• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Turboplingen

En fråga till er andra emmaljunga intresserade. Jag fick mitt chassi bytt i ja kanske i slutet av sep. Och fick tillbaka min vagn förra veckan efter en jävla massa strul. Först att det tog tid för emmaljunga att bestämma sig, sen skickade dom ett chassi som hade skrapsår, dom bestämde sig efter ett bra tag att byta chassi, dom skickar fel och sen kom mitt chassi förra veckan men också detta med skrapsår. Nu tog jag hem vagnen ändå efter att dom i butiken noterat skadan. Ska man räkna med att när man köper en ny vagn att man kan få en med små skador? Ska man acceptera sånt eller är jag en petig jävel?

De svarar plötsligt inte på mina mail och till butiken slingras det från emmaljunga då jag kräver kompensation för all jävla strul och väntan..

• t0va
    Turboplingen skrev 2011-11-17 11:12:27 följande:
    En fråga till er andra emmaljunga intresserade. Jag fick mitt chassi bytt i ja kanske i slutet av sep. Och fick tillbaka min vagn förra veckan efter en jävla massa strul. Först att det tog tid för emmaljunga att bestämma sig, sen skickade dom ett chassi som hade skrapsår, dom bestämde sig efter ett bra tag att byta chassi, dom skickar fel och sen kom mitt chassi förra veckan men också detta med skrapsår. Nu tog jag hem vagnen ändå efter att dom i butiken noterat skadan. Ska man räkna med att när man köper en ny vagn att man kan få en med små skador? Ska man acceptera sånt eller är jag en petig jävel?

De svarar plötsligt inte på mina mail och till butiken slingras det från emmaljunga då jag kräver kompensation för all jävla strul och väntan..
    oj, nej det skulle jag inte acceptera, vet andra som har haft liknande problem med andra tillverkare och fått vagnar med skrap på och då har de fått nytt. 

Om du inte kommer någonstans så kan det vara värt att kontakta konsumentombudet i din komun, jag fick hjälp att trycka på lite i en affär där det strulade. Då kan du få veta vad lagen säger om kompensation etc. Går att få tag på dem via komunens växel.  
  • Turboplingen

Ok tack för tipset Tova! Får se om butiken ringer mig i veckan. Dom suger på att ringa och medela mig saker också tyvärr

• eec82
    MEW85 skrev 2011-11-17 09:30:30 följande:
    Såna har vi beställt tillsammans med vår Nitro som kommer i februari :)
    Vinterhjulen avgjorde hela vagnsköpet för oss, grymt bra!
    nackdelen att de inte är lätta å ta på å av utan man måste lämna in vagnen för de... iaf enligt de jag pratat med... så för min del blev de ett billigt classic chassi på blocket till vintern. =)  Men tanken är super iaf.
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2011-11-17 19:19:27 följande:
    nackdelen att de inte är lätta å ta på å av utan man måste lämna in vagnen för de... iaf enligt de jag pratat med... så för min del blev de ett billigt classic chassi på blocket till vintern. =)  Men tanken är super iaf.
    enligt annonsen vill de utföra första monteringen själva, men att man givetvis kan göra det själv.
    Jag menar, hur svårt kan det vara?
  • MEW85
    stor grön drake skrev 2011-11-17 22:36:06 följande:
    enligt annonsen vill de utföra första monteringen själva, men att man givetvis kan göra det själv.
    Jag menar, hur svårt kan det vara?

Man kan absolut göra det själv, vi var i butiken och pratade med dem i helgen som var.
    De vill bara visa hur man gör så att det underlättar för framtiden.
  • eec82

Det var ju bra att ni fått den infon, vi iaf i den butik jag arbetar får inte byta utan ska våra meck killar göra. Konstigt att de ger olika info. Men är ju bra om de är lätt. Har inte orovat då emmaljunga neka oss när de visade oss. Bra att de ändrat sig.

• stor grön drake

Nej, vad konstigt!
    Hur kan det vara så olika? Och att det skulle behövas meck-killar för att byta hjul... hur otekniska tror de att kvinnor är? Jag tycker det är konstigt att det är så väldans olika, min servicepunkt babyproffsen är suveräna (iaf vissa i personalen, bla service tjejen) på både bilstolar och emmaljunga vagnar (har ej köpt annat där så vet ej med andra märken) men på andra ställen har jag hört att just babyproffsen är värdelösa, man får aldrig gensvar från Emmaljunga med mera. Vi har alltid fått svar, via butiken, dagen efter eller snabbare.
    Jättemystiskt...

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5