacka från Lindex det handlar om.
-
Har bestämt mig för att köpa en ofodrad regnoverall till sonen. Kappahl har ju och nu såg jag att Lindex också får in en sådan de närmaste veckorna. Är det någon skillnad mellan Kappahls och Lindex regnoveraller gällande vattentäthet etc? Har klämt lite på Kappahls och den kändes väldigt mjuk och skön i kvaliteten :)
-
Följdfråga om regnoverallerna - hur är de i storlek?
Lille sonen är nu strax över året gammal och 80 cm lång, ska jag ta storlek 86 eller 92 på overallen?
Lite tillväxtmån ska ju finnas, men han ska ju kunna röra på sig i den också.
-
Nu har jag inte testat dem ute på sonen ännu men väl jämfört dem sida vid sida när jag var iväg och shoppade denna vecka. Jag tyckte att Kappahls kändes bättre. Förstärkt på rumpa och knän, liten "mudd" i ärmarna samt en lite mjukare kvalitet. Lindex overall var fin för all del, men kändes mer "plastig" i kvaliteten och så tyckte jag att den turkosa färgen var väl så ljus (redan lite smuts syns tydligt). Overallen från Kappahl fanns i kornblå eller rött. Hade en 25% kupong till Kappahl så det blev inte många kronor dyrare fastän den hade ett ordinariepris på 349:- jämfört med Lindex overall som kostade 299:-ZZ12 skrev 2011-01-29 16:35:49 följande:Vilken av Skaloverallerna på Lindex jmf Kappahl är bäst??? De kostar ju båda runt 300-350:-
Är de lika bra???
Tack!! -
Hm, måste säga att jag blev lite osäker på till vilken storlek overallen går upp till, men vi ringde och la undan storlek 86, så upp till den storleken iaf :)molnen skrev 2011-01-29 21:22:45 följande:Vad finns kappahls i för st. ?
-
Jag har testat två av dem. Den med spets var inte alls bra. Väldigt oelastisk under bysten och tryckte bara ihop tutteriet, dessutom lossnade den från "spännet" man öppnar vid amning lite nu och då - irriterande.iAnnaMaria skrev 2011-02-06 18:08:00 följande:Är det någon som har testat lindex amningsbehå? Finns tre modeller på hemsidan så jag. Någon som testat någon av dom och vet om de är bra?
Den från Triumph, som ju var en hel del dyrare, var en favorit! Satt så skönt på och gav en helt okej "hylla" fastän det var en amnings-bh :) -
Vi har PO.P´s ws overall och älskar den verkligen! Är det lite kyligare har man bara ett mellanlager av exempelvis ull eller fleece. Vid varmare väder (nollgradigt och omkring det) endast overallen utanpå de vanliga innekläderna. Helt suverän overall och är lite ledsen över att sonen nu med sina 80 cm vuxit ur sin jättefina turkosa ws-overall :)star67 skrev 2011-02-06 22:26:24 följande:någon har erfarenhet om de här overaller vindflecce?? hur användbar är dem?? vi har nu en åkepåse nu och har en overall som skulle passa efter ett tag stl 68, jag köpte en overall som var på rea 49 kr då jag hade 30% rabatt+ 50 kr. jag vet inte om det är bättre om jag byter mot denna så jag kanske kan använda till vår och sen till början höst. eller vad tror ni.
www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=118...
den som jag köpte på rea för 49 kr är en sånt. 68 men jag kan byta mot 74 ellr 80, men kanske jag kommer inte att använda den länge va? www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=836... -
Vi har en tjockare overall, men tycker mest det blir knöligt när man ska åka med bilen och lillkillen sitter och svettas ihjäl i den tjockare overallen. Den används sällan då det fungerar utmärkt med lager-på-lager-principen.star67 skrev 2011-02-07 00:23:46 följande:du menar att ni har inte en lite tjockare overall det brukar funkar bra med den??