• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • AochJsMamma
    Sophie81 skrev 2011-02-28 16:49:59 följande:
    det är softshelljackorna som Ängeln har på sina barn i bildtrådenGlad inte FIXs skaljacka.
    har den röda softshell jackan till min son som är ca 88 cm, fick byta till  strl 104. dvs de är mkt mkt små i strl!! men superfina! Flört
    precis, o softshells är generellt sett små i stl
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
  • Enensammamma
    Sophie81 skrev 2011-02-28 16:49:59 följande:
    det är softshelljackorna som Ängeln har på sina barn i bildtrådenGlad inte FIXs skaljacka.
    har den röda softshell jackan till min son som är ca 88 cm, fick byta till  strl 104. dvs de är mkt mkt små i strl!! men superfina! Flört
    Ok det stod skaljacka i inlägget dock
  • Mimmi69

Köpt Fix skalbyxor storlek 116 till dottern som är 112 cm, tyckte att de satt bra i affären, men nu har vi provat de hemma. Är det någon mer som tycker att hällorna under fötterna är väldigt stora? Byxorna sitter lite pösigt nertill, och hällorna fyller liksom ingen funktion. Funderar på att byta till 110, med risk att de blir lite små istället.

• TinaZ

Har just köpt den gröna softshelljackan till min son stl 98, han är ca 86cm o väger strax över 15kg tror jag. Den sitter ganska precis runt kroppen så jag vet inte om jag ska behålla den.......köper jag 104 så blir den väl för lång i ärmarna. De är långa redan nu, men går ju spänna åt.

• Sophie81
    TinaZ skrev 2011-02-28 20:57:04 följande:
    Har just köpt den gröna softshelljackan till min son stl 98, han är ca 86cm o väger strax över 15kg tror jag. Den sitter ganska precis runt kroppen så jag vet inte om jag ska behålla den.......köper jag 104 så blir den väl för lång i ärmarna. De är långa redan nu, men går ju spänna åt.
    min son är ca 88 cm o kanske 12 kg. Tog strl 98 först men den satt precis runt kroppen och var lagom i ärmarna (har långa armar) men då hade han inte ens en tjocktröja under. så jag bytte till strl 104. låter ju apstort på min son som annars har 92/98 i kläder. men 104 sitter bra i kroppen, lite lång i ärmarna men inte så det ser stort ut.
  • lillronya

Longing for a little one: Superfin kille i coola jeansen!

Vilken storlek finns de i och vilken stl har du köpt? Hur lång är killen?

Ursäkta tusen frågor här, men måste nog ha ett par såna.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Mitt livs lycka
    lillronya skrev 2011-03-01 20:38:57 följande:

Longing for a little one: Superfin kille i coola jeansen!

Vilken storlek finns de i och vilken stl har du köpt? Hur lång är killen?

Ursäkta tusen frågor här, men måste nog ha ett par såna.

Jag tror att de finns upp till stl. 116 om jag inte minns fel...

William är ca. 91 cm men jag köpte stl. 104 till honom. Köpte först stl 98 men de var för tighta över magen och rumpan så jag bytte till 104 (därav ganska långa uppvik nertill men jag tycker det funkar bra ändå).

Rekommenderar dom verkligen! Supersnygga!
  • Mitt livs lycka
    Mitt livs lycka skrev 2011-03-01 20:55:48 följande:
    Jag tror att de finns upp till stl. 116 om jag inte minns fel...

William är ca. 91 cm men jag köpte stl. 104 till honom. Köpte först stl 98 men de var för tighta över magen och rumpan så jag bytte till 104 (därav ganska långa uppvik nertill men jag tycker det funkar bra ändå).

Rekommenderar dom verkligen! Supersnygga!
    Förresten, de fanns kanske ända upp till stlk 122/128...?!
  • Wilmis07
    anette 81 skrev 2011-03-01 16:26:56 följande:
    vem var det som hade köpt dessa byxor?
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=127...
    Jag har köpt dom till min dotter,hon är drygt 97 cm lång och väger runt 16 kg och har stl 110 i dom. Jag tycker att dom är rätt smala,iaf på min dotter som inte är supersmal precis. Men väldigt fin röd färg.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11