• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • violatricolor
    t0va skrev 2012-10-26 09:43:39 följande:
    Japp på bägge frågorna, alla sitsar som har klickfästet som de vagnar som finns nu och från ca 05 har kan man byta emellan. Nya monkeyn verkar man inte kunna byta med, men CC, ozone, edge osv. är bara att skifta. 

Jag det finns barn som inte gillar ergonomisk sittdel, vi hade både det och vanlig, mellan 3-6månader älskade sonen den ergonomiska han sov i den på nätterna pga. sin nästäppa. Men när han kunde vända sig själv så gillade han den inte längre. Vid 1år så funkade den igen men nu vid 2år så är den för trång, längden funkar men den blir trång över axlarna så han kan inte ha vinterkläder. Men då har han breda axlar, även endel bilstolar är jättetrånga för honom. 

Ok! Tack för svaret! Vet inte om vi ska avvakta lite. Just nu bär jag dottern överallt (8 mån, 74 cm och 10,5 kg). Hon gillar kanske inte vagn helt enkelt. Funkade bra med liggkorgen de första två månaderna, ibland mellan 2 och 5 månader. Sittdelen funkade ett par veckor från 5,5 månad till ca 6. Sen har jag burit. Mysigt och smidigt men blir lite tungt ibland.
  • yodi
    violatricolor skrev 2012-10-28 09:58:58 följande:

Ok! Tack för svaret! Vet inte om vi ska avvakta lite. Just nu bär jag dottern överallt (8 mån, 74 cm och 10,5 kg). Hon gillar kanske inte vagn helt enkelt. Funkade bra med liggkorgen de första två månaderna, ibland mellan 2 och 5 månader. Sittdelen funkade ett par veckor från 5,5 månad till ca 6. Sen har jag burit. Mysigt och smidigt men blir lite tungt ibland.
    men visst är det mysigt
  • mammassnosa

Violatricolor: köp en ergobaby bärsele om du inte har det så känns inte vikten lika mycket :) sorry för OT.

• OneHeart
    Dezzie79 skrev 2012-10-27 10:59:15 följande:
    Hej på er. Har en fråga till er som verkar veta lite om emmaljunga ????
    Min sambo vill såå gärna köpa en citycross till bebbe som kommer i februari. Men den han vill ha kanske inte går att få tag i. Återförsäljaren säger att det är så iaf.
    Han vill ha en pp,pga det svarta chassit, däcken samt det
    Nya handtaget. Men färgen han vill ha är inte pp. Det är en carbon black.
    Kan man fixa ihop det på ngt sätt?
    Finns det någon av PP-färgerna ni kan tänka er som sittdel? Chassit följer ju med sittdelen så att säga, sen kan ni ju välja en annan färg om ni tänker ha citykorg. Vi gjorde så, valde två olika modeller men anpassade sittdelen efter det chassit vi ville ha :)
  • OneHeart

Förresten, vad tycker ni andra om nya handtagen på PP-serien? Det som är vitt och svart. Jag tycker att det är snyggt och sportigt, men sjukt obekvämt och skaver in i händerna om man ska häva vagnen minsta lilla :( Vi valde bort det helt nu när vi köpte oss en CC med citykorg.
    Tycker att det gamla handtaget är mycket skönare! 

• Madebyday

Till bamse10 som lagt upp en bild i bildtråden, på en Scooter 2.0 i lila färg.

Jag vet inte om du fått klarhet i den fråga än men här kommer mina ord:

Det är svårt att säga, genom att bara titta på bilden, om det är en Pro Bordeaux eller en Aubergine.
    Men det du kan göra är att leta efter "klisterlappen" någonstans nere på chassit, där det står ett serienummer, ett "födelsedata" för vagnen. Ex 100812-xxx
    Detta nummer betyder (i mitt ex) att vagnen är tillverkad 12 augusti 2010.

• Madebyday

Fortsätter där jag råkade skicka ;)

Jag har en CC i Pro Bordeaux, tillverkad sensommaren/hösten 2010 (vilket betyder att det är en vagn som tillhör modellår 2011). Vid modellår 2012 togs Pro B bort och Aubergine kom istället.

Så kolla om du hittar klisterlappen med serienumret, skriv den här i tråden så ska vi nog kunna tala om för dig vad din färg heter :)

• yodi
    OneHeart skrev 2012-10-29 18:42:01 följande:
    Förresten, vad tycker ni andra om nya handtagen på PP-serien? Det som är vitt och svart. Jag tycker att det är snyggt och sportigt, men sjukt obekvämt och skaver in i händerna om man ska häva vagnen minsta lilla :( Vi valde bort det helt nu när vi köpte oss en CC med citykorg.
    Tycker att det gamla handtaget är mycket skönare! 
    har bara provkört det nya edge chassit i affären men jag blev inte heller alltför förtjust i det nya handtaget, det kändes så plastigt och hårt på något viss
  • lelodi
    yodi skrev 2012-10-30 14:08:14 följande:
    har bara provkört det nya edge chassit i affären men jag blev inte heller alltför förtjust i det nya handtaget, det kändes så plastigt och hårt på något viss
    Japp, det tyckte jag också. Riktigt besviken faktiskt
  • UllTussen

Nu behöver jag lite mer råd brudar

Gubben och jag har ni kommit fram till att det inte blir någon vagn med svängbara hjul. Vi har för mycket snö här och båda våra föräldrar bor ute på landet med både grus och mängder av snö under vinter-halvåret.

Jag vill nu ha lite åsikter om Classic Sport. Är det hög, så som Edge-chassin??
    Någon som har annan erfarenhet av den? 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5