Inlägg från: HonSomVet |Visa alla inlägg
  • HonSomVet

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

pp08 skrev 2011-08-10 09:24:37 följande:
    Fick sms från Kappahl igår med 1/2 priset på REA samt 25% på valfri vara, gäller denna vecka.
    Jag var på rean på Kappahl idag (Göteborg) det var verkligen urplockat. Inte mycket att hänga i julgranen.
  • HonSomVet
    Xgirl83 skrev 2011-08-29 14:05:40 följande:
    Name it var med, kom snäppet före FIX... "Mycket ojämn vattentäthet. Styvare och mindre mjuk." Konstigt förresten att de testade Pops skaloverall och inte vinteroverallen. Den kom dock tvåa i testet.
    Vilken kom först? Reima var med antar jag? Var hamnade den?
  • HonSomVet
    Xgirl83 skrev 2011-08-29 15:09:14 följande:
    Reima vann, Didriksons kom typ 5:a eller nåt. Men inte kom väl Pops sist förra året? Har för mig den kom på plats 3 eller 4.
    Pop kom fyra förra året.
  • HonSomVet
    Vill ha bebbe skrev 2011-09-19 09:57:10 följande:
    Nä, vattnet pärlade sig inte på jackan. Men måste det verkligen göra det för att det ska vara vattentätt? På min egen gore-tex jacka från Haglöfs pärlar sig inte vattnet heller och den höll mig torr igår. Det är ju ändå membranet/beläggningen på insidan av tyget som svarar för vattentätheten, inte yttersidan.
    Det brukar pärla sig på nya kläder. Men suger det yttre lagret åt sig vatten är det ändå idé att impregnera. Kanske inte för att det riskerar komma igen vatten, men det känns mycket fuktigare när det yttre lagret blir blött.
  • HonSomVet
    Loppan boppan skrev 2011-10-12 19:32:25 följande:
    Då får dom klargöra det då. Fodrat för mig är typ som fleecefoder men men skit samma. Dom åker tbx.
    Fast jag håller inte alls med. Överdragsbyxor är för mig just höstbyxor. Inte vinterbyxor. Och är de fodrade så har de ex nylonfoder, men är absolut inte vinterfodrade. Då ska det stå vinterbyxor.

Överdragsbyxor för mig är synonymt med skalbyxor.
  • HonSomVet

Är det bara jag som har problem med att komma in på Lindex från och till. Allt oftare får jag meddelande om att de har för många besökare.

Jag tycker det är skitdåligt att Lindex, som inte direkt är en minikedja, inte kan klara av mängden besökare.

• HonSomVet
    Loppan boppan skrev 2011-12-19 16:56:01 följande:
    Nu tänker jag beställa skidjacka FIX. Tror ni 110 blir TOKSTOR på min dotter nu? 3 år 8 månader strax under metern lång.  Det är en 3i1 jacka och jag vill kunna använda den nästa år oxå. Någon som har och vet uppskattad stl?? Snabba svar uppskattas =) =)
    Dottern är ca 93-94 cm lång och har storlek 98 i FIX vinterjacka. Förvisso inte årets modell. Men den är stor på henne. Hon hade klarat sig med 92 hela vintern utan problem.
  • HonSomVet
    Mamma och Mor skrev 2011-12-19 20:42:26 följande:
    Kommer ni in på Lindex hemsida?
    Mitt i min beställning började det gå väldigt segt att ladda, sedan kom "sidan kan inte visas" fram och när jag stängde ner webbläsaren och testar igen så får jag bara upp en sida där de står att deras " our store is packed"...
    Lindex sida har strulat flera gånger de senaste veckorna. Deras servrar verkar inte klara av trycket, vilket jag tycker är enormt dåligt av ett så stort företag som Lindex.
  • HonSomVet

När brukar de börja rea ut vinterkläder i butik? Lindex har ju reat ut dem på nätet, där nästan allt är slut. I butik var det kasst med rea-kläder.

• HonSomVet
    mollan nu skrev 2011-12-28 23:44:59 följande:
    jag gjorde ett kap idag tycker jag, gick til lindex i fältöversten och frågade när de skulle rea fixytterplaggen. Tjejen i kassan sa att hon inte visste och jag sa att på nätet har de reat sen innan jul. "klart du ska få samma pris här då också" sa hon. Dom hade i stort sett alla storlekar kvar oxå
    Haha oj så pass, det var det värsta... Man kanske skulle försöka här också.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11