• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    yodi skrev 2012-06-14 16:14:20 följande:
    vadå för rykten , är super nyfiken
    EL kommer med en syskonvagn med individuellt vändbara sitsar nu till årsmodell 2013 :D
    Majken 100421
  • t0va
    Uliise skrev 2012-06-14 16:19:58 följande:
    EL kommer med en syskonvagn med individuellt vändbara sitsar nu till årsmodell 2013 :D
    vissa rykten säger att den ska gå att göra om från tvilling till singel också men det tvivlar jag på.
    Uliise skrev 2012-06-14 16:18:56 följande:
    Jasså är de bättre? Jag är ju jättesugen på en Brio Go till nästa bebis (som kommer om typ 100 år ;P) För ja, ELs däck är trögrullade, har Scooter s nu med samma däck (mindre diameter) och njaee...

De punkteringsfria de hade på åttiotalet var då mycket bättre, de var så hårda att inga stenar fastnade öht.

Haha, ja det gör du säkert ;) Men Go har så galet skönt handtag och så är den himla fin.
    Ja det är stor skillnad, visserligen så är det inte "springa efter och jaga vagnen" som med lufthjul men det är inte knuffa massor heller. Den rullar mycket lättare, jag som inte är normalstark fick kämpa endel när jag gick med nitron och endel packning och sonen på 15kg i, testade samma sak idag med Go fast med mer vikt i vagnen och det var så mycket lättare.

Sen verkar det fastna lite stenar i men inte så som med nitro.
  • Millan83

Hej alla experter här inne! Får man ställa en fråga?

Jag har beställt en Emmaljunga edge duo combi och ska hämta den om ett par veckor. Brukar det ingå någon slags madrass? Har totalt missat det nämligen! Vimsig som man är!  

• t0va
    Millan83 skrev 2012-06-14 17:13:58 följande:
    Hej alla experter här inne! Får man ställa en fråga?

Jag har beställt en Emmaljunga edge duo combi och ska hämta den om ett par veckor. Brukar det ingå någon slags madrass? Har totalt missat det nämligen! Vimsig som man är!  
    ja till liggdelen ska det finnas en madrass.
  • Millan83
    t0va skrev 2012-06-14 17:25:10 följande:
    ja till liggdelen ska det finnas en madrass.
    Ok! Tack för ditt snabba svar! Längtar såå efter att få hämta vagnen!
  • Viktorsmamma2010
    yodi skrev 2012-06-14 16:12:02 följande:
    nu är ju alla familjer olika

men för våran del så fungerade det inte alls med syskon vagn, stora syster hade svårt att låta bli lilla syster så lilla syster kom inte till ro vilket ledde till att dom flesta turerna i vagn lede till skrik och panik.

så vi körde med att ha minstingen i bär sele och äldsta i en scooter, eller att dom varierade att ha duo edgen (sittdelen) ville stora sitta så fick hon göra det och minstingen vara i selen, eller så fick minstingen ligga i sittdelen och stora åka på stå brädan.     
    Tack, ja d e bra o höra hur andra gör. trodde jag skulle slippa vagnklydd o bara ta i bärsele o singelvagn från bilen o dit man ska men d va faktiskt klyddigare än jag tänkt hehe
  • Javisst

Jag tyckte dock madrassen som följde med min City korg var i tunnaste laget så jag har lagt en filt undertill.

Viktorsmamma2010 skrev 2012-06-14 11:59:13 följande:
    Hej. Jag har en snart 2 årig son o en son på 2 månader.
    vi har inte köpt någon dubbelvagn el så. vi har endast en emmaljunga duo edge o en bärsele nu. men tog bebisen i bärselen o den stora i vagnen. men tyckte inte d kändes toppen då jag va låst med bebisen i selen, kände att man ville kunna lägga ner honom.
    vad rekomenderas, någon som har bra ideer o som har testat andra kombinationer ? eller d e dubbelvagn som gäller? Tacksam för svar

Har du tittat på en syskonsits - http://www.emmaljunga.com/se/Tillbehor/For_syskonet/Syskon_sits-35.html Kan det vara något för er?
    BF 4 juni 2012
  • hufo

hejsan!! Nu har vi äntligen hämtat vår edge duo och såå fin den är :D har dock en undran om sängkläderna, täcket och kudden från bedset boxe, det står att det ska handtvättas men visst borde det funka att ta i maskinen eller?? Någon som provat?  

• Viktorsmamma2010
    Javisst skrev 2012-06-14 17:54:42 följande:
    Jag tyckte dock madrassen som följde med min City korg var i tunnaste laget så jag har lagt en filt undertill.

Har du tittat på en syskonsits - www.emmaljunga.com/se/Tillbehor/For_syskonet/... Kan det vara något för er?
    tack, har funderat på denna. men då behöver man väl, en lift ti bebisen under i vagnen va ? den går inte o sätta på edges liggdel va ? Nån här som testat den ?
  • stor grön drake
    hufo skrev 2012-06-14 18:19:26 följande:
    hejsan!! Nu har vi äntligen hämtat vår edge duo och såå fin den är :D har dock en undran om sängkläderna, täcket och kudden från bedset boxe, det står att det ska handtvättas men visst borde det funka att ta i maskinen eller?? Någon som provat?  
    40grader skontvätt/handtvätt om du har sånt program ( du kan tvätta vagnklädseln på samma vis)
    Uliise skrev 2012-06-14 16:18:56 följande:
    För ja, ELs däck är trögrullade, har Scooter s nu med samma däck (mindre diameter) och njaee...
    Jag har kört scootern med supremehjul (obromsat) i flera veckor. Nu när vi ska ha broms i helgem har jag tvingat mig att använda orginalhjulen. UÄCK! Det gick en eftermiddag, sen åkte de av. Den fastnade för sjutton på elkablar dragna över asfalt! (festivalområde typ) Vidrigt! Supremehjulen rullar ju över allt. När vagnen stod i nerförsbacka så tog jag ett steg bak och den funderade en stund innan den sakta masade sig neråt. Med supremehjul ska man nog minnsan blocka varje sekund annars får man springa efter den bara det är minsta lut. Har kört med Softyhjul sen  söndagen och det är bättre, men gud vad jag saknar lufthjulen och iom att vi ska gå med vagnen en hel dag på skansen funderar jag nu på om jag verkligen behöver bromsen...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5