• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

mollan nu skrev 2010-08-21 16:34:35 följande:
    dottern har dom här:
    www.skopunkten.com/Barnskor/Modeller/24-30?ar...
    Håller lika bra som cherrox stövlarna jag köpte året innan
    Kan den också tvättas i maskin?
  • Ruso
    Moonlight83 skrev 2010-08-22 15:06:04 följande:
    Om man haranvänt 30% och 25% kopongen på online butiken går det då att skriva ut och använda samma i butik?
    Men 25% finna väl inte på kupong att skriva ut?
  • Ruso
    zasata skrev 2010-08-21 21:29:20 följande:
    hur många 30% vågar ni använda vid samma köp?
    Jag vågar använda den jag fick i posten och den som kom via mailet. Ger de mig två så måste jag ju få använda dem. Därmot vågar jag inte skriva ut flera och använda vid samma köp... det säger sig själv att det ju inte är meningen att man skall kunna göra så.

Ibland har jag dock gått till annan lindex och använd mailkupongen en gång till...
  • Ruso

Har hämtat två paket på lindex i dag... bla FIX overallen till sonen. Provade (hann dock inte med att fotta för han ville inte prova....) Alltså, ärm och ben längd finns det gott om plats att växa i, men när det gäller själva kroppen så blev det inte jättemycket egentligen... Man kan säga att det jag kunder gripa tag i var från dragkjedjans slut och neråt, några cm blev det ju i alla fall. Jag är lite nyfiken på att prova 104, men om både ärmar och ben är en del mer på den kommer det inte se bar ut alls, han kan absolut inte ha de så mycket längre än de är nu tycker jag.
    Jag har aldrig tyct min son är specillet lång i kroppen, och inte har han korta ben heller... hm... får ta en bild sedan så får ni se. Hur mycket skall man behöva ha i grenen att växa på?

Fick också lite andra kläder, hade köpt några plysch i 98 åt sonen då 92 är knappa, samt en BAmse tröja. Tröjan tog jag i 92 då jag tidigare upplevd dem som stora och vida, så döm om min förvåning när den satt tajt! Får nog gå upp där med. SEdan hade jag köpte strumpor i 22-24 till en kille som har skor i 24 och 25... ??? Vad tänkte jag där?

Och den sista saken... de där fina svarta mjukisbyxor med gråa stjärnor... varför i hela friden hade jag beställ 92 i den när jag hade 98 på plyschen??? OK, de går att använda nu, men då får han inte växa och byxan får inte krympa i tvätt... känns omöjligt att det skulle bli så. Tror inte byxan finns på mitt lindex, och den fanns ju heller inte kvar på nätet...

• Ruso
    Buttelina skrev 2010-08-26 17:24:21 följande:
    ajdå inte många rätt där inte

angående bamse tröjan.. vilken beställde du? jag har den blå med gröna kantband i 110 till min son som är typ 98cm och den sitter BRA Förvånad.
    Det var den blå/grön randiga tröjan... ville ha någon som matchade precis till marinblåa plyschen... såg att den blå och gröna som du köpte har en helt annan blåfärg... Hm då är de helt enkelt små i storleken i år... konstigt... coh på tjejsidan är det tvärt om...! provade en plyschtunika förut till lilltjejen som är runt 105 lång, den från förra hösten i 104 har blivit för liten, men 110 var JÄTTEstor på henne!!! Köpte dock inte104 som satt bra, kändes så konstigt när man precis lagt undnan en annan bamsetunika i den storleken...

nej... inte många rätt i ordren (jackan var OK och overallen tror jag....) sedan hade jag köpte jeans och huvtröja till mellansonen som får gå i returbyte till större storlek också, de satt så precis att jag vågar inte ha de kvar... 

Ibland är det barnen som växer, men ibland tror jag minsann det är storlekarna som krymer alt. växer också....
  • Ruso

Kolla bildtråden och ge mig lite råd tack!!!

• Ruso
    Buttelina skrev 2010-08-26 23:47:06 följande:
    tycker modellen ser skum ut faktiskt. det ser ju ut som det drar i grenen när han sträcker upp armarna... och så är det nu, tänk då hur den sitter i jan/feb.. 5-6 månader dit. nää jag hade inte behållt
    Hm... jag får nog åka och köpa hem en i 104 också,  bara för att kolla hur den ser ut på. Modellen verkar helt klart kort i "kroppen"... 
  • Ruso
    Finesse skrev 2010-08-27 00:26:53 följande:
    Ja det är det som är det negativa med fix. Min dotter har lång överkropp så förra året velade jag på 92 å 98.. men hon klarade sig hela vintern med 92.. nu hoppas jag bara att 104 passar på henne så man slipper tänka på det mer. Borde egentligen satsa på nån helt annan modell men tja.. man är ju ekonomisk oxå
    Ja, det är ju det, nu fick man en sån bra overall för "ingenting" typ... vill inte behöva kolla efter annat. Samtidigt så trodde jag faktiskt att FIX var stora i ytterkläder... köpte ju skaljackor till flickorna på rean, med mindre storlek än deras längd och de har att växa på några cm båda två!!! Så lilleman kunde nog haft 92 i skaljackan... och kanske nu behöver 104 i overall!?
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-27 10:56:12 följande:
    Jag tycker den är lång i armar, ben och i överkropps del men har korta ben
    Hm.. det är roligt (och lite märkligt) att höra hur olika vi tycker!
    Men inte kan det vara lång i överkroppsdelen i alla fall, min son har inte särskilt lång överkropp, ändå är det just där som är problemet. Inte har han speciellt korta eller långa ärmar och ben heller, utan mitt emellan.. ändå upplevs de som rätt långa.

Kanske olika allt efter vilken storlek det är också?
  • Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-27 17:33:24 följande:
    Ju mer jag funderar på det och provar overallen på min dotter så blir det nog att jag lämnar tillbaka och satsar på ett annat märke, pop eller name it. Hon är drygt 92 - 93 cm lång och har köpt 104 till henne,dvs den är lång i ärmar och ben.men ok i kroppen annars. 98 vi hade hemma först blev tajt i grenet. Verkligen skum modell,synd på en annars fin overall.
    Nej, säg inte så!!
    Jag vill ju verkligen ha den, och min son är 92... också tajt i grenen i 98...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11