• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va
    enlitenbitkaka skrev 2012-06-03 11:47:21 följande:
    Ska köpa en CC som andravagn men har en fundering; hur länge får de plats i quadroliften? Vår dotter på två månader (56cm och 6kg) kommer nog inte sitta bra i sittdelen än på ett tag. Och hur varm är liften nu på sommaren eg? Hon är en liten minikamin...
    3månader är min son här på bilden, han följde kurvan exakt på mitten vad nu det blir i vikt och längd. http://www.familjeliv.se/hem/t0va/gallery/phpwb93fm.jpg

Har man inte locket på så blir den inte jättevarm tycker jag, däremot så är den trång. Sonen var också en minikamin så trots att han föddes i sluet av augusti så hade vi locket på max 5 gånger. Vi köpte en cityjet-sittdel, föregångaren till ozone och den låg sonen i från 3månader, i sittdelen satt han när han var kring 6månader.
  • Uliise
    2 små prinsessor skrev 2012-06-03 08:53:20 följande:
    Någon som vet när emmaljungas 2013-modeller kommer?
    Emmaljunga har pressvisning i slutet av juni och i början på juli brukar de uppdatera hemsidan.

Sedan kommer färgerna ut i butik mellan juli - sept.
    Majken 100421
  • MarieCurie
    Grizabella skrev 2012-06-01 14:31:40 följande:
    Är det här ett bra pris?, vagnen är från 2006, ej solblekt eller rostig och förvarad inomhus, använd fram till 2009, finns det något mindre bra med just den årsmodellen?

www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_duo_kombi_... 
    Hade problem att bli av med mig 08 för ett år sedan och den var inte så mkt använd,sonen vägrade vagn och dottern hade den knappt ett år, totalt använd lite drygt 1,5 år och alltid förvarad inomhus. Hade visserligen bara en mjuklift. 

Vi fick tillslut 1500 för den  och det tyckte jag var dåiigt. 
  • BeautifulFlower

I mitten av oktober kommer lillasyster och jag är inne på en emmaljunga nitro alt ozone,jag gillar att ozonen är skålad i sitsen och att bebisen kommer kunna sitta bra i den relativt tidigt om hon inte skulle vilka ligga i liggdelen tills hon är 6 mån..dock gillar jag färgerna att välja mellan på nitron mera och skulle gärna vilja ha en sådan för den är rymligare och känns som den kan fungera längre platsmässigt än en ozone. Hur upplever ni nitron till små barn som precis börjat sitta i vagnen,funkar det eller sitter de helt snett...hoppas ni förstår hur jag menar...

• t0va
    BeautifulFlower skrev 2012-06-04 05:48:48 följande:
    I mitten av oktober kommer lillasyster och jag är inne på en emmaljunga nitro alt ozone,jag gillar att ozonen är skålad i sitsen och att bebisen kommer kunna sitta bra i den relativt tidigt om hon inte skulle vilka ligga i liggdelen tills hon är 6 mån..dock gillar jag färgerna att välja mellan på nitron mera och skulle gärna vilja ha en sådan för den är rymligare och känns som den kan fungera längre platsmässigt än en ozone. Hur upplever ni nitron till små barn som precis börjat sitta i vagnen,funkar det eller sitter de helt snett...hoppas ni förstår hur jag menar...
    Sonen satt skit i nitron när han var liten, vi köpte en cityjet sittdel som är föregångaren till ozone just för att han skulle kunna sitta upp, han ville inte ligga ner från 3månader. Det var nog inte förrens han var kring 8-9 mån han satt ok. Det blir aningen bättre med en dyna i sittdelen, för jag upplevde att sittdelen var väldigt hal.
  • Nomen

Hello!

Är det någon återförsäljare som vet om det ska göras någon förändring på spidern? Eller om det kommer några nya färger?

• momster

Vi har ozone till dottern och även om den ser liten ut tycker jag den är rymlig. Dottern är 2 år och 3 månader och har gått om plats i sin vagn. Köpte en cc åt lillebror och den tycker jag är så kort i ryggen och benen när hon ska sova middag så kommer nog bli att anv ozonen till han oxå när det väl är dax.

• Kasihi

Jag såg en så smidig emmaljunga sulky igår. Fyra fasta ganska smala hjul. Framåtvänd. Såg smal ut överlag. Vad kan det ha varit för nån. Hade suflett.

• Nemi

Hej, jag är HELT ny på detta men har förståt att detta är tråden man litar på att få svar på om man har frågor om sin emmaljunga vagn. :) Det är så att jag har nyligen köpt en ny vagn, en city cerox 360 grån 2008 (står det på chassit iaf med stiidel som liknar den som började säljas 2009 (ser ut så än idag). Det är så att jag har färgen Grey rings på sittdelen och jag hittar INGENSTANS en matchande åkpåse i samma mönster.. Finns det överhuvudtaget att få tag på? :( Och sen undrar jag, ena hjulet svirvelhjulet fram gnissla i gummit inte i själva hjulet där gummit sitter utan in under gummit, ngn som vart med om det ??? Nu har vi iaf smörjt och jag HOPPAS det inte återkommer.. :( Kan det vara att hjulet är gammalt för gummit har gjort sitt (bra mönster kvar) så jag måste byta.. Det är liksom inte konomiskt okej just nu. :(
  • Uliise
    Nemi skrev 2012-06-10 01:41:38 följande:

Hej, jag är HELT ny på detta men har förståt att detta är tråden man litar på att få svar på om man har frågor om sin emmaljunga vagn. :) Det är så att jag har nyligen köpt en ny vagn, en city cerox 360 grån 2008 (står det på chassit iaf med stiidel som liknar den som började säljas 2009 (ser ut så än idag). Det är så att jag har färgen Grey rings på sittdelen och jag hittar INGENSTANS en matchande åkpåse i samma mönster.. Finns det överhuvudtaget att få tag på? :( Och sen undrar jag, ena hjulet svirvelhjulet fram gnissla i gummit inte i själva hjulet där gummit sitter utan in under gummit, ngn som vart med om det ??? Nu har vi iaf smörjt och jag HOPPAS det inte återkommer.. :( Kan det vara att hjulet är gammalt för gummit har gjort sitt (bra mönster kvar) så jag måste byta.. Det är liksom inte konomiskt okej just nu. :(
    Din vagn är en 2009, färgen Grey Rings gjordes endast detta år. Nu är det så att Emmaljunga börjar tillverka nästkommande årsmodell i juli/augusti året INNAN fram tills juni året därpå. Så alla 09:or är tillverkade mellan sommar 08 till sommar 09 alltså. Du kan ju se exakt den dag din vagn tillverkades, typ 081124 för en vagn gjord den 24/11 2008.

Eftersom den där färgen endast tillverkades i ett år så har den inte funnits till salu på 3 år. Men du kan ju kika på blocket efter folk som kanske har en sådan åkpåse?
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5