För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

klänningen 64,50 tunikan 79,50 tightsen 54,50
I går var jag där, och då var det _inte_ halva rean, blev lite sur för jag hade ju läst om det här inne...
I dag fick jag köpa den blå skaloverallen på nätet, då inga av Lindex häromkring verkar få in den innan rabattkupongen var "slut". Blev dock en del annat....
Hittade http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=7024074 för 49.50 styck, och det hang precis kvar två i rätt storlekar - sånt blir jag glad av!!
Hittade en röd skaljacka i 116 och en cerise i 104, chansade.... Lilltjejen har ju 110 i vanliga kläder och stora 122, men de står lite stora ut - och det var de!!! Jag måste mäta, stora tjejen har ju faktiskt en ljusrosa FIX i 116, men ändå verkade denna större! Och den i 104 verkar nästan större, i alla fall inte mindre än PoP i 104! Stora tjejen hade köpt en ärtgrön lurvfleece med röd dragkjedja innan, och lilla en svart med cerise dragkjedja, så jag tycket det var max att de nu hittade skaljackor som matchade så bra!
Köpte också två till ärtgröna windstoppers, och den i 128 kunde minsann stora tjejen ha utan att behöva vika upp ärmarna!! Två storlekar större än skaljackan!! Lilltjejen har ju också två storlekar större (hittade ju inte i 110 utan bara 116...) den är lite större på henne, måste vika en gång... Och 9 åringen fick en i storlek 134 som är hennes normala storlek, hon borde nog haft en storlek större, och det irriterar mig att jag faktiskt såg det i går, men det finns väl inte kvar sedan om man kommer in igen...
Annars blev det ett par jeans och en badshorts till mellansonen, en grön plyschbyxa, pärontshirt i grön/svart till småtjejorna, strumpbyxa och ett gäng strumpor.