• Lejån

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

maggan75 skrev 2010-03-16 21:26:37 följande:
    Jag beställde 104 nu hon är ju 101 cm lång ....  får byta om den känns för stor .... kunde förresten använda 30 %  på 2 olika beställningar
    Det tror jag blir bra. Jag tog 110 till min tjej som borde vara runt 106 cm.
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    MajMamman08 skrev 2010-03-17 12:36:24 följande:
    ja de e verkligen långa!Men då kanske en 92 e bra om de ska ha fleece under o sen får man hoppas han kan ha den i höst med=)
    Kör på en 92:a. Jag har en son som är ca 86cm och vi provade jackan med fleece under nu i helgen och 92 var liiite stor men 86:an blev nästan lite väl tight med fleecen under.
  • Lejån
    Måledal skrev 2010-03-17 13:48:21 följande:
    Jag undrar om nån vet ang. fix överdrags byxa...Är den vattentät eller ej? I butiken sa hon att det är lika vattentät som ett galonställ, men på hemsidan står det smuts och vattenavstötande material???Hmm...Inte för att den behöver vara vattentät. Jag köpte den mest som en överdragsbyxa att ha nu snart, när overall är för varmt, men det ändå är liiiite kyligt ute, eftersom den är lite fodrad.Är det nån annan som köpt denna byxa? vad har ni tänkt att den ska användas som??? Och även gärna storlekstips på denna byxan till en killa på ca 107cm och 18 kg? 110 eller?  
    Den har vattenpelare på 6000 mm så den är mer än vattenavstötande.

Jag kommer att använda den (eller inte JAG då men... ) framöver med fleece under när det är för varmt för overall.

110 låter vettigt i storlek, 116 blir nog lite för stort kanske..
  • Lejån
    Smileycat skrev 2010-03-17 21:44:01 följande:
    Hoppas det jag med annars får man kanske byta, om det finns kvar sas
    Det är den som finns, och den har alltså vattenpelare på 6000 mm.

Den som är från outwear har ingen vattenpelare.
  • Lejån
    Måledal skrev 2010-03-18 20:19:22 följande:
    Fast på hemsidan står att FIX byxorna endast är vattenavvisande!!? Skumt!!!
    skit i hemsidan.
  • Lejån
    Thegran skrev 2010-03-20 08:17:46 följande:
    vad tror du om färger? jag antar att bakgrunden är helvit.ska vi satsa på någon ljus färg eller en mer skarp? så svårt!Det är en kompis som är fotograf som ska ta :) vi har tur!har lindex några fina fotoklänningar? :) har en söt jeansklänning hemma också som kanske skulle gå...svårt!
    Jag gillar jeans på kort. Det är så tidlöst på ngt sätt...
  • Lejån
    fritzie76 skrev 2010-03-20 19:42:12 följande:
    Har ni en eller två jackor till era barn? En på förskolan och en finjacka t ex?
    Har flera... men skiljer på dagisjackor och andra jackor ja.
  • Lejån
    maadicken skrev 2010-03-23 21:19:38 följande:
    hur bra funkar lindex outwere överdragsbyxor? skulle dom hålla tätt i slasket som är nu? funderar på att köpa dom och hänga på dagis istället för galonisar.är det dåligt väder har han ju regnkläder på sig när han kommer dit, så dom kommer säkert inte användas när det är jätteblött. mer som överdrag för att inte bli smutsig skulle jag tro, men det är ju bra om dom funkar om det skulle råka börja regna oxå
    Nej, det är inga "vatten-byxor" utan mer "smuts-byxor" bara... Nu skulle de inte funka, inte här iaf men det beror ju på hur slaskigt man har det.
  • Lejån
    Evve81 skrev 2010-03-27 14:53:09 följande:
    Var och provade fix jacka på dottern igår. Hon är 110 cm lång och måste ha st 128 för annars blir den för kort i armarna???!!! Är de korta i armarna eller?
    Vilken jacka då? Skaljackan?
    Den upplevde jag som väldigt lång i ärmarna för båda mina troll.
  • Lejån
    Buttelina skrev 2010-03-28 09:41:55 följande:
    nerdragnanerdragna bakifrånuppdragnatycker dom är såå fina strl 104 på min 104cm långa dotter.
    Superfina!

Hon tyckte det var superskoj att vara modell va?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11