• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • UllTussen

Någon som har hunnit prova vinterhjulen till Nitron som kommit??
    Vi funderar på att köpa till dem men ska ju ha en liten i april så kommer inte montera dem direkt.

Hur är den att köra med vinterhjulen??
    Kan man motera dit dem själv sen när det blir vinter 2013?? 

• UllTussen

Till er som både provat OZONE och NITRO

Jag vill höra argument för och emot dem båda. står i valet och kvalet.

Är osäker på den dåliga varukorgen på NITRON
    men är osäker på sittdelen på OZONEN

HJÄLP! 

• jossansthlm

Jag vill ha ozonen för sittdelen verkar så super
    Reglerande fotstöd och ryggläget går att reglera så bra + att den är lite smalare

• Bräckehäxan

Jag skulle inte välja ozone pga att suffletten inte går att dra fram hela vägen, det använde vi jämt med sonen.

• Bräckehäxan

Jag och mannen traskade iväg till vår barnvagnsbutik i eftermiddag! Jag var bara tvungen att klämma och känna på edge med duo s chassit! Jag är förälskad!!! En perfekt kombination av stor och rejäl vagn men med svängbara hjul och små mått samt relativt låg vikt happy happy!!!!!

Blir till att beställa framåt årsskiftet, pp navy ska vi ha!!! Att man kan bli så exalterad av en vagn....

• Alfonsina

Har en Nitro -10 som vi köpte till sonen som nu är 2,5 år. Till våren väntar vi nr 2 och jag är lite sugen på en mindre vagn. Ozone?

Är också intresserad av fördelar och nackdelar mellan dessa? Vi är inte direkt ute på långa promenader och när vi är det är det asfalt som gäller. Vi köpte sulky till sonen i somras och det blev ingen Scooter då jag tyckte den var för klumpig. Så är ute efter en smidig och nätt vagn som ändå ska klara småbarnslivet.

Några råd?

• yodi
    Alfonsina skrev 2012-10-17 09:05:11 följande:
    Har en Nitro -10 som vi köpte till sonen som nu är 2,5 år. Till våren väntar vi nr 2 och jag är lite sugen på en mindre vagn. Ozone?

Är också intresserad av fördelar och nackdelar mellan dessa? Vi är inte direkt ute på långa promenader och när vi är det är det asfalt som gäller. Vi köpte sulky till sonen i somras och det blev ingen Scooter då jag tyckte den var för klumpig. Så är ute efter en smidig och nätt vagn som ändå ska klara småbarnslivet.

Några råd?
    dom har samma chassi så det är sittdelarna som skiljer.

fördelen med ozone sitt delen är att bebisar som precis har bytt till sitt delen sitter betydligt bättre i den (oftast)
    naktdelen är dels att man inte kan dra fram sufleten så långt och att beroende på hur länge man har tänkt använda vagnen så den lite trängre än nitron.

fördelen med nitron är att sitdelen är mer rymlig om man har tänkt använda den länge samt att sufleten går att dra långt fram.

min spontana tanke är att om du vill ha en mindre vagn än nitron och du tycker scootern är för klumpig så vet jag inte om ozone är tillräkligt smidig och nätt
  • stor grön drake
    Månsten skrev 2012-10-16 11:05:59 följande:
    Äldre modellen av emmaljunga Scooter med Brios lufthjul blir som en pansarvagn på vintern. Hjulen passar perfekt!! ... tänkte mest.. är man Emmaljunga frälst så kanske de är att gå över gränsen att beblanda sig med Brio hjul ;) Garantin är borta sedan lääänge.     

Inget fel i det Jag kör teutoniahjul på min scooter fasst allra helst supremehjul på 12"... Detär drömmen!
  • UllTussen

Tack för alla tankar, råd och åsikter!

Helst skulle jag, precis som Bräckehäxan köpt en Edge med duo s chassi, men har fått en superfräsch och fin citykorg av min vän och vad jag vet kan jag inte köpa Edge utan att både köpa liggdel och sittdel va??

Skulle såååå gärna vilja ha Duo s då den är så underbar att köra i butiken och hjulen är större.. Men men

Dock verkar det som gubben min är mer sugen på en Nitro och vi är ju två som ska använda den faktiskt. Lutar just nu åt Nitro Black carbon.

Om jag inte får köpa Edge med duo s och enbart sittdel :P 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5