• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • lelodi

Classic-chassit till Edgen! Sportchassit är gigantiskt tycker jag...

• spiran86

Tack för alla svar! blir nog classic chassiet, enda är att jag älskar fat race däcken som finns på sport chassit. Kan man ha de på classic tro?

• yodi
    Arabis skrev 2012-07-11 08:20:57 följande:
    Jag söker efter en City Jet sittdel, el möjligen Ozone, utan chassi, men undrar vad skillnaden mellan dessa två är,finns det många förbättringar på Ozonen, jämförbart med city jet.( sittdelarna) Och har ngn tips på var jag skall leta?

på oone sittdelen kan man ändra själva fotstödet, det kunde man inte på city jeten.

kanske på blocket?  
  • yodi
    yodi skrev 2012-07-11 14:56:43 följande:

på oone sittdelen kan man ändra själva fotstödet, det kunde man inte på city jeten.

kanske på blocket?  

ozone ska det naturligtvis vara
  • FemE

Väntar mitt andra barn vid årsskiftet.
    Sitter redan och funderar på barnvagn, och till dottern hade jag en emmaljunga Cerox från 05.

Nu är jag lite inne på den nya 2.0 någon som vet om det är stor skillnad på den och den äldre modellen?

Trivdes så bra med emmaljunga då sittdelen är såpass stor.

Eller kan ni rekommendera någon annan emmaljunga?

Tänker köpa en begagnad.

• Ekot

Hej alla experter Har bf 18 oktober och maken blev helt kär i Emmaljungas vagnar när vi klämde och kände förut. Framför allt edge duo combi. Han föredrar med sport chassit då det har teleskophandtag och det har väl inte övriga? Tyckte det var mycket mer bekvämt med tanke på längd och steglängd osv. Ni som har edge duo med olika chassin kan väl lämna ett kort utlåtande? Är den väldigt tung eller rullar den så pass lätt att det inte känns så tungt trots att ungen växer? Plats i hem och bil är inget problem men kommer åka en del kommunalt. Får ju dessutom barn på hösten så vinter+snö ligger ju framför en.

En annan sak jag undrar med Emmaljungas är när vi borde beställa? Har förstått att 2013 års modeller snart kommer ut och att 2012 då reas. Är det värt att vänta in rean? Visserligen är jag lite sugen på en färg som tillhör 2013 så skulle kunna tänka mig köpa en ny modell, men blir det alldeles för snart inpå då? Vet inte hur länge till vi vågar vänta...

(Och ja jag gillar också Emmaljungas vagnar, bara lite orolig för vikten...)

• fruktmixen
    Ekot skrev 2012-07-12 11:32:46 följande:
    Hej alla experter Har bf 18 oktober och maken blev helt kär i Emmaljungas vagnar när vi klämde och kände förut. Framför allt edge duo combi. Han föredrar med sport chassit då det har teleskophandtag och det har väl inte övriga? Tyckte det var mycket mer bekvämt med tanke på längd och steglängd osv. Ni som har edge duo med olika chassin kan väl lämna ett kort utlåtande? Är den väldigt tung eller rullar den så pass lätt att det inte känns så tungt trots att ungen växer? Plats i hem och bil är inget problem men kommer åka en del kommunalt. Får ju dessutom barn på hösten så vinter+snö ligger ju framför en.

En annan sak jag undrar med Emmaljungas är när vi borde beställa? Har förstått att 2013 års modeller snart kommer ut och att 2012 då reas. Är det värt att vänta in rean? Visserligen är jag lite sugen på en färg som tillhör 2013 så skulle kunna tänka mig köpa en ny modell, men blir det alldeles för snart inpå då? Vet inte hur länge till vi vågar vänta...

(Och ja jag gillar också Emmaljungas vagnar, bara lite orolig för vikten...)
    Jag har kört en med sportchassi visserligen bara provat med en kompis 1-åring och det var inget som föll mig i smaken, tyckte vagnen var väldigt tung och klumpig. Har kört classic och city cross och jag tycker det är stor skillnad men det är nog en smaksak :) 

En kompis är väldigt nöjd med hon håller med om att den är tung och klumpig, en annan kompis tyckte att den funkade väldigt bra hemmavid (på landet) men att den är för klumpig annars och tung, hon kommer köpa någon annan till nästa barn :)

Lycka till med vagnletandet, själva har vi beställt en nitro och har en classic här hemma :D 
  • violatricolor

Ok, nu behöver jag er hjälp igen! Vi har en Ozone och dottern blir 6 mån i slutet av augusti. Då har vi garanterat sittdelen, hon är redan en stor tjej som vill sitta upp (men kan inte sitta utan stöd än). Jag funderar över detta med åkpåsar, jackor, overaller, lammfäll och dyl... Vad rekommenderar ni? Vad använde ni till hösten/vintern? Fumderar på om hon ska ha en overall för att krypa och kanske till och med gå lite i i vinter och om hon behöver overall i vagnen... eller om det räcker med jacka och åkpåse - i så fall är frågan om hon ska ha vinteråkpåse eller allround... 

Hjälp!

Har typ inte sett en bebis innan jag fick min egna... 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5