• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

Jag bor i småstad och hade edge första året, aldrig något problem någonstanns Är man ute efter en smal vagn med härligt gung är classic sport eller edge med classic chassi smalare och skönare att köra än CC.

mammassnosa skrev 2012-11-10 00:29:39 följande:
    Jag har en duo edge och bor i Stockholm ganska centralt och det funkar kanon!

• fridastumpan

Okej :) Vi var och tittade på city crossen idag igen. Kändes lite större än sist jag kollade! Iallfall när man har city korgen på, men det kanske upplevdes så för att den är ju högre upp än sittdelen.

Jag som inte har barn sen tidigare har ingen erfarenhet av vagnar. Det enda jag kände var att crossen var ju myyycket svårare att svänga än ex Nitron med svängbara hjul. Kändes som crossen gick spikrakt och att man måste lyfta för att ens kunna svänga lite grann. Måste man hålla på o justera så hela tiden när man är ute o går och det svänger bara lite grann? Eller det kanske bara var som det upplevdes i den trånga affären....

En annan fråga, Köper vi en emmaljunga så blir det även en citykorg till det (supreme),
    Vi bor i en lägenhet utan hiss (bor en trappa upp), samt att det ej finns något förråd att parkera vagnen.
    Jag kommer alltså få ta upp/ner vagnen varje gång jag ska använda den och undrar därför om det finns några smidiga handtag på citykorgen? Så att man isåfall först kan bära upp korgen för att sedan springa ner o hämta chassit.. ? 
    Hur gör ni som bor i lägenhet utan hiss? 

• Ekot

Har CC m city korg supreme. Korgen har handtag på långsidorna, gömda i fickor, handtag såsom en sportbag. Bra handtag men lite otymplig att bära med suffletten på. Den väger ju lite i sig också. Supreme är verkligen värt de extra kronorna.

Angående CC tycker jag den rullar kanon. Jag är inte alls van vid svängbara hjul så för mig känns det naturligt att behöva lyfta lite på framhjulen vid svängar men när jag ska göra större och mindre snäva svängar tycker jag att man bara kan trycka ner handtaget lite grann och genom mer tryck på ena sidan göra svängen. Snäva svängar måste lyftas. Har bara använt vagnen en månad och den funkar galant där jag bor i förorten vid naturreservat. Har gått lite i affärer och i fullpackade klädbutiker blir det lite snävt men det har nog mer med bredden och längden att göra än svängbarheten på hjulen. Men som sagt är jag van vid och anser att vagnar ska ha fasta hjul ^^ är iaf supernöjd med vår vagn och tycker än så länge att vi verkligen gjort ett bra köp.

• mammassnosa

Jag personligen tycker Edgen är bra mycket smidigare än CC. Har inte haft nån CC men jämförde dem i affären när vi skulle köpa. Edgen är grymt lättkörd för att ha fyra fasta hjul tycker jag och så är det bra gung i den. Lufthjulen gör att den rullar superlätt och är en tokbra promenadvagn men faktiskt även rätt smidig i stan. Och så får man ju med både sitt och liggdel och även den liggdelen har handtag. Den liggdelen är grymt rymlig. Har en dotter på snart 6 månader som fortfarande har gott om plats och ligger + på kurvorna så hon är inte liten. Hon kommer nog få ligga hela vintern. (man kan ju sätta henne upp ibland i liggdelen med resbara ryggplattan). Jag tror ni ska kika på edge iaf om ni inte gjort det om ni ändå tänker på CC och fasta hjul en till fördel är att den är rätt hög (men ganska smal) så man slipper bryta ryggen när man ska lyfta barnet

• Friddelie89

Beställde en nitro igår! :) med en citykorg suprime och massor av tillbehör!!! Världens bästa vagn och jag längtar till jag får den!!

• fruktmixen
    fridastumpan skrev 2012-11-10 16:52:25 följande:
    Okej :) Vi var och tittade på city crossen idag igen. Kändes lite större än sist jag kollade! Iallfall när man har city korgen på, men det kanske upplevdes så för att den är ju högre upp än sittdelen.

Jag som inte har barn sen tidigare har ingen erfarenhet av vagnar. Det enda jag kände var att crossen var ju myyycket svårare att svänga än ex Nitron med svängbara hjul. Kändes som crossen gick spikrakt och att man måste lyfta för att ens kunna svänga lite grann. Måste man hålla på o justera så hela tiden när man är ute o går och det svänger bara lite grann? Eller det kanske bara var som det upplevdes i den trånga affären....

En annan fråga, Köper vi en emmaljunga så blir det även en citykorg till det (supreme),
    Vi bor i en lägenhet utan hiss (bor en trappa upp), samt att det ej finns något förråd att parkera vagnen.
    Jag kommer alltså få ta upp/ner vagnen varje gång jag ska använda den och undrar därför om det finns några smidiga handtag på citykorgen? Så att man isåfall först kan bära upp korgen för att sedan springa ner o hämta chassit.. ? 
    Hur gör ni som bor i lägenhet utan hiss? 
    Jag bär upp citykorgen (vanliga) till lägenheten först och sen chassit, har en nitro :) CItykorgen är lite otymplig att bära men det går bra för oss, bor på 2:a våningen :)
  • NovemberApril

Hej tjejer!

Väntar bebis i April och vill (ska, hehe) ha Nitron fast vill ha Ozones sittdel.
    Vill ha PP Black på allt med svart chssi etc. Någon som kan ha en gissning vad den slutsumman hamnar på?   

• t0va
    NovemberApril skrev 2012-11-12 16:54:43 följande:
    Hej tjejer!

Väntar bebis i April och vill (ska, hehe) ha Nitron fast vill ha Ozones sittdel.
    Vill ha PP Black på allt med svart chssi etc. Någon som kan ha en gissning vad den slutsumman hamnar på?   
    jag förstår inte riktigt vad du menar, nitro och ozone har samma chassi så är det en nitro med ergonomisk sittdel du vill ha så är det en ozone. Eller har jag missförstått? 
    PP black sittdel har svart chassi också, en sådan ligger på  ca 6100kr, ska ni ha korg också så tillkommer det ca 2200-2500kr. 
  • fridajonsson
    NovemberApril skrev 2012-11-12 16:54:43 följande:
    Hej tjejer!

Hur menar du nu?
    Om du köper Ozonen så har ju den samma chassi som nitron?! Så vill du ha en Nitro med Ozonsittdel så är de ju bara å köpa Ozonen på en gång. 

:)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5