• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    RöttÄrSött skrev 2012-12-30 21:37:30 följande:
    Jag har fått erbjudande om en vagn och funderar över easy click!

Det är en edge uthämtad augusti 2005 (kan således vara både 04 eller 05) och det står Click! och en pil på chassits fästen - gjorde det detta innan easy klick?

Är denna färg fast ett chassi med teleskophandtag:
    2.bp.blogspot.com/_PwqyRlHTi74/S2MHGAdYvNI/AA...

Tänkte ha den som sovvagn på förskolan men om jag kan vill jag gärna använda chassit på vintern för min blivande Nitro Har tyvärr ingen möjlighet att prova med någon sitt- eller liggdel just nu.
    Innan easy fix fanns inget svart plastfäste på sidan utan det såg ut såhär:
    emmaljunga äldre fäste

Så ser den ut som nedan så är det easy fix:
    emmalunga easy fix fäste
  • Jaja88
    Jaja88 skrev 2012-12-31 08:07:07 följande:
    Halloj!

Jag ska sälja min nitro som är en 2013 års modell. Den är i färgen pp dark grey och har oanvänd fotsack och en skötväska i samma färg.

Vad kan man sälja den för tror ni? Den är i princip i nyskick!
    Nypriset var 7320 :- och jag hittar inga så nya på begagnatmarknaden. Någon som vet?
  • RöttÄrSött

Jaja88: varför ska du sälja? Är nyfiken på nitron själv och hör gärna lite ris

Pris tycker jag är svårt, visst är den nästan ny men är det för nära nypris kan ju folk köpa den ny med alla garantier och försäkringar istället (är inte alltid de följer med vid köp).

• Jaja88
    RöttÄrSött skrev 2013-01-01 14:50:07 följande:
    Jaja88: varför ska du sälja? Är nyfiken på nitron själv och hör gärna lite ris

Pris tycker jag är svårt, visst är den nästan ny men är det för nära nypris kan ju folk köpa den ny med alla garantier och försäkringar istället (är inte alltid de följer med vid köp).
    Jo, jag förstår ju att jag kommer förlora pengar på den tyvärr.

Både jag och sambon är missnöjda tyvärr. Den tar upp större plats i bilen än vår syskonvagn gjorde! Sen är det lite allt möjligt som gör att vi tycker att den är osmidig helt enkelt. Dels att det är i princip helt omöjligt att komma åt varukorgen.
    Den är ju smidig att köra så det är inte det som är problemet. Dock skulle sambon vilja ha lufthjul. Så nu ska vi satsa på nya Brio Smile istället.

Men om man känner att man har mycket plats i bilen och inte har så stort behov av varukorgen så är det en bra vagn!
  • FruSen

Hej alla Emmaljungaexperter

Någon som har koll på deras nya modell, Monkey?
    Vi väntar tvillingar till våren så vår Emmaljunga duo edge vi har sedan tidigare (som jag älskade) kan vi tyvärr inte använda...
    Jag söker nu en vagn som har svängbara framhjul då en tvillingvagn blir mycket tyngre och jag tänker mig att det måste vara smidigare att svänga utan att behöva häva sig över styret hela tiden... samtidigt får framhjulen inte vara för små då vi bor i norr med snö och sånt.
    Tycker Monkey Double såg intressant ut, men har den kommit ut i butikerna ännu ? Någon som sett den irl?

• älskarlivet81

Vi hade en liten bil när vi skaffade vår nitro men hade inga problem med att få plats med den..

Jaja88 skrev 2013-01-01 15:23:51 följande:
    Jo, jag förstår ju att jag kommer förlora pengar på den tyvärr.

Både jag och sambon är missnöjda tyvärr. Den tar upp större plats i bilen än vår syskonvagn gjorde! Sen är det lite allt möjligt som gör att vi tycker att den är osmidig helt enkelt. Dels att det är i princip helt omöjligt att komma åt varukorgen.

Den är ju smidig att köra så det är inte det som är problemet. Dock skulle sambon vilja ha lufthjul. Så nu ska vi satsa på nya Brio Smile istället.

Men om man känner att man har mycket plats i bilen och inte har så stort behov av varukorgen så är det en bra vagn!

• mammassnosa

FruSen: vet inget om den men så den i butik i lördags så ni får kanske gå och kika

• Så efterlängtad
    Så efterlängtad skrev 2012-12-22 23:50:00 följande:
    Har nyligen hämtat hem vår city cross o försökt läsa mig till det här med fjädringen, men utan resultat... Vad ska den stå på i början när man har en nyfödd?

Sen funderar jag på hur ni andra fäller ihop er cc med citykorg på? Tar ni isär delarna eller fäller ni med korgen på? Tänkte när den ska in i bilen exempelvis...
    Ingen?
  • FruSen
    mammassnosa skrev 2013-01-01 19:38:37 följande:
    FruSen: vet inget om den men så den i butik i lördags så ni får kanske gå och kika
    Jo, vi får nog göra det. I min stad finns bara Barnens Hus och de har ett riktigt dåligt utbud av vagnar. Har mejlat till Barnens hus i grannkommunerna (vars städer och butiker är lite större) för att höra om den finns inne. Känns onödigt att åka långt för att upptäcka att vagnen inte finns inne ännu.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5