• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

maggan75 skrev 2010-07-30 22:30:19 följande:
    Tack jag har kikat på det förut men inte köpt så nu passade jag på, det fanns massvis av dem på mitt åhlens

klänningen 64,50 tunikan 79,50 tightsen 54,50
    Var det halva rean i dag?
    I går var jag där, och då var det _inte_ halva rean, blev lite sur för jag hade ju läst om det här inne...
  • Ruso

I dag fick jag köpa den blå skaloverallen på nätet, då inga av Lindex häromkring verkar få in den innan rabattkupongen var "slut".  Blev dock en del annat....

Hittade http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=7024074 för 49.50 styck, och det hang precis kvar två i rätt storlekar - sånt blir jag glad av!!

Hittade en röd skaljacka i 116 och en cerise i 104, chansade.... Lilltjejen har ju 110 i vanliga kläder och stora 122, men de står lite stora ut - och det var de!!! Jag måste mäta, stora tjejen har ju faktiskt en ljusrosa FIX i 116, men ändå verkade denna större! Och den i 104 verkar nästan större, i alla fall inte mindre än PoP i 104!  Stora tjejen hade köpt en ärtgrön lurvfleece med röd dragkjedja innan, och lilla en svart med cerise dragkjedja, så jag tycket det var max att de nu hittade skaljackor som matchade så bra!

Köpte också två till ärtgröna windstoppers, och den i 128 kunde minsann stora tjejen ha utan att behöva vika upp ärmarna!! Två storlekar större än skaljackan!! Lilltjejen har ju också två storlekar större (hittade ju inte i 110 utan bara 116...) den är lite större på henne, måste vika en gång...  Och 9 åringen fick en i storlek 134 som är hennes normala storlek, hon borde nog haft en storlek större, och det irriterar mig att jag faktiskt såg det i går, men det finns väl inte kvar sedan om man kommer in igen...

Annars blev det ett par jeans och en badshorts till mellansonen, en grön plyschbyxa, pärontshirt i grön/svart till småtjejorna, strumpbyxa och ett gäng strumpor.

• Ruso
    Lejån skrev 2010-07-30 14:45:25 följande:
    Blev en del shopping idag, lagt upp bilder i bildtråden.

Dottern chockade mig med att vilja ha en grön skaljacka, så det blev varsin skaljacka till växalådan. Hon är en "sådan" som bara ska ha rosa... Så jag är glad om man får köpa ngn annan färg. :)

Fler som har fyndat idag?
    Fanns mycket skaljackor? Jag hittar varken blåa eller gröna, skulle gärna vilja ha en i 98...
    Lilltjejen har haft en blå från Pop några säsonger nu, och hon blev därför såååå glad för att få en cerise nu!! 6 åringen har däremot haft en rosa från FIX, så hon ville ha en grön, men jag lyckades inte hitta det, hon fick en röd.
    Men grön windstopper fick hon (och så köpte vi tidigare grön lurvfleece från Gekås )
  • Ruso
    Mysaaan skrev 2010-07-30 11:11:09 följande:
    den fleecejackan från fix, windstopper, är den vattenavvisande också?
    Vårens jacka står det inget sådant på... så jag tror inte det...
  • Ruso
    maggan75 skrev 2010-07-30 14:48:32 följande:
    Har oxå shoppat lite idag på Åhlens  blev lite pippi kläder barbapappa pyjamas och baddräkt  lägger in  bild senare.
    Däremot tycker jag Åhlens är "snåla" med rea när de bara sänker ett plagg med 20 kr ,...... men nu var det ju halva rea så då får man ju passa på
    Nämen fy!!! Varför hade de inte det i går när jag var där!!!
  • Ruso
    Smultronhjärta skrev 2010-07-30 15:47:39 följande:
    Såg nu att länken krånglar..En Brio dockvagn med Hello Kitty är det iaf
    Tänkte att det var den!! Såg den på rea i går, hade det varit halva reapriset hade jag köpt bums till lilla sondottern som snart fyller 1 år!! Varför hade jag så otur i går?????
  • Ruso
    iAnnaMaria skrev 2010-07-30 22:53:15 följande:
    Japp allt gick på 380 kr :D... Det var 2 för 1 och så hade jag 30% på valfri vara. Jag är nöjd :D
    Jo men ändå... det måste ha varit andra reapriser hos er? Här kostade windstoppern 199 och sedan 2 för 1... så blir det ju 99,.50/styck bara där... och jackan 279, även med 30% blir det ju nästan 200 där...
  • Ruso
    charmmiss skrev 2010-07-30 23:52:11 följande:
    sondottern?
    NÄ!!! Hur är det jag skriver!!! Brorsdottern skulle det vara!!
    Sonen blir 15 snart, hoppas han väntar liiiiite till med barn!!
  • Ruso
    Lejån skrev 2010-07-30 23:56:14 följande:
    Ja det fanns många gröna här. De måste nästan ha glömt dem på lagret eller nåt för jag har inte sett så många tidigare...
    Och vilket Lindex var det då?
  • Ruso
    AochJsMamma skrev 2010-07-31 08:58:16 följande:
    Nope!! 110% säker att de kostar 599 för jackan o 399 för byxan, har dem framför mig nu med lapparna kvar (köpte på rean i januari att ha i vinter).
    Aha, du pratar om vinterkläderna!! Jag själv har varit rätt så fixerad på att skaffa skalkläder just nu, så jag har inte tänkt tanken på vinterkläder ännu....
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11