• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • KossanMuu
    fridajonsson skrev 2012-06-12 19:29:52 följande:
    Jo de kostar ju en del, sen tilkommer ju en hel del för basen.

Vart bor du?  Vi har en i butik som har några år på sej...

Bor utanför malmö. var ligger butiken?
    ♥ 14 februari 2010 ♥ BF 22 oktober 2012 ♥
  • stor grön drake
    KossanMuu skrev 2012-06-12 13:23:26 följande:
    Typiskt. Enda negativa med emmaljunga, att deras babyskydd är så dyra och acta gracos som jag eg vill ha, inte passar på vagnen!
    Men AG passar i sittdelen på vagnen Bara att kroka "krokarna" över knäbågen och så ska den sitta stadigt innan för ramen som blir av sidorna.. Inte testat själv men vet flera som kört så.

Jag ahr hört väldigt trevliga rykten om -13 kollektionen
  • TinkyWinky

Äntligen får man börja fundera på vad för tillbehör till vagnen då vi lyckats med att bli gravida helt själva :)
    Första kom till genom ivf..

Bebisen är beräknad till februiari 2013 :)

Vi har nästan helt 100 bestämt oss för en ozone med city korg till, men vad för åkpåse har ni till som fick barn vinter tid? För jag tycker ej emmaljungas egna är tillräckligt gosiga eller va man ska kalla dem.. Vill ha en mera mysig åkpåse. deras ser så stela ut..

Så tips vilken åkpåse som håller en nyfödd bebis varm. bor i halland, halmstad så här blir inte så jätte kallt.. 

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Http://Heromer.blogg.se ☆°★ Bf 14/2 - 13
  • MissR

Jag vet att tidigare år så har här inne funnits en länk till emmaljungas sida där man kunde titta på dom nya vagnarna/färger långt innan dom visades på den "vanliga" hemsidan. Någon som vet när man tidigast kan få se de nya färgerna?

• t0va
    TinkyWinky skrev 2012-06-13 07:45:25 följande:
    Äntligen får man börja fundera på vad för tillbehör till vagnen då vi lyckats med att bli gravida helt själva :)
    Första kom till genom ivf..

Bebisen är beräknad till februiari 2013 :)

Vi har nästan helt 100 bestämt oss för en ozone med city korg till, men vad för åkpåse har ni till som fick barn vinter tid? För jag tycker ej emmaljungas egna är tillräckligt gosiga eller va man ska kalla dem.. Vill ha en mera mysig åkpåse. deras ser så stela ut..

Så tips vilken åkpåse som håller en nyfödd bebis varm. bor i halland, halmstad så här blir inte så jätte kallt.. 
    Till en bebis i citykorgen så tycker jag man ska ha en i fleece, om man nu vill ha åkpåse. Vi bäddade med täcke och filtar istället. Finns åkpåsar i mindre storlek som funkar jättebra i liggdel och sen i sittdel när barnet är mindre.

Vi köpte en teutonia i fleece och hade första året, det blev inte så jättebylsigt och sonen drunknade inte i den som han gjorde i större. Vi hade quadroliften men den funkade inte alls som åkpåse för oss.

Till iår när sonen var 1.5år så sydde jag en åkpåse i dubbel fleece och han klarade sig bra med den, det blev väldigt varmt och skönt. De gånger han sov ute så la vi en extra filt över honom. under hade han ofta innekläder och jacka.
  • TinkyWinky
    t0va skrev 2012-06-13 09:54:50 följande:
    Till en bebis i citykorgen så tycker jag man ska ha en i fleece, om man nu vill ha åkpåse. Vi bäddade med täcke och filtar istället. Finns åkpåsar i mindre storlek som funkar jättebra i liggdel och sen i sittdel när barnet är mindre.

Vi köpte en teutonia i fleece och hade första året, det blev inte så jättebylsigt och sonen drunknade inte i den som han gjorde i större. Vi hade quadroliften men den funkade inte alls som åkpåse för oss.

Till iår när sonen var 1.5år så sydde jag en åkpåse i dubbel fleece och han klarade sig bra med den, det blev väldigt varmt och skönt. De gånger han sov ute så la vi en extra filt över honom. under hade han ofta innekläder och jacka.
    Tack för svaret :)

Har ju tänkt att köpa en tunnare overall te bebisen ex fleece overall.
    Har oxå funderat att använda filtar o så har man ju "locket" på hela tiden.
    Blir nog att ja inhandlar en tunnare åkpåse o så märker man ju om barnet skulle frysa o det skulle bli kallt eller om man kanske ej behöver använda åkpåse alls.. 
  • TinkyWinky
    stor grön drake skrev 2012-06-12 21:16:05 följande:
    Men AG passar i sittdelen på vagnen Bara att kroka "krokarna" över knäbågen och så ska den sitta stadigt innan för ramen som blir av sidorna.. Inte testat själv men vet flera som kört så.

berätta allt du vet om de nya färgerna o vet du om det kommer ngn ny vagn :)) 
  • KossanMuu
    stor grön drake skrev 2012-06-12 21:16:05 följande:

jasså? hmm, värt att fundera på. får åka till nån affär och testa. 
    ♥ 14 februari 2010 ♥ BF 22 oktober 2012 ♥
  • TinkyWinky

Och en annan fråga, hur är el vinterhjul eller är det kanske bättre att köpa en billig city cross o byta chassin emellan ?? 

• Uliise
    TinkyWinky skrev 2012-06-13 11:26:39 följande:
    Och en annan fråga, hur är el vinterhjul eller är det kanske bättre att köpa en billig city cross o byta chassin emellan ?? 
    Tror det är bättre med en CC eller helst Classic sport med Lufthjul! Med vinterhjulen blir det ju som att köra en Nitro med låsta hjul, dock är ju vinterhjulen större - men tror inte känslan blir så bra.

Är du säker på Ozone då? Du har ju haft en förr ;)
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5