• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Snorky

Det fanns en dam för något år sedan som stal massor på bla lindex och kappahl och sålde nytt på tradera. Hon åkte sen fast hos polisen... men det tog ju flera år för de att kartlägga allt. Så hon hann hålla på väldigt länge. dan/marie hette hon på tradera, vet att vi diskuterade henne mkt här i tråden. Även de som shoppade mycket av henne åkte fast, för de borde ha förstått att det var stöldgods. Så man får passa sig för vad man handlar...

♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Fredriks Mamma

Troligen stöldgods, eftersom det just är lindex.
    Hade det bara varit didrikson, så hade det kunnat vara lager fr nedlagd butik.

Men det skickas fr utandet, vad menas med det då? Att de klarar sig undan?

• Smultronhjärta
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-12 11:34:35 följande:

Säljaren i fråga skickar rek från Kina- jag har handlat flera ggr av henne utan problem. Man får dock ställa in sig på att vänta länge på sitt paket
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • h80
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-12 11:34:35 följande:

hon säljer lite olika märken har jag sett.
  • AnnaFreja

Hej! Hur lång tid brukar det ta att få en beställning från Lindex? Beställde för typ 2 veckor sen och har inte fått något än :(

• snoozen
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-12 10:54:01 följande:
    Polisen har väl stenkoll på just tradera och blocket??

Iofs, jag jobbade i en väskaffär för inte så länge sen. Då blev vi utsatta för stöld.. och jag hittade väskorna på blocket!!!!!!!!!! Men polisen kunde inte göra nåt, för de behövde vara 100% säkra på att det var precis DE väskorna! Men lindex liksom... finns inga andra butiker som säljer.

Hmm... blir sugen på didriksson jackan... vad kostar en sån ordinaire och vad motsvarar 90 resp 100 i storlek??
    Hade en liknande vinterjacka från Didriksons förra året, den kostade då 599 kr. Tycker att de är stora i storleken (90+ och 100+). Har haft overaller och jackor som motsvarat längden, dvs storlek 100 när han varit mellan 100-105 cm. I år blir det storlek 110 då han är ca 108 cm (fast han kan fortfarande ha den i storlek 100). Fast det är ju orginalen, gissar att hon säljer kopior? Fast de brukar väl motsvara orginalen? Vart också sugen på jackan, det var ju billigt! Men men, ska hålla mig någon månad så blir det billigare för plånboken.
  • Mirva
    Smultronhjärta skrev 2010-09-12 11:37:36 följande:
    Säljaren i fråga skickar rek från Kina- jag har handlat flera ggr av henne utan problem. Man får dock ställa in sig på att vänta länge på sitt paket
    Men att köpen är problemfria är verkligen ingen garanti för att det har gått rätt till. Säljaren är väl inte dum och börjar strula med sina köpare.
  • Smultronhjärta
    Mirva skrev 2010-09-12 13:01:45 följande:
    Men att köpen är problemfria är verkligen ingen garanti för att det har gått rätt till. Säljaren är väl inte dum och börjar strula med sina köpare.
    Givetvis inte- jag tror inte att det handlar om stöld utan snarare att säljaren har möjlighet att fixa billigt från produktion eller liknande..Hon säljer även Katvig ibland.
    Sen om det är stöld eller vad det är orkar jag ärligt inte bry mig om..Jag handlade mycket av Dan/Marie,den säljaren hade jag under flera år personlig kontakt med på Traderas forum som på den tiden såg annorlunda ut-där gav hon en förklaring till varför hon kunde sälja som hon gjorde(ingen köpte väl den förklaringen egentligen men frågade inte mer)
    De tre eller fyra köparna som åker med åtalet mot denna säljare har köpt extrema mängder för otroliga summor så de kunde helt enkelt inte lämnas utanför. Två av köparna vet jag vilka de är och de tog alltid i snitt 10 köp-nu var kväll som D/M la ut.
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-09-12 13:52:18 följande:
    Givetvis inte- jag tror inte att det handlar om stöld utan snarare att säljaren har möjlighet att fixa billigt från produktion eller liknande..Hon säljer även Katvig ibland.
    Sen om det är stöld eller vad det är orkar jag ärligt inte bry mig om..Jag handlade mycket av Dan/Marie,den säljaren hade jag under flera år personlig kontakt med på Traderas forum som på den tiden såg annorlunda ut-där gav hon en förklaring till varför hon kunde sälja som hon gjorde(ingen köpte väl den förklaringen egentligen men frågade inte mer)
    De tre eller fyra köparna som åker med åtalet mot denna säljare har köpt extrema mängder för otroliga summor så de kunde helt enkelt inte lämnas utanför. Två av köparna vet jag vilka de är och de tog alltid i snitt 10 köp-nu var kväll som D/M la ut.
    instämmer helt, dessutom så är de två köparna åtalade, inte fällda. Stor skillnad, ska bli intressant att se hur åklagarsidan väljer att lägga upp det under rättegången. Lär bli svårt att få en fällande dom.
    ♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11