• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Finesse
    Gurkan skrev 2011-07-29 08:20:50 följande:
    Hej!

Jag måste fråga, den har säkert redan kommit upp, men hur är lindex overaller i storlekar?
    Har en lilleman som är 15 månader och som ligger mitt på normalkurvan. Beställde overallen i dagarna och tog en 92 men börjar undra om den är för stor, alldeles för stor?
    Den ska ju räcka en hel säsong och det är ju ett tag till han behöver använda den och det går ju att byta i butik till en 86.a i värsta fall. Men är det någon som vet? 
    Min dotter hade FIX när hon var 22-27 månader.. ungefär.. (hon är född i december.. så alltså hon var 2 år) och det var storlek 92.. hon var 86 cm lång på 18 månaders kollen. Den var nästan liten på henne där i slutet på vintern.. men jag orkade inte köpa nån ny.. eller jag struntade i det då det inte var värt det..

Sedan hade hon 104 på den förra året.. då var hon 3 år.. 96,5 cm lång på 3 års kollen i början på december.. 
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2011-07-29 08:26:18 följande:
    Ja men absolut! Lucas är inte så lång, bara runt 80 cm (men overallen är stoor ).
    Nu har vi provat den och den är inte så stor som man tror Tungan ute. Lägger in en bild snart. Lucas är 18 månader och ca 80 cm lång. Får han en växtspurt så räcker den kanske inte hela kalla säsongen..... Men jag kan inte ta en större för det utan det löser vi då.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Dålig mobilbild på ledsen Lucas i sin overall i storlek 86. Inte alls stor ser jag nu *harkel*...
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Norpan
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-28 23:01:20 följande:
    Jag undrar oxå vad jag ska ha i vinter ti vår då 1,5 åring. han går ju för fullt nu så han kommer ju lätt vilja va ute o plumsa o testa snön så han måste ha rediga kläder på sig då med. Jag har ingen aning vad o vilka overaller som e bra
    Jag beställde en fix-overall nu, får se hur den ser ut när den kommer. Storlek 86 kanske är jättestort;) Jag fick i alla fall 55% rabatt, så det var ju bara att slå till.
  • Norpan

Det gick inte igenom i kassan, väntar lite... och när jag ser Lucas i overallen, inser jag att vår lilla tjej nog behöver mindre. Men vilken fin overall!!

• Gurkan
    Norpan skrev 2011-07-29 08:43:47 följande:
    Jag beställde en fix-overall nu, får se hur den ser ut när den kommer. Storlek 86 kanske är jättestort;) Jag fick i alla fall 55% rabatt, så det var ju bara att slå till.
    Fick ju med bra rabatt så jag tänkte jag slår till men jag valde kanske lite för stort!
    Finns overallerna i butik än? Tänkte man kan ju prova när paketet kommer och byta direkt om det skulle behövas :) 
  • maadicken
    Norpan skrev 2011-07-29 08:43:47 följande:
    hur gjorde du för att få 55% rabatt?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Enensammamma
    Norpan skrev 2011-07-28 22:53:21 följande:
    Någon som har koll på om Lindex har halva rean nu, det är ju så på nätet...

Är fixoverallerna vettiga? Stora eller små i storlek? Funderar på vad man bör ha till en liten 1-åring... 

Hemma eller på dagis?

Jag tycker det är viktigt med en helt vattentät overall till dagis men hemma är det ju inte lika viktigt kanske då man har mer koll  
  • Enensammamma
    imsel skrev 2011-07-29 06:09:38 följande:
    Åh petrol i velour?! :D Har ni sett dom snygga manchesterbyxorna förresten? Pösiga med muddar. Men jag undrar varför vissa färger bara fanns på flick resp. pojk-avdelningen på nätet... Tex de petrolblå fanns bara på flick..
    Inget för oss med katt
  • Enensammamma
    Gurkan skrev 2011-07-29 08:52:23 följande:
    Fick ju med bra rabatt så jag tänkte jag slår till men jag valde kanske lite för stort!
    Finns overallerna i butik än? Tänkte man kan ju prova när paketet kommer och byta direkt om det skulle behövas :) 
    I vår butik finns inga vinterkläder än
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11