• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

Det är ihopfällningsläget. Det är ör att barnets fötter hamnar ovanför barnets huvud om man lägger ner den så mycket, och det avråds man ifrån av läkare.

Stora B skrev 2013-01-05 00:07:32 följande:
    Har precis bytt min Nitro till en Ozone. Det står att man inte ska använda "läge 4" med barn i, utan endast när man fäller ihop den.Det är väl det läget som är "fullt liggläge"? Är den någon som gör det ändå? Varför skulle man inte kunna göra det?

• Stora B

Tack. Det var ju bra att veta. Men då finns det egentligen inte fullt liggläge som EL skriver om Ozone?

En annan sak jag la märke till. Jag har en Ozone i PP färg (2013), men ingen vädringslucka på sufletten, enligt videon ska det finnas . Är det någon som har det på sin Ozone?
  • elilin

En fråga! När har ni bytt från liggdel till sittdel?!

Har en citycross med citykorg nu, å de börjar bli lite trångt nu när de e overall å allt i vagnen, har en lång liten kille, han är bara 4,5 månad så tycker de e tidigt än, men snart får han inte plats på längden :( 

• Stora B

Jag bytte också vid 4,5 månad. Inte för att den var för trång egentligen, men mer att han började bli för nyfiken och ville se. Blev mycket bättre, mindre gnäll i vagnen.

• elilin

Ja jag tror att de börjar bli dags att byta men hur satt din son i sittdelen känns ju som den e så stor:p

• stor grön drake
    Stora B skrev 2013-01-05 10:37:41 följande:

Tack. Det var ju bra att veta. Men då finns det egentligen inte fullt liggläge som EL skriver om Ozone?

En annan sak jag la märke till. Jag har en Ozone i PP färg (2013), men ingen vädringslucka på sufletten, enligt videon ska det finnas . Är det någon som har det på sin Ozone?
    bilden du klistrat in visar citykorgen supreme :) ozone sittdelen har ingen vädringslucka. Det liggläget som finns räknas som fullt, det är samma som i bugaboo vagnar mfl har jag förstått. Sen gör man som man vill.

• FruSen

Nu har vi varit och kollat på Emmaljungas Monkey. Jag måste tyvärr säga att jag är jättebesviken....
    Vid första anblick verkade den jättefin! För oss som ska ha tvillingar såg det kanonbra ut med två rymliga liggdelar och den var lättmanövrerad och så.
    Men sittdelarna!
    Herregud!
    Det var nog det smalaste jag någonsin sett!
    Det finns inte en chans att man rymmer en 1½-åring i overall i en sån sittdel!!
    Jag vet inte om det är annorlunda sittdelar till singelvagnen men till duble går det verkligen inte. Inte med våra behov. Vi bor i norrbotten (det blir kallt här) och vill såklart kunna använda vagnen upp till 3-årsåldern om det så krävs.
    Känns jättetråkigt.

Vi kollade även på City Cross (tvillingvagnen alltså) men säljaren visade oss att det inte ryms två liggdelar bredvid varandra i den vagnen!!
    Har de förminskat vagnen eller något kanske? För jag vill minnas att jag tidigare sett deras City cross tvillingvagnar med två hård- eller mjukliftar...

Jag blev besviken, har varit så nöjd med min Emmaljunga jag hade till dottern men nu när vi behöver en tvillingvagn blev det inte alls lika lätt att hitta...  

• stor grön drake
    FruSen skrev 2013-01-05 16:59:55 följande:
    Nu har vi varit och kollat på Emmaljungas Monkey. Jag måste tyvärr säga att jag är jättebesviken....
    Vid första anblick verkade den jättefin! För oss som ska ha tvillingar såg det kanonbra ut med två rymliga liggdelar och den var lättmanövrerad och så.
    Men sittdelarna!
    Herregud!
    Det var nog det smalaste jag någonsin sett!
    Det finns inte en chans att man rymmer en 1½-åring i overall i en sån sittdel!!
    Jag vet inte om det är annorlunda sittdelar till singelvagnen men till duble går det verkligen inte. Inte med våra behov. Vi bor i norrbotten (det blir kallt här) och vill såklart kunna använda vagnen upp till 3-årsåldern om det så krävs.
    Känns jättetråkigt.

Vi kollade även på City Cross (tvillingvagnen alltså) men säljaren visade oss att det inte ryms två liggdelar bredvid varandra i den vagnen!!
    Har de förminskat vagnen eller något kanske? För jag vill minnas att jag tidigare sett deras City cross tvillingvagnar med två hård- eller mjukliftar...

Jag blev besviken, har varit så nöjd med min Emmaljunga jag hade till dottern men nu när vi behöver en tvillingvagn blev det inte alls lika lätt att hitta...  
    Visade de med två quadroliftar? för en quadro får knappt rum i en vanlig sittdel. Så testa med hårdlift från något annat märke innan ni utesluter den
  • FruSen
    stor grön drake skrev 2013-01-05 17:08:53 följande:
    Visade de med två quadroliftar? för en quadro får knappt rum i en vanlig sittdel. Så testa med hårdlift från något annat märke innan ni utesluter den
    Vet inte vilken typ av lift de visade, det var i alla fall emmaljungas egna mjuklift.
    Tyvärr blev vagnen utesluten ändå då den är för bred för vår ytterdörr
    Känns surt... 
  • stor grön drake

Vad synd

FruSen skrev 2013-01-05 17:10:47 följande:
    Vet inte vilken typ av lift de visade, det var i alla fall emmaljungas egna mjuklift. Tyvärr blev vagnen utesluten ändå då den är för bred för vår ytterdörr Känns surt... 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5