• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    t0va skrev 2012-06-13 22:12:06 följande:
    och en nitro med lufthjul.
    Agree! Och att det punkteringsfria däcken förbättras.
    Majken 100421
  • t0va
    Uliise skrev 2012-06-13 22:58:38 följande:
    Agree! Och att det punkteringsfria däcken förbättras.
    ja så mycket sämre kan de väl knappast bli? Jag sålde nitron och köpte en Brio Go nu, kände att jag ville ha sonen bakåtvänt och han verkade också ha behov av det. Orkade inte med nitron pga. hjulen, dels alla stenar men framförallt att de är så trögrullade, går inte att jämföra med lufhjulen jag har på de andra 2 vagnarna men jämför man med GO som också har puntkeringsfria så är det stor skillnad.

Hoppas att de fixar luft eller vettigare däck som rullar bättre och håller bättre så kanske det kan bli något sånt igen.
  • TinkyWinky
    Uliise skrev 2012-06-13 21:26:30 följande:
    Nyfiken, men varför gillar du inte classic sport?

Jag har följt din blogg och sett alla vagnar du testat, är du inte sugen på en Brio Go? För den har du väl inte testat vad jag vet? ;)
    Vad roligt att du läser min blogg

Har faktiskt aldrig gillat brios vagnar fast jag haft en sing men va mkt kort tid
    Kanske ska in te stan o prov köra en go, tycker dem är snygga samtidigt som jag ej gillar dem :/

Men e ju ett antal månader till så ja hinner ändra mig o känner jag mig sj så kommer jag byta vagn med detta barnet med

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Http://Heromer.blogg.se ☆°★ Bf 14/2 - 13
  • Noelle5

Hej! Vad tror ni att jag kan få för min EL smart duo combi 2010? Den är i skick som ny. Inga fel inga fläckar inget gnissel.
    Använd 1½ år ca 2 gånger i veckan sammanlagt, ett barn.

• Viktorsmamma2010

Hej. Jag har en snart 2 årig son o en son på 2 månader.
    vi har inte köpt någon dubbelvagn el så. vi har endast en emmaljunga duo edge o en bärsele nu. men tog bebisen i bärselen o den stora i vagnen. men tyckte inte d kändes toppen då jag va låst med bebisen i selen, kände att man ville kunna lägga ner honom.
    vad rekomenderas, någon som har bra ideer o som har testat andra kombinationer ? eller d e dubbelvagn som gäller? Tacksam för svar

• yodi
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-06-14 11:59:13 följande:
    Hej. Jag har en snart 2 årig son o en son på 2 månader.
    vi har inte köpt någon dubbelvagn el så. vi har endast en emmaljunga duo edge o en bärsele nu. men tog bebisen i bärselen o den stora i vagnen. men tyckte inte d kändes toppen då jag va låst med bebisen i selen, kände att man ville kunna lägga ner honom.
    vad rekomenderas, någon som har bra ideer o som har testat andra kombinationer ? eller d e dubbelvagn som gäller? Tacksam för svar
    nu är ju alla familjer olika

men för våran del så fungerade det inte alls med syskon vagn, stora syster hade svårt att låta bli lilla syster så lilla syster kom inte till ro vilket ledde till att dom flesta turerna i vagn lede till skrik och panik.

så vi körde med att ha minstingen i bär sele och äldsta i en scooter, eller att dom varierade att ha duo edgen (sittdelen) ville stora sitta så fick hon göra det och minstingen vara i selen, eller så fick minstingen ligga i sittdelen och stora åka på stå brädan.     
  • yodi
    stor grön drake skrev 2012-06-12 21:16:05 följande:
    Men AG passar i sittdelen på vagnen Bara att kroka "krokarna" över knäbågen och så ska den sitta stadigt innan för ramen som blir av sidorna.. Inte testat själv men vet flera som kört så.

Jag ahr hört väldigt trevliga rykten om -13 kollektionen
    vadå för rykten , är super nyfiken
  • Uliise
    t0va skrev 2012-06-13 23:21:31 följande:
    ja så mycket sämre kan de väl knappast bli? Jag sålde nitron och köpte en Brio Go nu, kände att jag ville ha sonen bakåtvänt och han verkade också ha behov av det. Orkade inte med nitron pga. hjulen, dels alla stenar men framförallt att de är så trögrullade, går inte att jämföra med lufhjulen jag har på de andra 2 vagnarna men jämför man med GO som också har puntkeringsfria så är det stor skillnad.

Hoppas att de fixar luft eller vettigare däck som rullar bättre och håller bättre så kanske det kan bli något sånt igen.
    Jasså är de bättre? Jag är ju jättesugen på en Brio Go till nästa bebis (som kommer om typ 100 år ;P) För ja, ELs däck är trögrullade, har Scooter s nu med samma däck (mindre diameter) och njaee...

De punkteringsfria de hade på åttiotalet var då mycket bättre, de var så hårda att inga stenar fastnade öht.
    TinkyWinky skrev 2012-06-14 08:04:19 följande:
    Vad roligt att du läser min blogg

Har faktiskt aldrig gillat brios vagnar fast jag haft en sing men va mkt kort tid
    Kanske ska in te stan o prov köra en go, tycker dem är snygga samtidigt som jag ej gillar dem :/

Men e ju ett antal månader till så ja hinner ändra mig o känner jag mig sj så kommer jag byta vagn med detta barnet med

Haha, ja det gör du säkert ;) Men Go har så galet skönt handtag och så är den himla fin.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5