• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mamma Katja
    fridajonsson skrev 2012-01-13 18:33:17 följande:
    Om du kikar på hemsidan så ser du.

Men i de stora hela: Lackat chassi i svart eller vitt (dock inte på edge och mondial), runt märke på sufletten och annan design på tygsättnignen. Dvs. vit på halva suflettskärmen, svart tyg med skimmer eller vad man nu ska säga som detalj på alla färger. Sen är de säkert något jag glömt, men jämför en pp med vilken som helst annan så ser du nog vad jag menar.

Har inte hittat ngn i svart vanlig men i annan färg så förstår nu. :) tänkte mer om de e annan funktion på pp-tyg men de verkar de inte vara vad jag förstått. Tack för svar. :)
    Mamma till världens underbaraste två prinsar!
  • fridajonsson
    Mamma Katja skrev 2012-01-13 19:07:49 följande:
    Har inte hittat ngn i svart vanlig men i annan färg så förstår nu. :) tänkte mer om de e annan funktion på pp-tyg men de verkar de inte vara vad jag förstått. Tack för svar. :)
    Tygerna är densamma. Många trodde i början att de var tåligare tyger eller bättre på annat sätt, men det är precis samma som de vagnar som inte heter  PP.
  • MsStackhouse
    Polar Performance
    Emmaljungas vagnar är byggda för att klara kyla och hårda förhållanden. Thermo-base, Protex och vindtäta fotsackar är bara exempel på hur barnen skyddas i kylan. Man kan säga att alla Emmaljunga vagnar har en inbyggt Polar Performance.

Utöver detta lanserar vi detta år en sportig linje med namnet "Polar Performance".
    Den utmärker sig genom sportig design med rejäla blixtlås och den levereras på flera vagntyper med lackat chassi i matchande färg. Till denna linje har vi designat en ryggsäck som matchar dessa tuffa vagnar.

Detta stod på deras hemsida Inte så jätte mkt skillnad. 
  • Mamma Katja
    MsStackhouse skrev 2012-01-14 08:09:25 följande:
    Polar Performance
    Emmaljungas vagnar är byggda för att klara kyla och hårda förhållanden. Thermo-base, Protex och vindtäta fotsackar är bara exempel på hur barnen skyddas i kylan. Man kan säga att alla Emmaljunga vagnar har en inbyggt Polar Performance.

Utöver detta lanserar vi detta år en sportig linje med namnet "Polar Performance".
    Den utmärker sig genom sportig design med rejäla blixtlås och den levereras på flera vagntyper med lackat chassi i matchande färg. Till denna linje har vi designat en ryggsäck som matchar dessa tuffa vagnar.

Detta stod på deras hemsida Inte så jätte mkt skillnad. 

Det där läste jag oxå :)
    fridajonsson skrev 2012-01-13 21:40:32 följande:
    Tygerna är densamma. Många trodde i början att de var tåligare tyger eller bättre på annat sätt, men det är precis samma som de vagnar som inte heter  PP.

Tack :)

Har nu beställt en emmaljunga ozone city från ett företag i gbg. Då får vi ett svartlackat chassi men vanligt tyg, helt i svart.. enl affären kommer endast 10 vagnar av denna variant att finnas. Ett kanonpris fick vi iallafall. :)
    Mamma till världens underbaraste två prinsar!
  • micksaan

Har nog fått tag i en vagn åt bebisen nu. Ska och titta på en genom blocket i eftermiddag. En emmaljunga classic, med hårdlift och fotsack, årsmodell 09/10. 

Funderar nu bara, vad för ståbräda lämpar sig bäst till vagnen? Emmaljungas? Något annat märke?

• 4blevde

Någon som vet nypris på dom punkteringsfria däcken till Emmaljunga? Behöver nya bakdäck till min city cerox 360 det är inte dom svängbara som ska bytas alltså.

Tacksam för svar!

O, F, E, S Älskade ungar <3
  • Salamina
    4blevde skrev 2012-01-16 12:28:31 följande:
    Någon som vet nypris på dom punkteringsfria däcken till Emmaljunga? Behöver nya bakdäck till min city cerox 360 det är inte dom svängbara som ska bytas alltså.

Tacksam för svar!
    På babyproffsen i Norrköping kostar 4st 1200:-. Så förmodligen ca 300:-st, OM man kan köpa styckvis.
    (_¸.?*♥ Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128 ♥*?.,_)
  • MsStackhouse

Nån som vet hur emmaljunga city cross och cerox funkar på grusvägar och lite sämre underlag? Det finns ju inga lufthjul till dom om jag fattat det rätt, funkar de punkteringsfria ( eller vad dom nu kallas *s*) lika bra?

• Lattjo

Jag har en fråga bara. Jag har en City Cross -10 och nu håller varukorgen på att paja ihop fullkomligt. Kan man köpa en ny eller passar inte dom till min "gamla" vagn? Vet någon vad en varukorg kan kosta?

• Joysie
    MsStackhouse skrev 2012-01-16 16:54:09 följande:
    Nån som vet hur emmaljunga city cross och cerox funkar på grusvägar och lite sämre underlag? Det finns ju inga lufthjul till dom om jag fattat det rätt, funkar de punkteringsfria ( eller vad dom nu kallas *s*) lika bra?
    Jag har en City Cross och har kört den i princip överallt. :) Tycker den funkar jättebra. Kan ju fastna lite småsten i däcken, men det är ju bara att pilla lös ;)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5