• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • denimbee
    elilin skrev 2012-07-17 18:36:07 följande:
    En fråga till er som vet, har köpt en city cross med city korg till, å i affären när hon visa hur den fungerade sa hon att man var tvungen å ta bort citykorgen för att fälla ihop chassit?! Stämmer de, de måste väl gå å fälla ihop vagnen med citykorgen på, har inte vågat mig på å prova då hon sa sådär men tänkte fråga här först å se om ni vet :)

Det går att fälla vagnen utan att ta bort citykorgen/sittdelen men jag har hört att chassit kan bli skevt. Har själv alltid tagit bort liggdelen, det går så snabbt!
  • elilin

[quote=65817143][quote-nick]denimbee skrev 2012-07-17 20:12:06 följande:[/quote-nick] Det går att fälla vagnen utan att ta bort citykorgen/sittdelen men jag har hört att chassit kan bli skevt. Har själv alltid tagit bort liggdelen, det går så snabbt![/quote

Okej då kanske man ska ta bort den då ! tack för svar :)

• gravid36år

Har nu köpt en begagnad Nitro City från 2009 för 3200 kr med hårdlift och sovpåse.Glad

Första barnvagnen och känner mig nöjd med köpet. Hoppas det var ett bra val.

Tvekade länge mellan Nitro city och City Cross...

Vad har ni för lås till era vagnar? Vågar man lämna en vagn utanför t ex. ett kafé olåst? O Bara tar in
    liften? Eller hur gör ni?

• denimbee
    gravid36år skrev 2012-07-18 10:09:43 följande:
    Har nu köpt en begagnad Nitro City från 2009 för 3200 kr med hårdlift och sovpåse. Första barnvagnen och känner mig nöjd med köpet. Hoppas det var ett bra val. Tvekade länge mellan Nitro city och City Cross... Vad har ni för lås till era vagnar? Vågar man lämna en vagn utanför t ex. ett kafé olåst? O Bara tar in liften? Eller hur gör ni?

Älskar min citycross, har fortfarande kvar sittdelen till sonen på 1,5 år. Vi har den nu som vintervagn. Och så har vi en britax vigour 4+ på sommaren. Tycker det blir för jobbigt med swivelhjul på vintern. Dock finns det väl vinterhjul till nitro nu? Tyckte en kompis till mig sa det fanns. Då borde det ju gå bra i snö!
  • denimbee
    Har nu köpt en begagnad Nitro City från 2009 för 3200 kr med hårdlift och sovpåse. Första barnvagnen och känner mig nöjd med köpet. Hoppas det var ett bra val. Tvekade länge mellan Nitro city och City Cross... Vad har ni för lås till era vagnar? Vågar man lämna en vagn utanför t ex. ett kafé olåst? O Bara tar in liften? Eller hur gör ni?

Ang lås så har jag ett cykellås. Brukar låsa när jag lämnar på BVC eller på öppna förskolan. Men inte på kaféer, om den inte är obevakad vill säga. Nu har jag dock köpt en bugaboo donkey till mina kommande tvillingar och den är ju mycket stöldbegärlig så jag kommer kanske köpa ett lite kraftigare lås, samt undvika att lämna den obevakad på konstiga ställen.
  • fridajonsson
    Har nu köpt en begagnad Nitro City från 2009 för 3200 kr med hårdlift och sovpåse.Glad

Första barnvagnen och känner mig nöjd med köpet. Hoppas det var ett bra val.

Tvekade länge mellan Nitro city och City Cross...

Vad har ni för lås till era vagnar? Vågar man lämna en vagn utanför t ex. ett kafé olåst? O Bara tar in
    liften? Eller hur gör ni?
    Vi kör på lås från Clas Ohlsson.
    Vajjer med kodlås så man slipper glömma nyckeln ;) 
    Kostar under hundringen. nackdelen är väl att "låspiggen" inte går att dra mellan ekrarna på hjulen, beror dock på hjulmodell. Men din Nitro borde ha samma hjul som våra Ozone och på den gick de inte. 

Så långe man har något att låsa fast vagnen i, lyktstolpe, trappräcke, hundring osv så funkar det kanon.  
  • fridajonsson
    fridajonsson skrev 2012-07-18 19:50:59 följande:
    Vi kör på lås från Clas Ohlsson.
    Vajjer med kodlås så man slipper glömma nyckeln ;) 
    Kostar under hundringen. nackdelen är väl att "låspiggen" inte går att dra mellan ekrarna på hjulen, beror dock på hjulmodell. Men din Nitro borde ha samma hjul som våra Ozone och på den gick de inte. 

Så långe man har något att låsa fast vagnen i, lyktstolpe, trappräcke, hundring osv så funkar det kanon.  

Men hundring menar jag en sån metallring man brukar kunna knyta fast hundar i utanför mataffärer, inte en hundralapp ;)
  • gravid36år
    fridajonsson skrev 2012-07-18 19:51:42 följande:
    Men hundring menar jag en sån metallring man brukar kunna knyta fast hundar i utanför mataffärer, inte en hundralapp ;)
    Skrattande Ok, tänkte det ja, en hundralapp hade kanske varit lite för lätt att låsa fast i.Flört

Tack för tipsen! Om det blir en vargavinter här i gamla goa Götet så får vi gå o kika på vinterhjul till vagnen.

Så glad att ha en vagn nu; har gått och funderat i flera månader ju på vilken man ska köpa i barnvagnsdjungeln. Glad
  • Viktorsmamma2010

någon som rekomenderar en hårdlift i en tvillingvagn?
    hur e hårdliften i måttet ?
    har en babytravel mjuklift nu, men stora sonen lägger/sätter sig hela tiden på lillebrors arm som han lägger ur mjukliften, där e ju inga direkta kanter på den tycker jag.
    lönar d sig o köpa en hårdlift ?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5