• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • SamsonS

Jag funderar lite på det här med nästa vagn...just nu har vi en EL city cerox360. Supernöjd med den verkligen och vi lär ha den ett tag till, dottern är bara 10 månader. Nästa vagn var från början tänkt att bli en ny scooter s, men efter att ha tänkt efter lite så funderar jag ist på en ny ozone, med endast sittdel... Vad tycker ni om scooter/scooter s vs ozone? Hur är skillnad på storlek, dels hela vagnen i sig och sen själva sittdelen? Gillar ju att man kan ha ozonen vänd mot sig eftersom jag gärna vill ha henne mot mig så länge det går och hon är nöjd med det. Hur är skillnaden i pris på dem?

Om allt går som vi planerat, haha, så blir nästa barn om 3-4 år, då borde det kanske funka att köpa till en citykorg och en stå bräda om man köper ozonen? Eller?
    Mycket funderingar här, men vad tycker ni? :)

• momster

Nu har inte jag testat scooter vagnarna men har en ozone till dottern på snart 2,5 år och är nå grymt nöjd med den. Vet tyvärr inte måtten på den men den är liten och smidig. Vi har inte alls tänkt tanken att byta vagn till henne. Har köpt en city cross till lillebror. Men blir nog att sätta city korgen på ozonens chassi som du skrev.

• t0va
    SamsonS skrev 2012-05-18 21:14:07 följande:
    Jag funderar lite på det här med nästa vagn...just nu har vi en EL city cerox360. Supernöjd med den verkligen och vi lär ha den ett tag till, dottern är bara 10 månader. Nästa vagn var från början tänkt att bli en ny scooter s, men efter att ha tänkt efter lite så funderar jag ist på en ny ozone, med endast sittdel... Vad tycker ni om scooter/scooter s vs ozone? Hur är skillnad på storlek, dels hela vagnen i sig och sen själva sittdelen? Gillar ju att man kan ha ozonen vänd mot sig eftersom jag gärna vill ha henne mot mig så länge det går och hon är nöjd med det. Hur är skillnaden i pris på dem?

Om allt går som vi planerat, haha, så blir nästa barn om 3-4 år, då borde det kanske funka att köpa till en citykorg och en stå bräda om man köper ozonen? Eller?
    Mycket funderingar här, men vad tycker ni? :)
    har svarat dig på FB, jag är inte förtjust i scooter, för låg bygel, plastfotstöd, samma vikt som ozone och skillnaden är mest att den är 4cm smalare i chassit. Men det andra väger över för nitro/ozones fördel.
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2012-05-18 16:53:18 följande:
    just ja, jag döpte den ju till "soft pink" för mig själv för att hålla skillnad på dem
    Och sen vet du väl att det kom en Soft Pink 2006? ;)
    Majken 100421
  • ronya
    hejsan jag har en fråga bara vart kan man få tag på bara ozon sitt delen?
  • stor grön drake
    ronya skrev 2012-05-20 08:51:37 följande:
    hejsan jag har en fråga bara vart kan man få tag på bara ozon sitt delen?
    blocket eller OM man hittar en återförsäljare som tar in den som reservdel.

Hörni, jag har fått intressenter på min nitro/cross fast jag inte eg tänkt sälja den förens till hösten.
    Vad kan jag begära för en CC sittdel -07 (jungle) med Nitro chassi -10 (med nya varukorgen), uppsdd footsack (ej orginal) med matchande liten skötväska samt oanvänd EL jungle skötväska?

Har funderat på en scooter till hösten, ligger en ute här för ca 300kr, känns som ett kap
  • t0va

Då har jag ingen EL vagn längre, för första gången under mina 2 vagnägande år. Har cityjet-sittdelen kvar men hoppas den åker iväg snart. Fick massa svar på den men större delen av personerna svarade inte sen.

Fick sålt babyskyddet och adaptern också, det trodde jag inte men nu var det en familj som hade gjort sig av med alla babysaker för de inte skulle ha fler barn men det blev en till. Så det kan gå ;)

Tvilvar på att det blir fler EL här nu. Lite saknad faktiskt för nitron har jag gillat mycket, om den bara haft lufthjul så skulle det varit riktigt kanon.

• stor grön drake
    t0va skrev 2012-05-20 21:12:02 följande:
    Då har jag ingen EL vagn längre, för första gången under mina 2 vagnägande år. Har cityjet-sittdelen kvar men hoppas den åker iväg snart. Fick massa svar på den men större delen av personerna svarade inte sen.

Fick sålt babyskyddet och adaptern också, det trodde jag inte men nu var det en familj som hade gjort sig av med alla babysaker för de inte skulle ha fler barn men det blev en till. Så det kan gå ;)

Tvilvar på att det blir fler EL här nu. Lite saknad faktiskt för nitron har jag gillat mycket, om den bara haft lufthjul så skulle det varit riktigt kanon.
    sniff
    kommer sakna dig, om du vill stanna kan du mentalt få låna en vagn av mig, har ju softy, scooter, nitro, supreme och edge som du kan välja mellan. och min jet sitts som jag ska spara tills nästa gång.
  • t0va
    stor grön drake skrev 2012-05-20 21:36:26 följande:
    sniff
    kommer sakna dig, om du vill stanna kan du mentalt få låna en vagn av mig, har ju softy, scooter, nitro, supreme och edge som du kan välja mellan. och min jet sitts som jag ska spara tills nästa gång.
    Då tar jag supremejeten ;) Oj så jag ska ut och köra den ikväll, race i skogen Skrattande

Fast om EL gör en bakåtvänd sulky så kanske... fast då har nog sonen hunnit bli pensionär.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5