• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Findusfideli
    Mor o Lisa skrev 2012-01-09 18:13:49 följande:
    Tacksam för hjälp...

Har velat länge vilken Syskonvagn vi skall välja - nu lutar det åt en beg. Twin Nitro - vill ha en rejäl vagn med gott om plats, skall gå mellan hemmet och dagis och inte åkas runt med i bilen så ofta. Har dock några funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med... ringde Babyproffsen ett par gånger idag utan resultat...

Skiljer 2010-års modell och 2011-års modell mycket - vad i så fall? Eller finns till och med 2012-års modell nu?
    Finns det någon info om att något nytt är på väg att komma... tex en förändring som två sufletter på kommande modell eller något? Tråkigt at köpa en gammal om den snart kommer en ny med stora förbättringar...
    Tack på förhand (även tacksam för annan info som är bra att veta om denna vagn)!

Jag hade en Twin nitro 2010 och suflettfästena på den gick sönder, så den ramlade ner hela tiden.Jag tror att de ändrade suflettfästena 2011. Dock behöver inte alla vara usla ¨på 2010. Jag tror att de är rätt lika annars. 2012 borde ju vara ute nu också. Jag vet inget om de tänker göra en delad suflett, men det lär väl inte bli förrän nästa årsmodell och det blir ju i sommar. Om du inte ska lasta in i bil så ofta, så är det en rymlig men lättstyrd syskonvagn!
  • Mor o Lisa
    Findusfideli skrev 2012-01-09 20:43:39 följande:
    Jag hade en Twin nitro 2010 och suflettfästena på den gick sönder, så den ramlade ner hela tiden.Jag tror att de ändrade suflettfästena 2011. Dock behöver inte alla vara usla ¨på 2010. Jag tror att de är rätt lika annars. 2012 borde ju vara ute nu också. Jag vet inget om de tänker göra en delad suflett, men det lär väl inte bli förrän nästa årsmodell och det blir ju i sommar. Om du inte ska lasta in i bil så ofta, så är det en rymlig men lättstyrd syskonvagn!
    Tack för svaret! Gick det det att laga suflettfästena?

Ok, om inte nästa modell kommer förrän till sommaren så hinner jag inte vänta ändå.

Jag läste någonstans att dom något år ändrade så att innermåtten på sitsarna på Twin Nitro blev större (rymligare) men att yttermåtten förblev samma. Någon som vet vilken årsmodell det var?

• stor grön drake
    Mor o Lisa skrev 2012-01-09 21:09:29 följande:
    Tack för svaret! Gick det det att laga suflettfästena?

Ok, om inte nästa modell kommer förrän till sommaren så hinner jag inte vänta ändå.

Jag läste någonstans att dom något år ändrade så att innermåtten på sitsarna på Twin Nitro blev större (rymligare) men att yttermåtten förblev samma. Någon som vet vilken årsmodell det var?

Nja, det var vid bytet från twin cerox 360 (föregångaren) till nitro som sätet blev bredare. Cerox 360 känns bla igen på att man kan vända över handtaget under färd, samt handbromsen.
  • mammatill2härligavildar
    MsStackhouse skrev 2012-01-09 16:36:31 följande:
    jaaa, ha ha , jag pratar om cangaroo scootern är nog mkt bättre! ha ha , så det kan bli :-P
    Kom på att då kan jag ju kolla med dig. Hur var cangaroon???? Vad tyckte du va bra/dåligt???
  • MsStackhouse
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-10 07:48:18 följande:
    Kom på att då kan jag ju kolla med dig. Hur var cangaroon???? Vad tyckte du va bra/dåligt???

förutom det där med fotstödet som inte går att flytta varken ner eller upp, vilket gör att det ganska snart hamnar mitt på vaden på barnet, så tyckte vi det var en jätte bra vagn! väldigt ombonad och skön att sitta i och det är fullt liggläge. Det är smidig och lätt att köra på alla underlag och blir ganska platt, men lång när man fäller ihop de nhar jag för mej. Korgen under är i tyg och lastar man för mkt i den ligger den emot framhjulet och skaver. Ett litet minus till.  Men annars, en bra vagn!
  • Mor o Lisa
    stor grön drake skrev 2012-01-09 22:08:22 följande:
    Nja, det var vid bytet från twin cerox 360 (föregångaren) till nitro som sätet blev bredare. Cerox 360 känns bla igen på att man kan vända över handtaget under färd, samt handbromsen.
    Ok, tack! Cerox hade inte svängbara framhjul va?
  • Uliise
    Mor o Lisa skrev 2012-01-10 11:36:51 följande:
    Ok, tack! Cerox hade inte svängbara framhjul va?
    Jo Twin City Cerox 360 hade det, men inte bara vanliga Cerox
    Majken 100421
  • mammassnosa

Hej på er! Vi väntar vår första knodd i maj och jag har blivit helt frälst på Emmaljungas vagnar. SÅ nu när vi äntligen beställt vagnen så blev det en Edge Duo Combi -12 med PP Black/Blue och Classic Cryptonite chassi.

Den är ju sååå fin!!!

Kommer i April

• Norunn

Hej!

Jag undrar när ni har bytt till sittdelen? Har en CC och dottern är 5,5 mnd nu. Hon börjar tröttna på citykorgen! Provade sittdelen i dag - och jag tycker det ser lite konstigt ut med selene långt upp och lilla bebisen i stora vagnen...hur har ni gjort? Minimizer sittdynan - någon som testat? Tacksam för lite hjälp!

• t0va
    Norunn skrev 2012-01-10 22:01:31 följande:

Hej!

Jag undrar när ni har bytt till sittdelen? Har en CC och dottern är 5,5 mnd nu. Hon börjar tröttna på citykorgen! Provade sittdelen i dag - och jag tycker det ser lite konstigt ut med selene långt upp och lilla bebisen i stora vagnen...hur har ni gjort? Minimizer sittdynan - någon som testat? Tacksam för lite hjälp!

Vi bytte när sonen var 3månader fast då hade vi cityjet sittdelen, den är ergonomisk. Nitrosittdelen hade vi kring 6månader, men selen kommer högt upp. Vi hade en dyna med hål längre ner, inte minimizer utan en annan. Men oftast så använde vi inte axelbanden, gör inte det nu heller utan har bara midjebältet.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5