• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • sarsparis
    molnen skrev 2011-08-10 20:21:20 följande:
    Hittar barn när sidan är uppdaterad inget om när kläderna kommer!
    Skumt, för jag läste det verkligen för någon vecka sen, de kanske inte börjar säljas som de först sagt.....
  • Enensammamma
    molnen skrev 2011-08-10 17:37:56 följande:
    Någon som vet när Gneis börjar säljas ?

Från skolstart och framåt typ aug/sep skulle jag tro
  • pp08

Storlek på långarmade baströjor?  Någon som vet hur dessa är på Lindex eller Kappahl (eller annan butik)? Och kvalitet?  Tycker att Lindex basplagg (3 för 2) har varit ganska snåla i storleken.  Tänkte använda de under tunikor/klänningar (då kan vi använda de lite till) så de får gärna vara tajta eller raka i modellen.
    Kortarmade tröjor har jag köpt i 98 , 98/104 eller 104 beroende på modellen. (Tjejen är nu ca 91,5cm /12.1kg).

Har hittils kört med bodys till min tjej men nu håller vi på att träna med trosor och är de inte så smidiga. Nattid kommer vi dock använda de bodisar vi har.

♀ 090619
  • Finesse
    pp08 skrev 2011-08-11 10:31:27 följande:
    Storlek på långarmade baströjor?  Någon som vet hur dessa är på Lindex eller Kappahl (eller annan butik)? Och kvalitet?  Tycker att Lindex basplagg (3 för 2) har varit ganska snåla i storleken.  Tänkte använda de under tunikor/klänningar (då kan vi använda de lite till) så de får gärna vara tajta eller raka i modellen.
    Kortarmade tröjor har jag köpt i 98 , 98/104 eller 104 beroende på modellen. (Tjejen är nu ca 91,5cm /12.1kg).

Har hittils kört med bodys till min tjej men nu håller vi på att träna med trosor och är de inte så smidiga. Nattid kommer vi dock använda de bodisar vi har.
    HM! tycker jag har bäst sånna kläder.. dom är tajtare i modellen.. lindex har breda kläder.

Som jag skrivit i en annan tråd hm = långa smala barn, lindex = breda tjocka barn  
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Kristyr
    Finesse skrev 2011-08-11 10:54:02 följande:
    HM! tycker jag har bäst sånna kläder.. dom är tajtare i modellen.. lindex har breda kläder.

Som jag skrivit i en annan tråd hm = långa smala barn, lindex = breda tjocka barn  
    långa smala barn på hm gäller inte jeans på killavdelningen va? Min son kan inte ha några.... man får dra åt resåren så mkt och det blir skitfult. Provade jeans förra året och har testar capri innan sommaren. Då hade han blöja.
  • Finesse
    Kristyr skrev 2011-08-11 11:03:54 följande:
    långa smala barn på hm gäller inte jeans på killavdelningen va? Min son kan inte ha några.... man får dra åt resåren så mkt och det blir skitfult. Provade jeans förra året och har testar capri innan sommaren. Då hade han blöja.
    Jag kan bara tjejkläder.. sonen är bara 5 månader så han har jag inte testat så mkt på.. annat än att hms kläder är enorma jämfört med lindex
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Kristyr
    Finesse skrev 2011-08-11 11:05:28 följande:
    Jag kan bara tjejkläder.. sonen är bara 5 månader så han har jag inte testat så mkt på.. annat än att hms kläder är enorma jämfört med lindex
    okey...

Den gång jag hade hm byxor och body från HM tycker jag de var små.,.. men vad vet jag eg.
  • sarsparis
    pp08 skrev 2011-08-11 10:31:27 följande:

Lindex  tröjor 3b2 tycker jag är små i storleken, tar alltid en storlek större, tycker de är breda och korta. Kapphals tycker jag är mer normala i storleken. en del är lite tightare beroende på tyg.
  • Enensammamma
    Finesse skrev 2011-08-11 10:54:02 följande:

Jag har en smalis och då funkar Lindex bäst. Små smal i stl. Tom för smalt i midjan på min ibland. DET är sjukt
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11