Inlägg från: Mamma och Mor |Visa alla inlägg
  • Mamma och Mor

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Hittills har jag haft tur med Fix jackor åt dottern. Denn förra höll (och håller än men är urvuxen) och nya jackan har hon använt nu en dryg månad och den verkar inte kärva än. Hoppas den håller, för den färgen hon har på jackan finns inte längre på "mitt" Lindex.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Mamma och Mor

Lånar tråden för en fråga om Nova Star - kläder :)
    Tänkte köpa ett par Nova Star-jeans till dottern men vet inte hur detta klädmärke är i storlek?
    Normala? Små? Stora?
    Dottern som är tänkt att få dessa jeans är ca 97 cm lång och väger kring 14 kilo, en smal tjej med andra ord. Hon har 104 på de flesta kläderna.
    Ska jag köpa storlek 104 tror ni?

• Mamma och Mor

Tack för svaren om NS-jeansen :)
    Lutar nog åt att jag köper ett par i storlek 98 åt dottern då de verkar v ara stora i storlek.

• Mamma och Mor

Frågar också om regnkläderna av er som testat Bamse-regnkläerna till era barn :)

Dottern är ca 96 cm lång, vilken storlek bör jag ta - 98 eller 104?

• Mamma och Mor

Var in på "mitt" Lindex idag och det var mycket som var på rea, men inte några 2 för 1 eller så vad jag såg.

Köpte den turkosa "lurvjackan" och den var jättefin. Dottern blev helt till sig över jackan och skulle absolut ha den turkosa före den rosa (cerisa) varianten av jackan :)

• Mamma och Mor

Några här med erfarenhet av kläderna som säljs på sidan "Lager 157" ?
    Fanns ju en hel del fint där till riktigt bra priser...
    Tänkte köpa lite därifrån till dottern att ha på dagis, främst ytterkläder.

• Mamma och Mor

Tack för svaren om Lager 157 :)
    Ska nog beställa lite därifrån till dottern.

• Mamma och Mor

Min dotter har av en av dessa tröjor som har återkallats.. Tur i oturen är att det varit en "fintröja" som inte använts många gånger, vilket faktiskt känns skönt efter detta larm. Imorgon är det jag som går till Lindex och återlämnat den.

Dåligt skött att sådana plagg passerar deras sk "kontroll"

• Mamma och Mor

Är precis som många andra väldigt intresserad av att köpa den blå jackan med stjärnor på :)
    Är dock fundersam gällande storleken... Sonen är nio månader och 72 cm lång. Frågan är om man ska köpa storlek 80 eller 86? En del av Lindex kläder är ju väldigt små och sonen har 74 på allt från Lindex. Något plagg till och med i storlek 80.
    Vad tror ni är lämplig storlek? Det är tänkt att jackan ska räcka fram till våren iaf.

• Mamma och Mor

Ska nog beställa hem två storlekar av jackan och testa vilken som passar sonen bäst, tack för råden :)

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11