• Lejån

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Måste göra lite tummen upp för Lindex idag faktiskt...

Tjejens skaljacka pajjade i dragkedjan igår, (känns det bekant?? ) och ikväll gick vi till Lindex för att höra vad vi kunde göra. Fick tillbaka reapriset på jackan och passade då istället på att köpa två ws-jackor.

Toppenservice verkligen! Jackan hann ju göra sitt också då det verkar som om det blir dags för vinterjacka nu...

längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    star67 skrev 2010-10-15 22:39:30 följande:

vind flecce är bättre till vår / höst eller den där lurv jacka??
    jag har en 30% rabatt på baby om någon vill fick den i libero väska.

Vind fleece står ju emot vinden, det gör inte lurven...
  • Lejån
    star67 skrev 2010-10-15 22:50:09 följande:
    men varför ni köper skall jacka och vindflecce??
    Skaljackan står ju emot vind och vatten... Vindfleecen står emot vind.

Lurv är bara "snygg".
  • Lejån
    star67 skrev 2010-10-15 23:04:31 följande:
    då skall skulle räka eller??
    Xgirl83 skrev 2010-10-15 22:59:36 följande:
    Vindfleecen är smidigare tycker jag. Så när det bara blåser lite kyligt är de kanon!
    jag köpte en i stl 98 min tjej är ganska smal men den var lagam för henne tror inte att det går att ha någon lite tjockare tröja under, men ärmarna var lite långa
    Ja vi har haft skaljacka nu, och när det varit lite kyligare har de haft en vanlig fleece under. Så jag föredrar skaljacka framför vindfleece, men nu när ws:arna var på halva priset så kunde jag inte låta bli att köpa då de är så himla fina färger!
  • Lejån
    star67 skrev 2010-10-15 23:31:56 följande:
    ja man kan använda vind flecce under skall?? men kanske blir inte så skönt va??
    jag brukade köpa så här vanliga fina vår jackor men jag tycker att skall jackor är mycket användbar man kan använda de nästa året om till vår / höst vinter inte så kalla dagar, visste inte det men lärde mig här på tråden när ni pratade om. de har på åhlens jätte fina i svart får se om de rear sen.
    Ja, visst kan man ha ws under skal men det blir lite "dubbla funktioner". Vi har hellre kört med en vanlig fleece under, bara för värmens skull.

Håller med dig om att skaljackor är jättebra.
  • Lejån
    Mamma och Mor skrev 2010-10-16 18:34:32 följande:
    Vilken storlek skulle ni ta på windstopper-jackan åt en lite kille som till sommaren blir 18 månader? Tänkte ha jackan i vår.
    Hur "stor" är han nu? Jag köpte strl 110 till sonen som är 2 år och 4 månader, att ha till våren. 104 var lagom nu.

En 92:a eller 98 kanske, beroende på hur stor han är.
  • Lejån
    Glittrax skrev 2010-10-16 11:54:31 följande:
    Vindfleecen från fix som är på halva priset nu, är de stora i storlekarna?
    Säger som Smilla, snarare små. Absolut inte stora!
  • Lejån
    Glittrax skrev 2010-10-16 20:26:45 följande:
    ok, är det samma jacka du köpt till din son menar du? min dotter är 100 cm...
    Ja, det är den jag köpt till sonen. Har iofs inte provat den här på honom, men han har provat 104:an och den var lagom nu.

Till min tjej som är något över 100 cm köpte jag 128 nu, men den var rätt stor. En 122:a hade blivit lagom men de var slut. Räknar kallt med att hon växer lite i vinter.
  • Lejån
    Mamma och Mor skrev 2010-10-16 21:17:18 följande:
    Lejån: har inte mätt honom på länge, men han var 75 cm för ca en månad sedan. 98 låter galet stort nu till våren, eller är de väldigt små i storleken?
    Ja, jag tycker de är små men 98 kanske blir lite väl stort till honom då.
  • Lejån
    Glittrax skrev 2010-10-16 22:24:32 följande:
    oj! så pass små alltså.. vi får väl se hur det blir med storleken om det nu finns nån kvar

så himla skillnad i fix skaljackor och dessa.. hon har 104 i den och den är väldigt stor, lång i ärmar... passar bra nu med en fleece under
    Min tjej hade 110 i sin skaljacka som vi fick reklamera igår, så det stämmer nog att de är lite större. Men då låter det ändå som om min tjej är lite större än din iallafall.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11