• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Finesse
    sarsparis skrev 2011-08-03 08:36:13 följande:

Ni som haft fix overallen i vintras, höll den måttet vad gäller vattentäthet? Har en son som gärna simmar i vattenpölar och kravet är att overallen ska klara detta, den bör även vara slitstark.

Nu simmade inte min dotter i vattenpölar men jag skulle inte tro att den klarar det. Däremot är den slitstark.. alltså den från förra året. Årets modell känns konstig utan på.. sånt där torrt matrial så har du djur sitter all päls kvar

När det är vattenpölar så tycker jag att overall känns för varmt. Då har dottern fått haft galonoverall eller bara galonisar.. det är ju ändå 0 gradigt då. 
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • sarsparis
    AochJsMamma skrev 2011-08-03 08:37:39 följande:
    i tester fick den bra i vattentäthet tror jag, var väl bara andningsförmågan som inte var så hög..
    Det är ju inget vidare om andningsförmågan inte är bra.....
    Finesse skrev 2011-08-03 08:38:15 följande:
    Nu simmade inte min dotter i vattenpölar men jag skulle inte tro att den klarar det. Däremot är den slitstark.. alltså den från förra året. Årets modell känns konstig utan på.. sånt där torrt matrial så har du djur sitter all päls kvar

När det är vattenpölar så tycker jag att overall känns för varmt. Då har dottern fått haft galonoverall eller bara galonisar.. det är ju ändå 0 gradigt då. 
    Jag föredrar overall fram tills det är nån plusgrad ute faktiskt då de andas bättre än galonställ.

Låter som att Fix inte är nåt för sonen i år......
  • Finesse
    sarsparis skrev 2011-08-03 08:51:25 följande:
    Det är ju inget vidare om andningsförmågan inte är bra.....
    Finesse skrev 2011-08-03 08:38:15 följande:

Jag föredrar overall fram tills det är nån plusgrad ute faktiskt då de andas bättre än galonställ.

Låter som att Fix inte är nåt för sonen i år......
    Så du har samma kläder vid 5+ som -25?
  • Wilmis07

När jag anser att det är för varmt med overall så åker skalkläderna på med fleeceställ under. Funkar bra.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Kristyr

ja, jag har med skaloverall när det är för varmt för vinteroverall. Antigen underställ och fleece under eller bara underställ.

• Kristyr
    Finesse skrev 2011-08-03 08:54:10 följande:
    ja, man kan ha samma ytterkläder men olika kläder under om man har skalkläder/overall

Så jag har nästan haft det. Även om det är smidigare/enklare med en tjock vinteroverall än en skaloverall med mååånga lager under.
  • Finesse
    Kristyr skrev 2011-08-03 09:06:48 följande:
    ja, man kan ha samma ytterkläder men olika kläder under om man har skalkläder/overall

Så jag har nästan haft det. Även om det är smidigare/enklare med en tjock vinteroverall än en skaloverall med mååånga lager under.
    Jag skulle aldrig orka klä min dotter med 5 lager kläder när man ska ut å leka i 25 graders kyla

Förra året när det var så kallt så hade hon kläder, fleeceunderställ och fix overall och hon var inte kall nånstanns.. kavat vinterskor, mössa och vantar (fix)... och då var det ändå -25 grader. 
  • älskarlivet81
    Finesse skrev 2011-08-03 08:54:10 följande:
    Fast det kan man ju ha om man har annat under istället... Vi har aldrg -25 här nere, dock en vinter som är 0-gradig till stor del..
  • Kristyr
    Finesse skrev 2011-08-03 09:09:52 följande:
    Jag skulle aldrig orka klä min dotter med 5 lager kläder när man ska ut å leka i 25 graders kyla

Förra året när det var så kallt så hade hon kläder, fleeceunderställ och fix overall och hon var inte kall nånstanns.. kavat vinterskor, mössa och vantar (fix)... och då var det ändå -25 grader. 
    näe inte jag heller men man kan
  • Finesse
    älskarlivet81 skrev 2011-08-03 09:10:52 följande:
    Fast det kan man ju ha om man har annat under istället... Vi har aldrg -25 här nere, dock en vinter som är 0-gradig till stor del..
    Fast när det är 0 gradigt här är det ju varmt.. då har man ju t.o.m. öppen jacka.. skulle aldrig sätta på en vinteroverall på mitt barn då.. 
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11