• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82

Jo va därför jag blev förvånad. Men har inte kollat så noga hur man byter, vet bara att när jag fick problem med knarrande hjul så kunde jag inte byta hemma hade inte rätt värktyg, så fick lämna in iaf... Men har man rätt så är de kanske lätt. Bara konstigt att emmaljunga säger olika. Får ringa dem igen när jag jobbar nästa gång.

• Aurora Borealis

Någon som vet om man kan beställa extra tryckknappar från E.L eller om det finns andra tryckknappar att köpa som passar till. Har köpt en footsack som inte riktigt passade med knapparna och skulle vilja sätta dit en knapp på ett annat ställe så jag kan använda den..

• stor grön drake
    Aurora Borealis skrev 2011-11-19 01:36:04 följande:
    Någon som vet om man kan beställa extra tryckknappar från E.L eller om det finns andra tryckknappar att köpa som passar till. Har köpt en footsack som inte riktigt passade med knapparna och skulle vilja sätta dit en knapp på ett annat ställe så jag kan använda den..
    Helt vanliga rockknäppen passar utmärkt, det har jag använt när jag bytt på sufletterna, samt sytt lite på footsacken. Säljs på alla sytillbehörs ställen, men vill du vara helt säker, ta footsacken med, det finns bara en storlek
  • t0va
    Turboplingen skrev 2011-11-19 10:37:38 följande:
    Ska aldrig mer köpa emmaljunga.. Tråkigt att säga..
    Händer det inget? 
  • MaammaL
    Turboplingen skrev 2011-11-19 10:37:38 följande:
    Ska aldrig mer köpa emmaljunga.. Tråkigt att säga..
    varför`?
    Min dotter är bäst i världen <3
  • MaammaL
    Turboplingen skrev 2011-11-17 11:12:27 följande:
    En fråga till er andra emmaljunga intresserade. Jag fick mitt chassi bytt i ja kanske i slutet av sep. Och fick tillbaka min vagn förra veckan efter en jävla massa strul. Först att det tog tid för emmaljunga att bestämma sig, sen skickade dom ett chassi som hade skrapsår, dom bestämde sig efter ett bra tag att byta chassi, dom skickar fel och sen kom mitt chassi förra veckan men också detta med skrapsår. Nu tog jag hem vagnen ändå efter att dom i butiken noterat skadan. Ska man räkna med att när man köper en ny vagn att man kan få en med små skador? Ska man acceptera sånt eller är jag en petig jävel?

De svarar plötsligt inte på mina mail och till butiken slingras det från emmaljunga då jag kräver kompensation för all jävla strul och väntan..
    Nej du ska inte godkänna ett nytt och repigt chassi.. kan du inte ringa dem?? det bästa är att tjata.
  • Turboplingen

Jag har mailat emmaljunga 4 gånger men de svarar inte mig, butiken hade pratat med dom men dom vägrar kompensera så jag ska skicka bilder till butiken som ska skicka de till emmaljunga så får jag eventuellt ett nytt chassi men jag vill bli kompenserad av allt jävla strul också.. 3 fel på raken liksom.. Det är ett skämt

• MaammaL
    Turboplingen skrev 2011-11-19 18:41:12 följande:
    Jag har mailat emmaljunga 4 gånger men de svarar inte mig, butiken hade pratat med dom men dom vägrar kompensera så jag ska skicka bilder till butiken som ska skicka de till emmaljunga så får jag eventuellt ett nytt chassi men jag vill bli kompenserad av allt jävla strul också.. 3 fel på raken liksom.. Det är ett skämt
    kräv pengarna tillbaka och får du inte det så kontakta konsumentverket.
  • eec82
    Turboplingen skrev 2011-11-19 18:41:12 följande:
    Emmaljunga brukar inte kompensera, däremot får butikerna göra det. Där jag arbetar kompenserar inga leverantörer men vi kompenserar ibland när de strulat mycket. Milersättning plus prsentkort. Milersättning kan du kräva iaf.

Men nån kompensation borde du kunna få från butiken, sen får de i sin tur ta de med  emmaljunga om de vill kräva något från dem, men de ska ju inte skylla på emmaljunga utan fixa de med dig å sen får de lösa saken hur de vill.

Sen får du väl häva köpet om de är riktigt illa. Men då ska det ha varit samma fel tre gånger. Kan va svårt ibland, många som nekar men står man på sig så kan de gå iaf.

Inte varit med om att deras vagnar är repiga å skrapade, ibland kan de ske i butiken när man monterar å inte är försiktig med vad man har för underlag. Trist om de varit sånt strul. Hoppas det löser sig för dig.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5