• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • micksaan

De var lite det jag funderade, om man har syskonsits vore det smidigt med en citykorg att växla till då storasyster är på dagis till exempel.

• stor grön drake
    Madebyday skrev 2011-12-06 22:10:39 följande:
    Hur passar en footsack till Scooter på en Ozone?! Någon som vet?!
    inte bra. vinkeln borde bli helt fel, tror att underviket som håller den fast i fotstödet kommer hänga under så det bara fladrar lös (jag har dock bara testat edge footsack på ozone föregångaren, men det gick helt bort), speciellt på ozone där man ju gärna fäller upp fotstödet lite rakare, jag tror att scooterns footsack är "längre" i förhållande fot-knappfäste helt enkelt
  • micksaan

Syskonsitsen går bara att fästa på sittvagnsdelarna; classic sport, edge sittdelen och city crossen. Nitron också tror jag. Men ej på liggdelarna. Därför behöver man isåfall ha en sittdel med mjuklift eller hårdlift (osäker om det gick, hur var det nu igen??).

• Salamina
    älskarlivet81 skrev 2011-12-07 12:53:44 följande:
    Handlar väl också om att om det större barnet sover middag när syskonet kommer så är det praktiskt med syskonvagn? Jag förstår inte riktigt hur man klarar sig utan om båda barnen ska sova middag, jag hade känt mig oerhört låst.
    Så kan det ju också vara såklart, om man väljer att vara ute och gå under sovtiderna Flört Nu har vi inte haft det problemet, då stora tjejen slutade sova middag ungefär samtidigt som den lilla kom...........
    (_¸.?*♥ Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128 ♥*?.,_)
  • älskarlivet81
    Salamina skrev 2011-12-07 21:40:22 följande:
    Så kan det ju också vara såklart, om man väljer att vara ute och gå under sovtiderna Flört Nu har vi inte haft det problemet, då stora tjejen slutade sova middag ungefär samtidigt som den lilla kom...........
    Ja, jag skulle känna mig oerhört låst om jag var tvungen att alltid vara hemma när barnen skulle sova. Nu har vi tänkt ha minst 3 år mellan barnen, så vi kommer förhoppningsvis inte råka ut för det, men vi kommer skaffa syskonvagn om det är så att det äldre barnet fortfarande sover middag då

• micksaan

Jag har också tänkt tanken kring soveriet för det äldre barnet. Men jag har också tänkt, måste man vara ute just under stora barnets sovtid? Den är ju ganska tidsbestämd nuförtiden. Just nu sover dotter mellan 11 och 12.30. Eventuellt att vi måste börja dra ner på tiden snart, har haft strul vid läggning en hel vecka nu. Får se helt enkelt om strulet fortsätter eller ej, men tanken är att kanske måste halvera tiden.

Om man nu måste iväg då stora barnet vilar tänkte jag som så att då kan det barnet vila i vagnen medan man bär syskonet i bärsjal eller bärsele. Är ju ändå inte så lång tid. Nej, jag tror nog ändå mer på enkelvagn just nu. Men hur det visar sig bli vet man aldrig förrän syskonet är här. Kanske vi då inser att vi måste skaffa syskonvagn, vem vet.  

• älskarlivet81
    micksaan skrev 2011-12-07 21:44:54 följande:
    Jag har också tänkt tanken kring soveriet för det äldre barnet. Men jag har också tänkt, måste man vara ute just under stora barnets sovtid? Den är ju ganska tidsbestämd nuförtiden. Just nu sover dotter mellan 11 och 12.30. Eventuellt att vi måste börja dra ner på tiden snart, har haft strul vid läggning en hel vecka nu. Får se helt enkelt om strulet fortsätter eller ej, men tanken är att kanske måste halvera tiden.

Om man nu måste iväg då stora barnet vilar tänkte jag som så att då kan det barnet vila i vagnen medan man bär syskonet i bärsjal eller bärsele. Är ju ändå inte så lång tid. Nej, jag tror nog ändå mer på enkelvagn just nu. Men hur det visar sig bli vet man aldrig förrän syskonet är här. Kanske vi då inser att vi måste skaffa syskonvagn, vem vet.  
    Jag är ofta ute hela dagar, så för mig hade det inte funkat att vara hemma en viss tid.. Det är ju inte heller säkert att det yngre barnet vill bäras så mycket. Vår dotter trivdes t.ex. inte så bra i bärselet..
  • micksaan
    älskarlivet81 skrev 2011-12-07 21:46:07 följande:
    Jag är ofta ute hela dagar, så för mig hade det inte funkat att vara hemma en viss tid.. Det är ju inte heller säkert att det yngre barnet vill bäras så mycket. Vår dotter trivdes t.ex. inte så bra i bärselet..
    Nä men som sagt, det är ju det jag skriver. Man vet ju aldrig hur behoven ser ut sen när bebisen väl är ute men jag känner att det kanske är onödigt att satsa på en syskonvagn i förväg om det inte absolut behövs en. Helst eftersom jag kanske kommer plugga färdigt de första 3 månaderna vilket innebär att storasyster är på dagis medan bebisen hänger med mig. Då är det inte så lockande att gå med syskonvagn.  
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5