• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • PialenaOskar
    Xgirl83 skrev 2010-10-19 21:18:41 följande:
    Om den personalen sa att hennes dotter frös i fodrade galonbyxor nu så kan det vara så att han/hon helt enkelt blir så svettig i ett sådant plagg som inte alls andas, och därmed blir kall av att gå fuktig av svett. För övrigt sa någon här i tråden att hennes son/dotter hade använt de byxorna du nämner, och att det då hade sipprat in vatten. Så de verkar inte vara likvärdiga galon. Water resistant = vattenavstötande och water proof = vattentät.

VI kör skaljacka + fleecejacka och på benen vattentäta skalbyxor. Än så länge har inget mer behövts (förutom mössa o vantar förstås). När det blir kallare blir det fleecebyxor också innan overallen tas fram.
    Ja precis galon blir ju lätt kallt. och det andas inte så kan nog vara att hon blivit för varm. Vet inte åldern på barnet heller. Kanske va en liten som bara satt ner. Min är 20mån o gör lite av varje. Sitter gärna i vattenpölar. Jag jag fattar ju att de inte är vattentäta när de är water restistant och dessutom har "vanligt tyg" över knä o rumpa. Det är just därför jag är osäker på om det är lönt med dessa. Kanske köper ett par fodrade galon (alltså regnbyxa) istället el kör med fleece under de överdragsbyxorna el galonbyxorna han har, beroende på hur blött det är. Han får väl ha mjukisbyxor varje dag så det inte blir knöligt med 3 par byxor.

Tack för era svar! Jag är iaf inte helt ute o cyklar som tycker att fodrade vinterkläder är för varmt än.
  • PialenaOskar
    Pokergirl skrev 2010-10-19 22:10:13 följande:
    Precis, lite trist att först köpa ett helt set och sen behöva komplettera med galon. Men, men... Nu när det bara varit fuktigt och samtidigt ganska varmt ute har kläderna varit perfekta.
    Tack för upplysningen! Tråkigt när man förväntat sig ngt o så håller de inte måttet. Vad köpte du för set istället som varit perfekt nu? Galon? El du menar att du haft galon över de som inte funkade så bra?
  • Xgirl83
    PialenaOskar skrev 2010-10-20 12:02:35 följande:
    Ja precis galon blir ju lätt kallt. och det andas inte så kan nog vara att hon blivit för varm. Vet inte åldern på barnet heller. Kanske va en liten som bara satt ner. Min är 20mån o gör lite av varje. Sitter gärna i vattenpölar. Jag jag fattar ju att de inte är vattentäta när de är water restistant och dessutom har "vanligt tyg" över knä o rumpa. Det är just därför jag är osäker på om det är lönt med dessa. Kanske köper ett par fodrade galon (alltså regnbyxa) istället el kör med fleece under de överdragsbyxorna el galonbyxorna han har, beroende på hur blött det är. Han får väl ha mjukisbyxor varje dag så det inte blir knöligt med 3 par byxor.

Tack för era svar! Jag är iaf inte helt ute o cyklar som tycker att fodrade vinterkläder är för varmt än.
    Jag tror dock att över knä och rumpa är endast förstärkt med "vanligt" tyg och att det där gummityget är under? Jag tyckte det såg ut som vanliga tyget var sytt utanpå i allafall. Men spelar ingen roll om ingen tänkt köpa dem iofs.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • melizza
    ängeln83 skrev 2010-10-20 12:56:30 följande:
    Läste just i tidningen att det var ta 3 betala för 2 på hela barnsortimentet på Lindex, även på Kappahl.
    gäller det på alla lindexbutiker??
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • ängeln83
    melizza skrev 2010-10-20 13:06:51 följande:
    gäller det på alla lindexbutiker??
    Det stod i våran lokala tidning så jag har ingen aning tyvärr.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • Therese1981

Stod även i våran lokala tidning så då gäller det säkert alla lindex butiker.

• Skytten75
    ängeln83 skrev 2010-10-20 12:56:30 följande:
    Läste just i tidningen att det var ta 3 betala för 2 på hela barnsortimentet på Lindex, även på Kappahl.
    Det stod även i GP idag!!
    Isabelle 060821 och Nellie 080722
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11