• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Lejån
    PialenaOskar skrev 2010-10-19 20:30:36 följande:
    Hej!
    Vad har era barn på er när de är ute och leker i detta väder? 1-10 grader ??
    Hittils har min kille bara haft sina överdragsbyxor från lindex. (galon vid regn) Tänkte att fodrade galon kanske kunde vara bra att ha såhär innan det blir riktigt kallt o dax för overol. Men är det så stor skillnad på fodrat galon o "termo/skidbyxa"?
    Var på lindex idag o kollade på de turkosa (finns oxå i svart) byxorna. De är dels galon o dels förstärkta på knän o rumpa och fodrade. (Water resistant) Hittar de inte på hemsidan så jag kan inte länka.
    Iaf. en ev persoanlen i butiken sa då att hennes dotter frös i dem på fsk nu. (10grader ute idag!!) Hon tyckte att fix "skidbyxa" el vad den kallas, var super nu o stod emot väta bra oxå. Men vad ska man då ha när det blir vinter och minus??
    Min kille har änsålänge inte varit kall i sina överdragsbyxor så jag har svårt att tro han skulle frysa i dessa.
    Vad tror ni? Är det ett onödigt köp om jag går dit i morron o använder min kupong 30% på199kr?
    Jag inser ju att det kankse inte är en jättelång tid han kommer ha dem iom att det kanske blir riktigt kallt snart. Men overol vill jag spara tills det verkligen behövs.
    El är det bättre med ett fodrat galonställ?
    Vi har fleecebyxor/jacka under skalbyxor och skaljacka. Verkar inte som att han fryser ännu iallafall.
    längtar efter sommar & sol
  • PialenaOskar
    Lejån skrev 2010-10-19 20:41:19 följande:
    Vi har fleecebyxor/jacka under skalbyxor och skaljacka. Verkar inte som att han fryser ännu iallafall.
    vad har han under fleecebyxorna? mjukisbyxor/tights el vanliga byxor o jeans. Känns som att det skulle bli knöligt med 3par byxor.

tack för svaren!!
  • Tvillingmamma2007

Mina killar har bara byxor ofta jeans och överdragsbyxor eller galonisar (båda ofodrade) samt fleecetröja plus skaljacka. Meeen det börjar kanske bli lite kyligt iaf om benen kanske men de är ju så rörliga så de brukar hålla sig varma ändå. 

• Lejån
    PialenaOskar skrev 2010-10-19 20:46:26 följande:
    vad har han under fleecebyxorna? mjukisbyxor/tights el vanliga byxor o jeans. Känns som att det skulle bli knöligt med 3par byxor.

tack för svaren!!
    Oftast velourbyxor. När han har jeans tror jag inte de tar på honom några fleecebyxor.
    längtar efter sommar & sol
  • Xgirl83
    Hej!
    Hittils har min kille bara haft sina överdragsbyxor från lindex. (galon vid regn) Tänkte att fodrade galon kanske kunde vara bra att ha såhär innan det blir riktigt kallt o dax för overol. Men är det så stor skillnad på fodrat galon o "termo/skidbyxa"?
    Var på lindex idag o kollade på de turkosa (finns oxå i svart) byxorna. De är dels galon o dels förstärkta på knän o rumpa och fodrade. (Water resistant) Hittar de inte på hemsidan så jag kan inte länka.
    Iaf. en ev persoanlen i butiken sa då att hennes dotter frös i dem på fsk nu. (10grader ute idag!!) Hon tyckte att fix "skidbyxa" el vad den kallas, var super nu o stod emot väta bra oxå. Men vad ska man då ha när det blir vinter och minus??
    Min kille har änsålänge inte varit kall i sina överdragsbyxor så jag har svårt att tro han skulle frysa i dessa.
    Vad tror ni? Är det ett onödigt köp om jag går dit i morron o använder min kupong 30% på199kr?
    Jag inser ju att det kankse inte är en jättelång tid han kommer ha dem iom att det kanske blir riktigt kallt snart. Men overol vill jag spara tills det verkligen behövs.
    Om den personalen sa att hennes dotter frös i fodrade galonbyxor nu så kan det vara så att han/hon helt enkelt blir så svettig i ett sådant plagg som inte alls andas, och därmed blir kall av att gå fuktig av svett. För övrigt sa någon här i tråden att hennes son/dotter hade använt de byxorna du nämner, och att det då hade sipprat in vatten. Så de verkar inte vara likvärdiga galon. Water resistant = vattenavstötande och water proof = vattentät.

VI kör skaljacka + fleecejacka och på benen vattentäta skalbyxor. Än så länge har inget mer behövts (förutom mössa o vantar förstås). När det blir kallare blir det fleecebyxor också innan overallen tas fram.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    anette 81 skrev 2010-10-19 18:14:17 följande:
    någon som har köpt kappahls ull underställ?
    verkar det vara något att ha?
    Inte för att jag kan mycket om ullkläder, men jag tycker att 48% (eller vad det nu exakt var) ull låter ganska lite?
  • Xgirl83
    Mysaaan skrev 2010-10-19 10:23:49 följande:
    ja det var det jag tänkte att kommer det någon rabattkupong så kan det ju bli bra pris! joha har jag ingen erfarenhet, men det var ju ok pris på dom.  min lilla är också emellanåt bestämd med vad hon ska ha på sej, men vi gör så att hon har ullunderstället underst sedan en fin o häftig tshirt över som hon får välja! hon har det på förskolan då de är ute så mycket o hon är alltid så varm o go! hemma inomhus brukar de "vanliga" kläderna åka på o när vi ska iväg o så, för ska vi vara ute mycket hemma så är det lätt att byta till ullunderstället!
    Ja så kan man ju göra förstås! Att ha en t-shirt över. Tyvärr är det väldigt mycket klänningar som gäller nu, så jag har köpt ullstrumpbyxor i alla fall så hon har ull på ben och fötter.
  • Pokergirl
    Hej!
    Vi köpte ställ som är water resistant, jämställ det absolut inte med galon, vi har fått köpa till galonbyxor då kläderna tyvärr inte håller tätt när det är riktigt blött.
    Faktiskt lite missnöjd då jag trodde dom skulle klara väta bättre.
    Bonum vinum laetificat cor hominis
  • Xgirl83
    Pokergirl skrev 2010-10-19 21:40:21 följande:
    Vi köpte ställ som är water resistant, jämställ det absolut inte med galon, vi har fått köpa till galonbyxor då kläderna tyvärr inte håller tätt när det är riktigt blött.
    Faktiskt lite missnöjd då jag trodde dom skulle klara väta bättre.
    Ja just, det var ju dig jag skrev om här ovan! Det var du som gjorde så jag sålde dotterns oanvända på Tradera, fast då hade jag även köpt dyra skalbyxor som var helt vattentäta så då vill man ju utnyttja dem till max istället.
  • Pokergirl
    Xgirl83 skrev 2010-10-19 21:45:53 följande:
    Ja just, det var ju dig jag skrev om här ovan! Det var du som gjorde så jag sålde dotterns oanvända på Tradera, fast då hade jag även köpt dyra skalbyxor som var helt vattentäta så då vill man ju utnyttja dem till max istället.
    Precis, lite trist att först köpa ett helt set och sen behöva komplettera med galon. Men, men... Nu när det bara varit fuktigt och samtidigt ganska varmt ute har kläderna varit perfekta.
    Bonum vinum laetificat cor hominis
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11