• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mammatill2härligavildar

Halloj! Är det nån som har erfarenhet ifrån cangaroo? Kikar på en sån. På blocket o blev lite sugen. Är ute efter en scooter men hittar ingen bra. Ska ha vagnen till min 1,5 åring men vill att min 3,5 åring oxå kan åka om d behövs. Nån som vet, hört nåt om den?

• Uliise
    violatricolor skrev 2012-01-08 20:26:49 följande:
    Emmaljungas hemsida är tyvärr rätt ouppdaterad. Både att nautic grey ligger som "new limited edition" och att det här och var förekommer bilde på färger som inte längre finns i produktion. *Gnäll*
    Jag vet, hur svårt kan det vara att ha en uppdaterad hemsida?
    Majken 100421

Efter att ha läst endel bakåt i denna tråd verkar det som att inte så många är nöjda med cangaroo, så jag siktar in mig på en Scooter i stället.
    Men nu har jag funderingar där. Har hittat en av den "gamla" sorten tror jag. Alltså den med fotstöd som är helt täckt i tyg.
    Är det fotstödet längre? Bättre för större barn ser det ut att vara för när min 3,5 åring provsatt en scooter på barnenshus visste han liksom inte vad han skulle göra av benen. Dom va ju lite längre än fotstödet men det var svårt att vila fötterna mot det längst ner, om ni fattar hur jag menar:)
    Sen det där med vikten. Han väger 16,5 och scooter går ju till 15. På barnens hus sa säljaren att självklart pajjar den inte ihop för några fler kilo. Men visst är den gamla modellen för 20????
    Sen det där med varukorg. Den gamla i ståltråd ser ju liksom mindre ut, stämmer det???
    Jag har hittat en på tradera, en äldre. Men den säljs utan varukorg. Kan man få tag i varukorg löst???

Oj, många frågor. Känns som att jag trakasserar er i denna tråd:) Hoppas det är ok:)

• MsStackhouse
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-08 22:58:57 följande:
    Halloj! Är det nån som har erfarenhet ifrån cangaroo? Kikar på en sån. På blocket o blev lite sugen. Är ute efter en scooter men hittar ingen bra. Ska ha vagnen till min 1,5 åring men vill att min 3,5 åring oxå kan åka om d behövs. Nån som vet, hört nåt om den?

Hejsan! vi hade en sådan förut till vår dotter när hon var ca 1.5 år. Vi tyckte den var jätte bra i början, men sedan när dottern blev lite längre så hade hon fotstödet mitt på vaderna och fotstödet går inte att justera tyvärr. Så vi sålde den efter mindre än ett år tyvärr. annars en jätte mysig och ombonad vagn om man har ett mindre barn. Vi köpte en babytravel amsterdam i stället och den får hon fortfarande plats i ( hon är lite mer än 4 år nu) om hon vill åka nån gång, vilket iofs inte är så ofta längre *s* Lycka till!
    MsStackhouse skrev 2012-01-09 13:44:22 följande:
    Hejsan! vi hade en sådan förut till vår dotter när hon var ca 1.5 år. Vi tyckte den var jätte bra i början, men sedan när dottern blev lite längre så hade hon fotstödet mitt på vaderna och fotstödet går inte att justera tyvärr. Så vi sålde den efter mindre än ett år tyvärr. annars en jätte mysig och ombonad vagn om man har ett mindre barn. Vi köpte en babytravel amsterdam i stället och den får hon fortfarande plats i ( hon är lite mer än 4 år nu) om hon vill åka nån gång, vilket iofs inte är så ofta längre *s* Lycka till!
    Ja det var exakt så fotstödet blev på sonen oxå. Men om din dotter är 4 nu så hade du alltså den "äldre" modellen? För jag hoppades ju att det skulle vara bättre på den:)
    Går ju att justera det upp eller ner, men man skulle ju gärna ha det längre, eller att det lilla som går ut längst ner var en mer markerad kant så att man kunde sätta fötterna där:)
    Har faktiskt funderat på en amsterdam. Har syskonvagn i samma märke och det är rätt bra med det långa fotstödet som blir på den. Dessutom lättare att köra stora barn med svängbart framhjul:)
  • JoWiAn

Inte för att vara kritisk men varför köpa en vagn till en som är 3,5 år? Kan stå på ståbräda eller gå. Tycker jag iaf.

William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • MsStackhouse
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-09 13:48:08 följande:
    Ja det var exakt så fotstödet blev på sonen oxå. Men om din dotter är 4 nu så hade du alltså den "äldre" modellen? För jag hoppades ju att det skulle vara bättre på den:)
    Går ju att justera det upp eller ner, men man skulle ju gärna ha det längre, eller att det lilla som går ut längst ner var en mer markerad kant så att man kunde sätta fötterna där:)
    Har faktiskt funderat på en amsterdam. Har syskonvagn i samma märke och det är rätt bra med det långa fotstödet som blir på den. Dessutom lättare att köra stora barn med svängbart framhjul:)

på våran gick det inte att justera varken upp eller ner tyvärr. Vilken årsmodell gick det att justera det på? synd på en annars bra vagn tyckte vi
    JoWiAn skrev 2012-01-09 13:48:56 följande:
    Inte för att vara kritisk men varför köpa en vagn till en som är 3,5 år? Kan stå på ståbräda eller gå. Tycker jag iaf.
    Vagnen köps inte till en som är 3,5. Den köps till en som är 1,5. Men jag vill kunna använda den till han som är 3,5 nån gång ibland.
    Visst kan han gå, och ståbräda ska vi köpa till. Men om jag åker med honom till stan och ska gå flera timmar så orkar inte han det, men han tycker ändå det är mysigt att få följa med ibland. Å jag orkar inte heller eftersom han blir trött och gnäller efter ett tag och då trivs både han och jag med att han sitter i vagnen en stund. '
    Sist vi var själva på stan han och jag, somnade han till och med en sväng efter lunch i vagnen (som vi hade som var förliten) eftersom han ibland vilar efter lunch. Så vi behöver ha en vagn han KAN sitta i, sen hur ofta det blir, det är en annan sak:)

Gör inget att du är kritisk:) Vanliga tonen på FL är ju att så STOOOORA barn ska hellst kunna gå en långprommis i snabb takt 1 mil och orka med att gå på stan en heldag:) Typ alla jag känner som har barn som är så stora och lite större har ju en vagn "utifall att". Snarare ovanligt tycker jag, men familjer där yngsta/ända barnet är 3,5 och man inte ens äger en vagn.
    MsStackhouse skrev 2012-01-09 13:54:40 följande:
    på våran gick det inte att justera varken upp eller ner tyvärr. Vilken årsmodell gick det att justera det på? synd på en annars bra vagn tyckte vi
    Jag har bara sett en äldre modell, från typ 08-09 på blocket och på bilderna har vissa fotstödet upp och vissa ner. Sen på den som säljs i butiker nu kan man oxå ändra, tror jag väl i a f:)
  • JoWiAn
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-09 15:13:40 följande:
    Vagnen köps inte till en som är 3,5. Den köps till en som är 1,5. Men jag vill kunna använda den till han som är 3,5 nån gång ibland.
    Visst kan han gå, och ståbräda ska vi köpa till. Men om jag åker med honom till stan och ska gå flera timmar så orkar inte han det, men han tycker ändå det är mysigt att få följa med ibland. Å jag orkar inte heller eftersom han blir trött och gnäller efter ett tag och då trivs både han och jag med att han sitter i vagnen en stund. '
    Sist vi var själva på stan han och jag, somnade han till och med en sväng efter lunch i vagnen (som vi hade som var förliten) eftersom han ibland vilar efter lunch. Så vi behöver ha en vagn han KAN sitta i, sen hur ofta det blir, det är en annan sak:)

Gör inget att du är kritisk:) Vanliga tonen på FL är ju att så STOOOORA barn ska hellst kunna gå en långprommis i snabb takt 1 mil och orka med att gå på stan en heldag:) Typ alla jag känner som har barn som är så stora och lite större har ju en vagn "utifall att". Snarare ovanligt tycker jag, men familjer där yngsta/ända barnet är 3,5 och man inte ens äger en vagn.
    Jag trodde det var en vagn till 3,5 åringen... Lite onödigt kan jag tycka då.. Men ibland missförstår man varandra. Men klart de kan åka vagn ibland det gjorde min 3,5 åring. Men en annan sak om man letar en ny vagn till ett så pass stort barn
    William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5