• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

mollan nu skrev 2010-08-04 23:21:29 följande:
    ja den var verkligen fin. Hade gärna haft den i vintras Min 9 månaders klämmer sig i 92 snart så det blir till att köpa kläder på barnavdelnigen numera :,-( Lindex har verkligen inget fint till pojkar från 86 och uppåt. Vart handlar man då?
    Men oj - hur lång är han då??? Min kille på 2 som är runt 90 och är drygt 15 kilo kan fortfarande ha 92 på lite Lindexkläder, även om jag köper 98 i nytt... Tycker det finns en hel del på Lindex numera. Jag köper nog en del av deras velourbyxor och så köper jag tröjor hos Me&I, de gillar jag
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-04 22:07:06 följande:
    vilken stl ska man ta på keps till 2,5 år tänker köpa en till nästa sommar inte så biligt men fin är den.
    Svårt... beror ju på hur stort huvud han har.... 50/52 kan räcka, det har min son som var 2 i april och har rätt stort huvud...
  • Ruso
    Snorky skrev 2010-08-04 23:31:45 följande:
    tycker faktiskt det kommit lite fint nu på sistone... otroligt nog. Men då känns istället min 5½-åring lite för gammal för att ha fordon o dyl på kläderna. Typiskt.
    Jag har shoppat mkt småfolk o molo till mina grabbar ett tag. Men småfolk börjar äldsta pojken växa ifrån nu. Pop känns inte heller så kul. Hm hade mkt i våras, men nu är hm tristare än någonsinn Tror jag kommer shoppa en hel del på kappahl i höst... o kanske Åhlens (men tycker de kan vara lite dyra, då de sällan har kuponger )
    Nä, inte är man för gammal för fordon och dyl på kläderna när man är 5,5 år?? Min 11 åring skulle gärna ha det om bara det fanns i hans storlek...  Barn i den åldern brukar väl ändå tycka om att leka med fordon osv? Vad vill du ha på hans tröjor då, och vad vill han ha?
  • Ruso
    Ruso skrev 2010-08-05 01:05:32 följande:

Någon som vill fynda en skaljacka i 98 till mig (grön eller blå), här har de inte flera i de färgerna... 140 kr skulle sitta bra för en "stackars" student

92 kanske också kan duga... glömde att de är stora i storlek, han är strax under 90 lång...
    Snälla!
  • Ruso
    Lejån skrev 2010-08-05 08:24:03 följande:
    98:orna tror jag var slut här igår, men jag tror det fanns någon 92:a kvar i grönt. Men det var såklart igår så frågan är vad som finns idag. Men om du vill kan jag spana om vi ska förbi centrum.
    Lejån och iAnnaMaria!

Nu har jag varit borta hela dagen.. men om någon vill kolla fortfarnade så går det bra, intresserad utav både 92 och 98, och om det råkar bli flera som kollar så är det OK - jag betalar för jacka + frakt givetvis!!
  • Ruso
    sarsparis skrev 2010-08-05 22:05:16 följande:
    Nån som vet om det överhuvudtaget går att köpa skalbyxor till hösten på lindex?
    Ja, Lindex får snart in sina FIX byxor, svart och rött tror jag det var någon som hade fått i svar hos Kundtjänst...
  • Ruso

Ang flick och pojkkläder, färger och leksaker... Jag kan har lite olika på barnen, men jag sätter inte på sonen tunika, kjol och klänning, puffärm och volang eller vad man nu kan finna "tjejigt"... rosa har min mellanpojk på kläder, men då "killkläder" eller  unisex. Tjejorna går mycket med typiska "flickkläder", men den minsta kan få lite unisex och även lite killtröjor som jag gillar... (när de blir större så få de ju välja lite mer själv).

Då jag har flera barn utav varje kön så finns massor utav leksaker att välja på.. yngsta killen kom efter 3 tjejer på raken, vi hade helt enklet mest "tjejiga" leksaker... men vad leker han mest med -  jo, det är ändå Briotåget och bilar i alla varianter, sådant vi hade köpt till tjejerna och som dom knappt tittade på.

Jag upplever att många flick-mammor vill att tjejerna inte skall vara så tjejiga...det är nästan så att det blir negativt om tjejerna gillar rosa och princess-saker, nästan lite fult.. vilka vibbar skapar det? Jämlikehet? Nej, jag vill att mina tjejer (och killar) skall vara stolta över sitt kön, och jag är trött på att det nästan är fult att  man ser vilket kön barnet har på klädseln, för mig är det helt OK.

• Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-06 09:19:59 följande:
    Jag gillar över lag inte dystra kläder. Typ grått, marinblått och svart med fulas tryck typ star wars eller så. Vill ha mera liv

Jag gillar svart - så smutsvänligt

Star Wars och sådant gillar jag inte... men sonen på 11 har älskat det i flera år, och ja - jag låter honom välja. Och så tycker han det är såååå coolt om lillebror har likadant... så varvad med glada fina färger har lillebror också tshirter med fula starwars tryck...

• Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-06 09:23:12 följande:
    usch vad tråkigt Att barn kan va så grymma...

Nej Nej hon måste inte alls ha rosa Har köpt mkt på "killdelen" i olika butiker till henne Men jag GILLAR färgen rosa bara och grön, gul och lila Vissa turkosa färger är fina också Vad jag undrade var varför det inte finns sånna färger med "kill" tryck?  Småfolk har ju inte heller det liksom. En rosa tröja med gröna monstertrucks eller dumpers tex
    Me&I har väl lite sådant? Jag har i alla fall haft en tröja med rosa monstertruck.. visserligen grå tröja men ändå, och en rosa tröja med något turkos tryck eller var det var... Och tröjor i turkos och rosa hitter man ju "överallt" till killar, även på lindex, även gula och gröna.... tycker det är mycket färgglatt även på den sidan numera.
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-06 09:31:19 följande:
    Min lilla är ju bara 2½ Men när dom blir så stora måste dom ju få välja. Jag passar på och njuta så länge
    Ja det får man passa på!
    Min lille är 2 och jag bestämmer mest, men låter syskonen bestämma lite
    Hans garderob är väldigt blandat, men jag har mycket turkos för att jag älskar det. Köpte både röd och orange Bamse tshirt, massor utav färg, massor utav Me&I tshirt i fina färger.  Jag tycker dety finns så mycket färglatt för killar numera! Mellan sonen som är 11 har vanliga tshirts från lindex i rosa, cerise och orange, och från andra (typ HM mm) i lila och rött - mer färgglatt kan det väl knappast bli?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11