• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Egget13
    Tessss skrev 2013-01-03 21:55:32 följande:
    Någon som får plats med både hund och vagn i bagaget? Vill gärna ha emmaljunga men känns hopplöst! Är en liten hund på 7kg. Hur har andra gjort? vill helst inte ha hunden i baksätet.
    Jag har en hund på 13 kg (cocker spaniel) och undrar samma sak. Vi ska byta bil och har besetällt en Emmaljunga Edge med duo s chassi (ej uthämtad ännu) och undrar också vilken bil som man får in vovve-bur och barnvagn i där bak... Har Audi A3 idag o den är på tok för liten, även A4 verkar liten så i nästa vecka ska vi kolla på en A6 o se om det funkar... 

Sen vill man ju får plats med lite med om man ska åka iväg, typ packning o så 
  • Bräckehäxan

Edge duo s blir längre ihopfälld än nitro, vet ej hur det funkar, så det är bäst att ni testar eller mäter...

• Egget13
    Bräckehäxan skrev 2013-01-04 00:12:26 följande:
    Edge duo s blir längre ihopfälld än nitro, vet ej hur det funkar, så det är bäst att ni testar eller mäter...
    Ja vi kör nog ut till babyproffsen och prova med en sån vagnen. Exakt den vagnen jag beställt finns som visningsex nämligen.. vet den är lång tyvärr.. :(
  • Bräckehäxan

Åker ni bil mycket? Jag tänker att i värsta fall får man väl plocka av lite hjul för att krympa vagnen så mycket som möjligt... Inget man vill göra flera gånger om dagen kanske, men det går ju ändå hyfsat lätt....

• Egget13
    Bräckehäxan skrev 2013-01-04 00:39:51 följande:
    Åker ni bil mycket? Jag tänker att i värsta fall får man väl plocka av lite hjul för att krympa vagnen så mycket som möjligt... Inget man vill göra flera gånger om dagen kanske, men det går ju ändå hyfsat lätt....
    Ja svärföräldrarna bor i skåne och vi i Blekinge så det blir en del resor dit. Sen tänker jag semestrar och sånt. Jo vi åker nog en hel del bil..
  • stor grön drake

Det står ju mått på emmaljungas hemsida, men de stämmer inte riktigt. Eller, jag vet ju inte hur de fällt ihop vagnarna förståss, men nitro går inte in på längden i år renault scenic -98, däremot går både edge classic (och därmed classic sport och mondial classic) och CC in utan problem. Förvisso med sittdelen har ryggen uppfälld men endå, nitron gick inte inså vad man än gjorde. Så det är värt att köra via barnbutiken och testa när man provkör bilen

• Maybe
    Egget13 skrev 2013-01-04 00:05:30 följande:
    Jag har en hund på 13 kg (cocker spaniel) och undrar samma sak. Vi ska byta bil och har besetällt en Emmaljunga Edge med duo s chassi (ej uthämtad ännu) och undrar också vilken bil som man får in vovve-bur och barnvagn i där bak... Har Audi A3 idag o den är på tok för liten, även A4 verkar liten så i nästa vecka ska vi kolla på en A6 o se om det funkar... 

Sen vill man ju får plats med lite med om man ska åka iväg, typ packning o så 

Det blir inte barnvagn förrän till sommaren här men vi ska också köpa ny bil och har hund.

Jag har en rottisblandning men hon är i storlek med labrador ungefär.

Vi vill ha emmaljunga och tänker att det lär få bli en V70.

Vi tänkte dela av kombidelen med grindar och galler och ha hunden på ena sidan och barnvagn på andra sidan.

Tror ni det funkar?
  • Tessss
    stor grön drake skrev 2013-01-04 05:22:30 följande:
    Det står ju mått på emmaljungas hemsida, men de stämmer inte riktigt. Eller, jag vet ju inte hur de fällt ihop vagnarna förståss, men nitro går inte in på längden i år renault scenic -98, däremot går både edge classic (och därmed classic sport och mondial classic) och CC in utan problem. Förvisso med sittdelen har ryggen uppfälld men endå, nitron gick inte inså vad man än gjorde. Så det är värt att köra via barnbutiken och testa när man provkör bilen
    Ja de där måtten har jag suttit och stirrat på många timmar och försökt pussla med men det får nog bli att köra ut till någon affär och prova allt de har istället, så får man veta säkert... Märkligt att nitron inte fick plats i din när de andra gjorde det...? Men toppen att ha lite att välja på då ju

Jag har inga krav på att även få plats med annan packning, men hela familjen (där hunden ingår) vill jag kunna ha med mig utan för mycket krångel  
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5