• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • maggan75
    fritzie76 skrev 2011-02-25 06:21:38 följande:
    Jag förstår inte hur man kan köpa jackor till barnen som de kan ha i 2 säsonger, måste ju vara jätteförstora första året. Passar bara jackan fram till hon kan ha vinterjackan är jag nöjd. Säg att hon växer 5-6 cm fram tills dess så är hon 104-105 cm och då borde ju stl 98 fortfarande passa, eller??
    men du måste ju tänka på att  ALLA barn är inte skapta likadant i kroppen min son tex han är 135-137 cm lång och han måste ha 146/152 i jackor annars blir de för korta i ärmarna  så alla barn är olika

sen tycker jag att det är upp till var  och en hur man vill att kläderna ska sitta  
  • 2 små prinsessor
    Jag förstår inte hur man kan köpa jackor till barnen som de kan ha i 2 säsonger, måste ju vara jätteförstora första året. Passar bara jackan fram till hon kan ha vinterjackan är jag nöjd. Säg att hon växer 5-6 cm fram tills dess så är hon 104-105 cm och då borde ju stl 98 fortfarande passa, eller??
    Vi brukar göra så och det funkar toppen. Inga problem alls.
  • liber
    Det beror ju på hur barnet är byggt. Mitt barn har breda axlar och långa armar men smal/normal i övrigt. Eftersom det inte skiljer så mycket runt om på jackorna men bara i ärmlängd så ser jag ingen anledning att ta den mindre storleken eftersom de är i princip lika stora runt om. Men det beror ju som sagt på... När det gäller säsonger så tänker jag våren=en säsong, hösten= en säsong så då skulle ju ditt barn enligt mitt sätt att se det ha samma jacka i två säsonger Men vår+höst kanske räknas som en säsong!? Ja ser det som olika eftersom det är sommar emellan och då har de oftast andra kläder. Däremot är vintern en säsong, på ett år finns alltså fyra olika säsonger som jag ser det Hur tänker ni andra?
  • liber

Alltså säsong är för mig synonym med årstid, inte med år.

• Tullemi

Och för mig blir säsong: en vinterjacka och en skaljacka/softshell: alltså 2 st.

Milea 080217 Lucas 100202
  • cecilia76

För mig så är vår/höst en säsong med en jacka och vintern en säsong.

Jag köper aldrig vår/höst-jacka som ska passa året efter också, då blir den alldeles för stor första året.

• cecilia76

2 små prinsessor: Har dina barn sin vår/höst-jacka i 2 år eller menar du att de har jackan både på vår och höst.

Så klart är alla barn olika byggda och det är upp till var och en hur kläderna ska sitta på barnen....Men jag är i alla fall emot att köpa alldeles för stora kläder till barnen.

Om jag t ex skulle köpa stl 104 till dottern i år så hade den varit stor i år men ändå inte säkert att den skulle passa nästa vår.....

• 2 små prinsessor
    cecilia76 skrev 2011-02-25 10:26:07 följande:
    2 små prinsessor: Har dina barn sin vår/höst-jacka i 2 år eller menar du att de har jackan både på vår och höst.

Så klart är alla barn olika byggda och det är upp till var och en hur kläderna ska sitta på barnen....Men jag är i alla fall emot att köpa alldeles för stora kläder till barnen.

Om jag t ex skulle köpa stl 104 till dottern i år så hade den varit stor i år men ändå inte säkert att den skulle passa nästa vår.....
    missuppfattade kanske där, vår och höst menar jag. Sedan har det hänt att stora dottern har kunnat ha sin jacka i 2 år, men det är för att hon växer så långsamt.
  • cecilia76

Ok men så har våra barn också, samma jacka på våren och hösten. Men vi behöver ändå inte köpa jättemycket förstora jackor utan de är lagom förstora på våren och mer lagom passform på hösten!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11