• pp08

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

KAX vinteroverall: vi köpte en storlek större än planerat, blev helt rätt. Långa smala i modellen där man lätt kan gå upp en storlek. Vattenpelare 10 000.
    Vi köpte tidigt i höstas när jag hade rabattkupong och bonuscheck. Valde en större storlek eftersom vi kunde använda gamla overallen om vintern skulle inträffa tidigt. Detta hände inte så fram till jullovet använde vi skaljacka (Lindex rutiga) med lurvig fleece under samt FIX skalbyxa (oftast utan fleece pga milda vädret).
    KAX overallen invigdes efter nyår och förutom att knapparna vid resåren under foten lossnade efter några veckors varsamt användning är jag 100% nöjd. (sydde alla knapparna fast nu i helgen då de hängde på en liten tråd; overallen satts oftast på med hjälp av vuxen så ingen onödig slit).

♀ 090619
  • pp08

Förra året/säsongen tyckte jag att FIX ytterkläder var stora i storleken. Och KAX små i storleken.
    Dottern har en FIX skaljacka i stl 92 som sitter fortfarande bra och tillräcklig rymlig för att få plats med fleece under. En FIX overall i stl 98 skulle varit stor på henne. Däremot sitter KAX overallen i stl 104 bra på henne!!

♀ 090619
  • pp08
    lottizm skrev 2012-02-14 14:36:57 följande:
    brukar det komma kupong från Kappahl varje månad? ungefär vilket datum isåfall? behöver köpa skaljackor
    Hade kuponger som gick ut igår. Så snart kanske........
    ♀ 090619
  • pp08

Har också bra erfarenhet av Kappahls KAX overallen denna vinter.
    Även lindex FIX skalbyxor har varit bra! Finns dock även annan variant på Lindex ( lindex kids eller outwear?) vet dick inte hur den är

Kax o fix har 10 000 i vattenpelare.

• pp08

Har tidigare haft Lindex (FIX) skalbyxor till min 3-åriga tjej. ( tidigare stlk 92 reps 98) Tänkte prova KAX (kappahl) i år.

Hur är storlekarna? Hade tänkt en 104 till 101cm lång tjej. Har nu en 98 fr FIX som fortf. passar men är aningen för precis; åker då gärna upp om man (= hon) inte sätter fast resåren under foten

Har haft en Vinteroverall fr KAX nu i vintras (104) som har varit lite stor men jag var jättenöjd, därav intresse för KAX skalbyxor nu (vattenpelare 10 000)  

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • pp08

Sarsparis: vi hade Kaxs vinteroverall förra året. Började använda efter nyår och den ser fortfarande ny ut. Bara liiite slitage vid resåren under foten som avslöjar att den är använd. men där får man ju nya med på köpet.

• pp08

Köpte Kaxs skalbyxor denna vecka, vid hemkomst 25% rabatt i brevlåda, så jag ska lämna tillbaka o köpa om. Dessa byxor har 10000 vattenpelare. Fanns andra överdragsbyxor till medlemspris men de har ingen vattenpelare.
    Hade tidigare FIX 98, men KAXS proxtec 104 bara ca 1cm längre. Så det blev 110 istället. Lite rymliga men bra m växtmån så att man kan ha fleece under till hösten.

Hoppas lika bra som FIX

• pp08

Rocktroll: japp 10000 vattenpelare Kaxs proxtec ( byxorna kostar 299,-)

• pp08

Rocktroll: vet ej om de är fr olika säsonger som hänger i butik. Gubbe i reflex på baksidan av benet. Om du beställer bia nätet får du inte 25% rabatten men då får du garanterat de senaste med 10 000 vartenpelare. Över 400 fraktfritt.
    Du kan också be i butiken att kolla var den rätra stlk finns i närområdet.

Var också bara några få stlk här i butikerna. Var bor du och vilken stlk söker du? Hur lång är ditt barn?

• pp08
    Rocktroll skrev 2012-08-12 13:56:59 följande:
    Fick äntligen tag i ett par i 104 :) det var som du trodde pp08 dom hade blandat årets skalbyxor med förra årets. Lite dålig stil då man nog lätt tar fel om man inte läser på vattenpelar lappen.
    vad bra.. Jag tvekade mellan 104 o 110, tog den större. Kommer använda en hel del under senhösten/ tidig vinter med fleece under innan overallen.

På nätet fanns enbart 104 o 110. I butikerna massor med 110, 122, bara 1 av 98 och på lagret 1 av 104.  Känns som de inte riktigt har fyllt på elelr så har de tagit slut redan??
  • pp08

är Lindex moomin jumpsuit/ jumpin lika fin på riktigt som den ser ut att vara

• pp08
    Merde skrev 2012-10-10 17:48:25 följande:
    25% på ett helt köp från Lindex (gäller ej Missoni)
    li12se10
    (osäker på om det  är en personlig kod men tror den skall funka för alla)
    hur länge gäller den?

• pp08

Har problem med en smal men lång tjej. Om jag köper ( velour eller mjukis) byxor åt henne på tex lindex är de för lösa rund midjan, längden behöver hon dock. Byxor fr tex Meandi eller Blingo har reglerbart resår. Oftast hr mjukisar en snodd eller ett snöre för att dra åt men det är svårt för en 3- åring att sköta själv vid toabesök.

Hur brukar ni göra? Sätta vanlig resår i linningen eller reglerbart resår, eller annan lösning.

Vilka andra märken har smalare byxor eller reglerbara midjor. ( kapahl är lite smalare vet jag men oftast bara reglerbart i bebisstorlekar)

• pp08
    Moonis skrev 2012-10-23 12:40:31 följande:
    Moonkids är smala och Kameleontdesign är smala och har resår på sina velourbyxor.
    Ska kolla, tack!

Fick nu dra åt resåren som finns i velourisen fr Lindex. Inte så snyggt men det funkar. Resåren var som tur inte fastsydd. Det var den dock vid mjukisbyxorna, får trä genom nytt resår där.

Såg nu att även Ellos har byxor med reglerbar midja. (resår) 
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11