• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • fruktmixen
    Ekot skrev 2012-07-12 15:58:21 följande:
    Fruktmixen tack för svar! Hm lite det vi är oroliga för. Vi väljer mellan den och en city cross m city korg. Hade de haft samma storlek och vikt hade vi valt edgen men rent praktiskt verkar crossen vara bättre isf.
    Någon som kan hjälpa till med hur ni tänker vid val av edge (oavsett chassi) och cross?
    Lite är nog en smaksak om man vill ha lufthjul eller punkteringsfria men sen är väl crossen något lättare?
    gravid36år skrev 2012-07-12 16:35:11 följande:
    Ska du ni köpa city korg? Tyckte det verkade lättare med en lift, en hårdlift eller mjuklift när jag var och kikade
    i en barnvagnsbutik.
    Ska också köpa första vagnen..:) Men ni kanske inte behöver/vill bära in bebisen i liften in bostaden?
    Tyckte citykorgen är så klumpig och lite krånglig när den ska tas loss från chassit.
     Jag gillar citykorgen så den har vi beställt till våran nitro och en släkting valde också citykorgen mest pga platsen! Jag ska själv ha i september :) Det var lite snack om lift här tidigare och att quadroliften kunde kännas väldigt trång tidigt, kolla några sidor bakåt bara så borde du hitta det :)
  • Ekot

Fruktmixen jo crossen är lättare, och något mindre också. Efter gårdagens synpunkter (även på tidigare kommentarer) så verkar maken tycka att crossen är att föredra. Han vill ha sportchassit till edgen, annars tycker han de är jämbördiga så är sport för otymplig blir det crossen. Så känner jag också.

• Ekot

Vad gäller hjul har vi inte så mkt synpunkter. Har ingen erfarenhet av dem så

• s85

Hejsan

Vi väntar vårat första barn i början av december. Vi funderar en emmaljunga classic sport eller duo edge med classic chassit.

Min fråga är: har liggdelen i edgen ett så kallat "sittläge"?
    Vore mycket tacksam för svar

• yodi
    s85 skrev 2012-07-13 08:49:11 följande:

Hejsan

Vi väntar vårat första barn i början av december. Vi funderar en emmaljunga classic sport eller duo edge med classic chassit.

Min fråga är: har liggdelen i edgen ett så kallat "sittläge"?
    Vore mycket tacksam för svar

edge liggdelen har en "platta" i botten som man kan fälla upp så det blir ett ryggstöd
  • Ekot

S85 det har den! Titta på produktfilmen för duo combi så ser man den där runt 30-40 sek

• micksaan

Jag hade valt classic med lufthjul för den är så mycket smidigare att köra tycker jag. Viktskillnaden märks ej! Och lufthjul är det bästa vintertid i snö, tycker det är tungt med de punkteringsfria däcken.

• Jaja88

Jag funderar på att köpa ny barnvagn när nya kollektionen kommer.

Såg att det kommer ett nytt chassi med stora svängbara framhjul, det vill jag ha!

Men jag skulle vilja ha ergonomisk sittdel, alltså en ozone sittdel.

Tror ni att det är möjligt att beställa bara chassi som reservdel och bara sittdel som reservdel?

Kan beställa i olika butiker om det skulle vara så!

• yodi
    Jaja88 skrev 2012-07-14 13:59:14 följande:
    Jag funderar på att köpa ny barnvagn när nya kollektionen kommer.

Såg att det kommer ett nytt chassi med stora svängbara framhjul, det vill jag ha!

Men jag skulle vilja ha ergonomisk sittdel, alltså en ozone sittdel.

Tror ni att det är möjligt att beställa bara chassi som reservdel och bara sittdel som reservdel?

Kan beställa i olika butiker om det skulle vara så!
    det är väldigt olika från butik till butik tydligen, vissa affärer gör det inte medans andra gör det, så det enda raka är att fråga affärerna i din närhet.
  • Jaja88
    yodi skrev 2012-07-14 14:07:59 följande:
    det är väldigt olika från butik till butik tydligen, vissa affärer gör det inte medans andra gör det, så det enda raka är att fråga affärerna i din närhet.

Okej, men det finns ju många butiker som säljer emmaljunga. Så jag får väl hoppas att nån i närheten kan beställa då :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5