PialenaOskar skrev 2010-10-19 20:30:36 följande:
Hej!
Vad har era barn på er när de är ute och leker i detta väder? 1-10 grader ??
Hittils har min kille bara haft sina överdragsbyxor från lindex. (galon vid regn) Tänkte att fodrade galon kanske kunde vara bra att ha såhär innan det blir riktigt kallt o dax för overol. Men är det så stor skillnad på fodrat galon o "termo/skidbyxa"?
Var på lindex idag o kollade på de turkosa (finns oxå i svart) byxorna. De är dels galon o dels förstärkta på knän o rumpa och fodrade. (Water resistant) Hittar de inte på hemsidan så jag kan inte länka.
Iaf. en ev persoanlen i butiken sa då att hennes dotter frös i dem på fsk nu. (10grader ute idag!!) Hon tyckte att fix "skidbyxa" el vad den kallas, var super nu o stod emot väta bra oxå. Men vad ska man då ha när det blir vinter och minus??
Min kille har änsålänge inte varit kall i sina överdragsbyxor så jag har svårt att tro han skulle frysa i dessa.
Vad tror ni? Är det ett onödigt köp om jag går dit i morron o använder min kupong 30% på199kr?
Jag inser ju att det kankse inte är en jättelång tid han kommer ha dem iom att det kanske blir riktigt kallt snart. Men overol vill jag spara tills det verkligen behövs.
El är det bättre med ett fodrat galonställ?
Vi har fleecebyxor/jacka under skalbyxor och skaljacka. Verkar inte som att han fryser ännu iallafall.