För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Någon som vill fynda en skaljacka i 98 till mig (grön eller blå), här har de inte flera i de färgerna... 140 kr skulle sitta bra för en "stackars" student
Ang flick och pojkkläder, färger och leksaker... Jag kan har lite olika på barnen, men jag sätter inte på sonen tunika, kjol och klänning, puffärm och volang eller vad man nu kan finna "tjejigt"... rosa har min mellanpojk på kläder, men då "killkläder" eller unisex. Tjejorna går mycket med typiska "flickkläder", men den minsta kan få lite unisex och även lite killtröjor som jag gillar... (när de blir större så få de ju välja lite mer själv).
Då jag har flera barn utav varje kön så finns massor utav leksaker att välja på.. yngsta killen kom efter 3 tjejer på raken, vi hade helt enklet mest "tjejiga" leksaker... men vad leker han mest med - jo, det är ändå Briotåget och bilar i alla varianter, sådant vi hade köpt till tjejerna och som dom knappt tittade på.
Jag upplever att många flick-mammor vill att tjejerna inte skall vara så tjejiga...det är nästan så att det blir negativt om tjejerna gillar rosa och princess-saker, nästan lite fult.. vilka vibbar skapar det? Jämlikehet? Nej, jag vill att mina tjejer (och killar) skall vara stolta över sitt kön, och jag är trött på att det nästan är fult att man ser vilket kön barnet har på klädseln, för mig är det helt OK.
Jag gillar svart - så smutsvänligt
Star Wars och sådant gillar jag inte... men sonen på 11 har älskat det i flera år, och ja - jag låter honom välja. Och så tycker han det är såååå coolt om lillebror har likadant... så varvad med glada fina färger har lillebror också tshirter med fula starwars tryck...