• pp08

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

lady in red skrev 2011-08-05 20:24:36 följande:
    Tycker Lindex överlag är små i stl på barnplagg. Har aldrig köpt deras vinterkläder dock,ska man gå upp en stl på dom tro??
    Labradorälskare- Tycker 110 blir bra till din dotter. Min dotter är 111 cm,undra om hon kan ha en 116 då el om jag får gå upp till 122,hon är ju lite rund oxåObestämd.

Dottern är väldigt varm av sig och har haft POP:S ytterkläder innan som är funktionella och andas bra. Ni som har Lindex ytterkläder till vintern,är ni nöjda med dom?

Vet inte hur deras vinterplagg är men jag köpte i våras en skaljacka och skalbyxor på Lindex och jag tyckte dessa var rymliga. Köpte stlk 92 i båda (FIX) . Dottern är nu 91.5cm och kläderna är fortfarande rymliga. Har varit mycket nöjd med båda plaggen. Byxorna användes mycket redan under våren, jackan bara vid några enstaka tillfällen.

Sedan tidigare i år har även vattentäthet av Lindex/Fix kläderna förbättrats och har nu en vattenpelare på 10 000. Alltså lika bra som andra dyrare ytterkläder. Prisvärd också då de är myket biligare än tex. PoP.
    ♀ 090619
  • pp08

AnnaMariaM: min tjej på 2år är 91.5cm och har LindexFix skaljackan i 92. (vårens modell rosa rutig). Den är stor och kommer att passa hela hösten med. När jag köpte den köpte jag även 98 och jämförde, alldeles för stor. Armarna blir tok för långa när man tar en för stor storlek.

Jackan till vänster tror jag bara är vattenavisande och inte vattentät. Everest har jag ingen erfarenhet av. Skulle dock helst välja en jacka med högre vattenpelare, då behöver man sällan (nästan aldrig) använda en riktig regn eller gallonjacka).

♀ 090619
  • pp08

Har också kuponger på 25% på Kappahl som gick ut typ igår. Kommer snart nya hoppas jag. Ibland får man rabatter med sms. Just nu har de 25% på barnbyxor fram till 4/9 och då behöver man ingen kupong.

Ibland kommer 2st. kuponger samtidigt (en från Kappahl klubben och en från Medmera). Fast man inte får Medmera poäng längre har de fortfarande något samarbete kvar och har de 25% kuponger. Kolla nästa Medmera kupong utskicket! (Mindre nästan fyrkantig brochur).

♀ 090619
  • pp08

Fick sms från Kappahl igår med 1/2 priset på REA samt 25% på valfri vara, gäller denna vecka.

♀ 090619
  • pp08
    2 små prinsessor skrev 2011-08-10 08:59:29 följande:
    Finns det några rabattkoder just nu? Var längesen jag fick någon...
    sms fr Kappahl på 25%

rabatt 25% på Barn hos Lindex genom "back to school" knappen på hemsidan.
    ♀ 090619
  • pp08
    sarsparis skrev 2011-08-10 11:19:57 följande:
    hur får man  "back to school" rabatten??? hittar det ingenstans!
    klicka på "back to school" så syns " få 25% rabatt" längst ner till vänster. Man fyller i e-post samt mobiltel.nr. Jag fick ett OK men har inte fått något skickat till mig än.
    ♀ 090619
  • pp08

Kollade på FIX vinteroverall.(rosa/svart)

Någon som vet hur denna är i storlek? Har 92 i skalbyxor och skaljacka från FIX till min tjej på 91.5cm/12kg/2år. Tänkte köra byxor och jacka sedan med fleeceset under så kan man ha overallen i vintern. Eller är det för lite skillnad mellan 92 och 98 och både jag satsa på 104? Hon kommer att vara 2.5 i vinter, kanske max13kg/93cm.

Även vinteroverallen har en vattenpelare på 10000; är det nytt för i år eller har de gamla modellerna haft lika bra vattenpelare?

♀ 090619
  • pp08

Storlek på långarmade baströjor?  Någon som vet hur dessa är på Lindex eller Kappahl (eller annan butik)? Och kvalitet?  Tycker att Lindex basplagg (3 för 2) har varit ganska snåla i storleken.  Tänkte använda de under tunikor/klänningar (då kan vi använda de lite till) så de får gärna vara tajta eller raka i modellen.
    Kortarmade tröjor har jag köpt i 98 , 98/104 eller 104 beroende på modellen. (Tjejen är nu ca 91,5cm /12.1kg).

Har hittils kört med bodys till min tjej men nu håller vi på att träna med trosor och är de inte så smidiga. Nattid kommer vi dock använda de bodisar vi har.

♀ 090619
  • pp08

Någon som har fått sin 25% efter ha aktiverat på "Back to school"  på Lindex? Har inte fått sms eller e-post och försökt med 2 olika nr /e-post adresser.

♀ 090619
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11