• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

2 små prinsessor skrev 2010-08-19 10:02:51 följande:
    Har hört att adidas gore tex inte alls är bra, tydligen inte varken varma eller täta, absolut inte lika bra som viking gore tex.

Alltså, de där adidas goretex är inte vinterskor enligt mig, utan höstkängor. Har haft dem förut och varit jättenöjd, täta är dem, de är ju goretex - det är typ garanterad vattentäthet med goretex, annars är du ju bara att reklamera. Men varma som vinterskor är de inte, de är ju inte fodrade, så jag vet ej varför de kallas vintersko....

Viking goretex har vi typ varje vinter (ibland ecco eller superfit), gillar viking och de är ju fodrade så de är varma och sköna.

• Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-19 10:03:47 följande:
    Läser att det är fler som anser att overallerna är små i storlekarna,fick hem en 98 till min dotter på drygt 92 cm lång och den ska bytas till en stl 104. Mätte mot hennes name it overall i stl 92 som hon hade förra året och den var någon cm kortare i "axel -gren" mått. 98:an funkar ju defenitivt bra nu och säkert första halvan av vintern men sen är jag osäker...
    Oj då... nu vill jag också prova!
    Men jag vill ju inte heller ha superlånga ben och ärmar, då är det bättre att ha en storlek mindre som _kanske_ räcker hela vintern.. skulle de i februari visa sig att den är för liten så kanske det räcker att börja anvädna skalkläder med fleece under. Har haft overaller med för långa ben förut, och de brukar nötas lite väl mycket på benslutet...
  • Ruso

I tisdag stod det på min order att den fraktades till Lindex butik, det står fortfarande....

Jag la ordren 11 augusti och det gick inte att ändra efter 5 minuer. Pratade med kundtjäns och de sa det var för att den hade börjat behandlas direkt... ??? Och varför tar det då så lång tid?

ordern som jag la två dagar senare har packas i ett par dagar nu... konstigt, tar det så lång tid och packa en overall coh en jacka?

Ja, ja, inom 7 arbetsdagar är ju maxtid, så första paketet är väl klar att hämtas i morgon då, och överallern på tisdag...

• Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-19 10:03:47 följande:
    Läser att det är fler som anser att overallerna är små i storlekarna,fick hem en 98 till min dotter på drygt 92 cm lång och den ska bytas till en stl 104. Mätte mot hennes name it overall i stl 92 som hon hade förra året och den var någon cm kortare i "axel -gren" mått. 98:an funkar ju defenitivt bra nu och säkert första halvan av vintern men sen är jag osäker...
    Men provade du den inte på henne?
    Tänkte att det ju inte säger så mycket om man bara mäter med andra plagg, förra vinterns plagg kanske var lång i "kroppen" men urvuxen på ärmlängden osv...
  • Ruso

Konstigt!

Fick SMS om båda mina paket nu!!
    Men jag hinner inte hämta i dag i alla fall...

• Ruso
    Moonlight83 skrev 2010-08-20 02:25:08 följande:
    Jag beställde precis nyss så det verkar vara de som gäller fram tills den 29:e. Jag fick en extra 25% på min tredje vara som jag inte hade räknat med plus de 10 extra%en. Så fick 30% på en och sen två med 25% samt 10% på hela orden.Någon mer som fått så? Glad blev jag iaf :) Bamse för hela slanten :)
    Men vilken rabatt var det du hade på tredje varan då?
  • Ruso

Visst går det att använda 25% rabatten även om man inte är medlem på nätet?

VAd var rabatten nu igen?

• Ruso
    Finesse skrev 2010-08-20 19:15:36 följande:
    Nån som har en sån? Jag har en rosa hello kitty tröja.. men det är inte samma artikel nummer i tröjan som det som står där.. måste nog ringa till lindex å fråga på måndag för den ser precis likadan ut..
    Jag har en cerise rosa, står det art í den? Har inte kollat trodde det var den som står på hemsidan...
  • Ruso
    Mamma och Mor skrev 2010-08-20 21:16:07 följande:

Min dotter har av en av dessa tröjor som har återkallats.. Tur i oturen är att det varit en "fintröja" som inte använts många gånger, vilket faktiskt känns skönt efter detta larm. Imorgon är det jag som går till Lindex och återlämnat den.

Dåligt skött att sådana plagg passerar deras sk "kontroll"

...det är nog många tryck som har dessa ämnena om det är tillåtet i kläder. Som tur är han ju barnen sällan dirketkontakt med trycket, så jag är inte så nervös..., skall givetis lämna tilbaka tröjan i alla fall!
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-20 22:47:56 följande:
    behöver en jacka till min son i stl 80 eller 86 som ska ha till höst eller komande dagar kanske inte så tjock och som fin jacka när vi är på besök eller inte är så kallt. han har en tunn overall till dagis och har köpt en fix overall när det blir kallt och har en lurvjacka.
     jag hittade en på lindex rea softshel jacka kanske den hade varit bra, ångrat mig att inte köpte denRynkar på näsan den var för 100 kr.
    Jag köpte den lätta vadderade softshell jackan de har nu, finns i grönt och svart, till min son.
    Hade en liknande förra året som var kanon, först som höstjacka och sedan som lite "fin" jacka på vintern.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11