• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • JePaLuLi
    JePaLuLi skrev 2011-08-17 14:47:27 följande:
    Jag tog iaf 110 på overallen till sonen. Han är 104 cm och drunknade i 116. Jobbar på förskola och har sett alldeles för många fall där barnen har på tok för stora kläder och får begränsad rörelseförmåga

Ser att hela mitt inlägg inte kom med. Vad jag ville få sagt var att barn som inte kan röra sig får väldigt tråkigt. Dessutom värmer overallen inte som de ska när de är för stora.
    Är det så att sonens overall är för liten i februari, ja då lär vi köpa en ny. Jag tänker inte vara dumsnål på hans bekostnad.

Har nog också fem koder jag kan dela ut om nån blivit utan...   
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Finesse
    JePaLuLi skrev 2011-08-17 20:22:35 följande:
    Ser att hela mitt inlägg inte kom med. Vad jag ville få sagt var att barn som inte kan röra sig får väldigt tråkigt. Dessutom värmer overallen inte som de ska när de är för stora.
    Är det så att sonens overall är för liten i februari, ja då lär vi köpa en ny. Jag tänker inte vara dumsnål på hans bekostnad.

Har nog också fem koder jag kan dela ut om nån blivit utan...   
    Så du menar att man är dumsnål om man köper en overall som är lite stor nu men som dom kan ha under vintern? Skulle jag köpa en som satt perfekt nu skulle den vara alldeles för liten när hon väl ska använda den.

Menmen nu lägger jag ner overall diskussionen.. alla får köpa den storlek man vill man jag vill inte bli kallad dum för jag tänker ett steg framåt! 
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • älskarlivet81
    Finesse skrev 2011-08-17 20:25:35 följande:
    Så du menar att man är dumsnål om man köper en overall som är lite stor nu men som dom kan ha under vintern? Skulle jag köpa en som satt perfekt nu skulle den vara alldeles för liten när hon väl ska använda den.

Menmen nu lägger jag ner overall diskussionen.. alla får köpa den storlek man vill man jag vill inte bli kallad dum för jag tänker ett steg framåt! 
    Handlade det inte om att man kanske inte ska köpa en som är 2 storlekar större än det man behöver?

T.ex. har vår dotter 80 i kläder nu, men vi kommer köpa overall i 86. 
  • Finesse
    älskarlivet81 skrev 2011-08-17 20:26:57 följande:
    Handlade det inte om att man kanske inte ska köpa en som är 2 storlekar större än det man behöver?

T.ex. har vår dotter 80 i kläder nu, men vi kommer köpa overall i 86. 
    Min dotter har 104 i kläder.. 110 på sånt från lindex (så klart!) och jag har köpt overall från kappahl i 116.. det är ju nästan 2 storlekar större.. 

Sonen har 74 och jag funderar på 86 till honom, men han växer ju så det knakar..  
  • älskarlivet81
    Finesse skrev 2011-08-17 20:28:59 följande:
    Min dotter har 104 i kläder.. 110 på sånt från lindex (så klart!) och jag har köpt overall från kappahl i 116.. det är ju nästan 2 storlekar större.. 

Sonen har 74 och jag funderar på 86 till honom, men han växer ju så det knakar..  
    Ja, jag tycker det är märkligt att köpa två storlekar större faktiskt.. Hur gammal är din son?

Vår dotter är 14 månader och hon kommer få en storlek i 86.

Jag pratade med ett butiksbiträde och en overall är lagom i storlek om man får in en knytnäve mellan grenen på overallen och barnets blöja/byxa.. 
  • Finesse
    älskarlivet81 skrev 2011-08-17 20:30:45 följande:
    Ja, jag tycker det är märkligt att köpa två storlekar större faktiskt.. Hur gammal är din son?

Vår dotter är 14 månader och hon kommer få en storlek i 86.

Jag pratade med ett butiksbiträde och en overall är lagom i storlek om man får in en knytnäve mellan grenen på overallen och barnets blöja/byxa.. 
    Det är precis så på kappahl overallen.. den i 116.. det var därför jag tog den.. 110 satt precis..

Sonen är svår att beräkna.. han är 5 månader, snart 6.. vet ju inte om han kommer stanna av eller poff växa lika mkt igen.. Finns ju faktiskt barn som vid 9 månaders ålder har 86/92 på kläder.. såg en senast idag på öf  
  • älskarlivet81

Hur är Lindex overaller i storlekar? Min dotter får ju ha mycket större storlek i deras kläder än andras nämligen.. 

Funderar mellan en Lindexoverall eller en overall från Name It. 

• lottablom
    Novallie skrev 2011-08-17 14:25:40 följande:
    Vet ni om det går och kombinera tag 3 betala för två med 30 % på valfritt barnplagg? Hade tänkt och köpa velourbyxor.
    Det går att kombinera det! Men då blir rabatten bara på ett av plaggen.. Så du betalar fullt pris på en, 30% på den dyraste och en gratis.. Om du förstår hur jag menar :) Det fungerar på dom eftersom det är ett erbjudande som Lindex alltid har.. Hade det varit en "kampanj" eller "rea" sp hade rabatten ej fungerat...
  • Thegran

och vi köper 98 till vårt barn som precis börjat med 98 i kläder. provade overallerna i butik igår. De är STORA.
    Hon kunde ha 92 utan problem. 98 var stor men blir nog bra i vinter. 104 skulle hon väl kunna ha till nästa sommar eller så :)

fick hem rabattkupongerna i brevlådan idag, så slipper beställa på nätet. Skönt :)
    har köpt höst och vinterskor idag också, så nu är vi snart redo.

• Tessou
    backi2008 skrev 2011-08-17 18:38:16 följande:
    Inboxat dig
    Elvipa skrev 2011-08-17 18:57:52 följande:
    Inboxat dig också-

Tyvärr kan du inte få 50 kr. men jag kan skicka till dij min kod så kan du prova.
    Vet inte varför men ''skicka''-knappen är borta från mailet jag fick... så jag verkar inte kunna fixa nå rabatt till er... Kan testa imorn igen om den är tillbaka.
    ELIAS 090326
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11