• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Kasihi

Hoppas på snabbt svar Ska kolla på en begagnad EL Scooter till vår 2 åring. Är det en klumpig vagn? Vi behöver en vagn han kan sova bra i också förutom att färdas i den.

• AleLB

Om någon ska sälja/vet nån som ska sälja en city cross ELLER nitro i färgen black croc eller black celebration så säg till! :)

• JLD1979

Hej,

Jag behöver lite råd/vägledning.

Vi letar en barnvagn till vårat första barn och jag har alltid gillat Emmaljunga för att de känns robusta och stabila. Men jag vet inte vilken som kan passa oss bäst.

Vi väntar vår son den 21 oktober.

Vi bor i en stockholmsförort. Stor grästomt samt lång grusgång till huset och en trappa upp till ingången.

Vi har en Volvo Kombi V50 men då vi bara har en bil så kommer ju det bli en del åkande på buss och tåg.

Önskar en vagn som inte är allt för tung och smidig att köra i tex butiker och trängre utrymmen så att säga.

Den måste ju klara snö, asfalt, grusvägar och även viss skogsterräng. Kommer ibland ha en hund med mig som är duktig på att gå i koppel.

Gillar verkligen Edge duo med classic chrome chassi men den kanske är för tung och onödigt stor?
    Kanske är onödigt med separat sitt och liggdel och smartare att satsa på en vagn som man kan ha en mjuk el hårdlift i? Vill ju ha en så lätt vagn som möjligt utan att behöva tumma för mycket på bebisens åkkomfort i vagnen.

Kanse är Emmaljunga helt fel för oss och vi bör titta på nån annan vagn?

Förslag? :)

♥ BF 121021 ♥
  • JwJw
    JLD1979 skrev 2012-05-29 14:21:49 följande:
    Hej,

Jag behöver lite råd/vägledning.

Vi letar en barnvagn till vårat första barn och jag har alltid gillat Emmaljunga för att de känns robusta och stabila. Men jag vet inte vilken som kan passa oss bäst.

Vi väntar vår son den 21 oktober.

Vi bor i en stockholmsförort. Stor grästomt samt lång grusgång till huset och en trappa upp till ingången.

Vi har en Volvo Kombi V50 men då vi bara har en bil så kommer ju det bli en del åkande på buss och tåg.

Önskar en vagn som inte är allt för tung och smidig att köra i tex butiker och trängre utrymmen så att säga.

Den måste ju klara snö, asfalt, grusvägar och även viss skogsterräng. Kommer ibland ha en hund med mig som är duktig på att gå i koppel.

Gillar verkligen Edge duo med classic chrome chassi men den kanske är för tung och onödigt stor?
    Kanske är onödigt med separat sitt och liggdel och smartare att satsa på en vagn som man kan ha en mjuk el hårdlift i? Vill ju ha en så lätt vagn som möjligt utan att behöva tumma för mycket på bebisens åkkomfort i vagnen.

Kanse är Emmaljunga helt fel för oss och vi bör titta på nån annan vagn?

Förslag? :)
    Mjuklift eller hårdlift i sittdelen blir tyngre än att ha en liggdel,citycrossen är lite lättare än vad just edgen är  så kika på den, men personligen så gillar jag edge bättre eftersom jag tycker citycrossen känns klumpig med de breda hjulen. Nitro är också ett bra alternativ men det beror på vad de är för grusvägar, den funkar inte bra i lösgrus och sand. men den funkar bättre än vad man tror i snö även om edge är överlägsen med sina lufthjul.
  • LitenIsa

Tar lite hjälp av er EL experter.

Vad är det för årsmodell på denna vagn? Är det en City Cross? Står nämligen Emmaljunga Combi Duo i annonsen.
    Är egentligen på jakt efter en duo edge då vi haft det til våra två andra barn men gillade färgen på denna.  
  • JwJw
    LitenIsa skrev 2012-05-29 18:16:53 följande:

Tar lite hjälp av er EL experter.

Vad är det för årsmodell på denna vagn? Är det en City Cross? Står nämligen Emmaljunga Combi Duo i annonsen.
    Är egentligen på jakt efter en duo edge då vi haft det til våra två andra barn men gillade färgen på denna.  
    det är en citycross, årsmodell är nog 07 eller 08 skulle jag tro
  • AleLB

Hej! Nu har jag en fråga; Vad e skillnaden mellan classic sport och typ edge o mondial? Vilken är lättast o smidigast osv? :)

• JLD1979
    JwJw skrev 2012-05-29 17:44:56 följande:
    Mjuklift eller hårdlift i sittdelen blir tyngre än att ha en liggdel,citycrossen är lite lättare än vad just edgen är  så kika på den, men personligen så gillar jag edge bättre eftersom jag tycker citycrossen känns klumpig med de breda hjulen. Nitro är också ett bra alternativ men det beror på vad de är för grusvägar, den funkar inte bra i lösgrus och sand. men den funkar bättre än vad man tror i snö även om edge är överlägsen med sina lufthjul.
    Tack för ovärderlig info :)
    ♥ BF 121021 ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5