• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va
    violatricolor skrev 2011-11-10 21:34:07 följande:
    Wingtear: Dark grey är min smak men jag vill ha en ny vagn med garanti osv
    Dark grey är snygg, vi har den :) 
  • fridajonsson
    violatricolor skrev 2011-11-09 21:47:51 följande:
    Ni som har Ozone city, vad har ni för färg? Och ni som har citykorg? Jag vet inte vad jag tycker om färgerna riktigt! Lime är fin och rolig men jag är oftast lite mer diskret i mina färgval... Capri crème och Khaki tycker jag om men vet inte om jag tröttnar på dem... Önskar det fanns någon annan blå eller marin än de två som finns. Eller grå. Kanske slutar med svart....
    Vi har Ozone och hade City korg när tjejen var mindre.

Jag jobbar själv som återförs. och tycker alla kunder osm köper svart vagn är sååååå tråkiga när de finns en massa färger att välja på. men vad köpte vi? Jo, en svart korg och en svart sittdel Tungan ute
  • MammaTillOliver

hej igen tjejer! vilken tur att ni finns när man köpt en emmaljunga o som inte fattar et smack Flört

Jag köpte ju en scooter S häromveckan och sen beställde jag en Carlo åkpåse, tycker de är väldigt trångt över benen där bågen sitter..?? någon av er som har scooter eller scooter S o har annan åkpåse än emmaljungas egna?

tanken va ju att sonen skulle ha tjock overall o åkpåse men tror ärligt inte han får plats me benen då, han får nog plats om han har fleeceoverall o åkpåse men samtidigt så känns de som man kanske ska sälja Carlopåsen o köpa en ny kanske?    

Oliver 24/1-2011
  • MaammaL
    MammaTillOliver skrev 2011-11-11 12:00:07 följande:
    hej igen tjejer! vilken tur att ni finns när man köpt en emmaljunga o som inte fattar et smack Flört

Jag köpte ju en scooter S häromveckan och sen beställde jag en Carlo åkpåse, tycker de är väldigt trångt över benen där bågen sitter..?? någon av er som har scooter eller scooter S o har annan åkpåse än emmaljungas egna?

tanken va ju att sonen skulle ha tjock overall o åkpåse men tror ärligt inte han får plats me benen då, han får nog plats om han har fleeceoverall o åkpåse men samtidigt så känns de som man kanske ska sälja Carlopåsen o köpa en ny kanske?    
    Jag har en carlo åkpåse i min classic och där passar den bra, dock så har min vän en scooter s och hon har en brio åkpåse i den, funkar med hennes elodie details också.
    Min dotter är bäst i världen <3
  • MammaTillOliver
    MaammaL skrev 2011-11-11 12:04:05 följande:
    Jag har en carlo åkpåse i min classic och där passar den bra, dock så har min vän en scooter s och hon har en brio åkpåse i den, funkar med hennes elodie details också.

ok tänkte bara för de va så trångt :/ vet inte hur man ska göra...
    Oliver 24/1-2011
  • stor grön drake
    MammaTillOliver skrev 2011-11-11 12:00:07 följande:

scootern är tyvärr lite trång över benen, men jag han ju tycka det är lite "tårta på tårta" med åkpåse OCH tjock overall, kanske åkpåse+jacka/fleece alternativt tjock overal+ footsack skulle funka bättre
  • MammaTillOliver
    stor grön drake skrev 2011-11-11 14:08:45 följande:
    scootern är tyvärr lite trång över benen, men jag han ju tycka det är lite "tårta på tårta" med åkpåse OCH tjock overall, kanske åkpåse+jacka/fleece alternativt tjock overal+ footsack skulle funka bättre

ja jag tänkte faktiskt på de häromdagen om de kanske skulle räcka me Fleeceoverall och åkpåse.. o ha med en fleecefilt ut om de skulle bli riktigt kallt!

Han är ju bara 9 mån så han kommer ju inte direkt springa i snö.  man kan väl ta med tjockoverallen om han ska ner från vagnen
    Oliver 24/1-2011
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5