• pp08

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

aglili skrev 2011-09-21 23:46:29 följande:
    Min tjej är ca 97 cm och jag köpte strl 104 i kax. Provade 110 ocskå men den kunde hon inte röra sig i.
    Beror ju också på hur kroppen är bygd och när man ska använda overallen. Skulle jag använda overallen direkt i början på säsongen skulle jag har köpt 98. Men eftersom hon har förra årets overall som fortfarande passar valde jag 104. Tyckte det inte var så mycket skillnad i överkroppen mellan dessa 2 storlekar, mest skillnad vid benlängden.
    Ville inte heller köpa en overall som bara passar en liten period. Har jag tur kan hon ha overallen även i början på nästa säsong; eller så kan jag sälja vidare om det fortfarande är i bra skick.
    ♀ 090619
  • pp08
    imsel skrev 2011-09-22 14:02:14 följande:
    Jag gillar reima bäst av alla overaller
    Tycker KAX ser så..bylsiga ut. Inget resår i benslut tex, och de stora fickorna på benen gillar jag inte alls.. Eller vad det är för stora grejer på benen..
    Men nog tror jag att KAX säkert är nästan lika bra.
    Vi har haft reima från strl 80 till 92, men nu fick jag köpa en snygg randig molo billigt från en jag känner, annars hade det blivit reima. 
    Sonen har nog aldrig blivit varken för varm eller för kall i reima. 

Hittar jag en billig reima kanske jag köper som extraoverall, annars blir det nog en billig från H&M.      
    Konstigt.. VÅr nya KAX overall har ju dubbla resår vid benslut. En vid undre laget (snölåset) och en ovanpå det rosa tyget.
    ♀ 090619
  • pp08
    Lantani skrev 2011-09-22 19:59:52 följande:
    et blev ett par fix överdragsbyxor, så nu testar vi dom och ser vad vi tycker
    Vi har FIX överdrags/skalbyxor och de håller tätt Är glad att jag valde dessa när jag nu ser att många reklamerar POP skalbyxor.
    ♀ 090619
  • pp08

Lite skumt ang. dessa nya billiga overaller. Någon som har kontaktat Linde?. Vet att det var aktuellt för ett tag sedan med stöldgods på Tradera och det var minst lika farligt att köpa "nya" varor till skämtpris som att sälja dessa. Det "Måste" nästan vara något fel; står inte att det är andra hands sortering eller så. Lindex FIX overallerna tillverkas väl förmodligen in Kina; så det kan vara någon som har sytt fler än original beställningen och säljer vid sidan om. Dock lite dumt att sälja till Sverige i så fall, där Lindex finns.

Köper man overallen på Lindex med någon form av rabattkupong blir det inte så mycket dyrare än Tradera köpet. Och då har du ju kvitto och "återköp" eller bytesrätt på kläderna.

♀ 090619
  • pp08

Kollar man dessutom på säljaren, då är det bara nya märkeskläder.....

♀ 090619
  • pp08
    sarsparis skrev 2011-11-14 19:13:21 följande:

Ni som har fix skaljackor, har era reflexer också lossat längst ned på baksidan? Tycker det är irriterande att de har reflex just där, gissar att det lossar för att barnen kanske åker på rumpan en del. men å andra sidan så var det reflex där bak också på den skaljackan från PoP sonen haft tidigare och den har då hållit. Tror ni det funkar att reklammera??

Har både FIX skaljacka och skalbyxor till min tjej. Ingenting har lossnat. Visst ser man att hon sitter mycket på rumparn där reflexytan är lite skavt men den har inte lossnat. (VI har den rosa rutiga skaljacka).

Hur länge har ni använd jackan?
    ♀ 090619
  • pp08

Didrikson overall Kilamanjaro stlk 100. Hur stor var era barn då? Tror att det är den nyare kollektionen dvs ska ej vara tokstora.

Dock är denna overall liite större än Kappahls Kax i 104.

• pp08
    Pixxi skrev 2012-01-16 12:57:04 följande:
    Finns det nån kod på HM just nu?

Tack för tips om rea på hemsidan Vintervantarna kostade bara 15kr styck.
    9602  10% rabatt
    ♀ 090619
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11