• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

Jag tycker du ska sattsa på bur istället ör "bara" galler. Lite dyrare men mycket säkrare för hunden

Tessss skrev 2013-01-04 10:36:09 följande:
    Ja de där måtten har jag suttit och stirrat på många timmar och försökt pussla med men det får nog bli att köra ut till någon affär och prova allt de har istället, så får man veta säkert... Märkligt att nitron inte fick plats i din när de andra gjorde det...? Men toppen att ha lite att välja på då ju Jag har inga krav på att även få plats med annan packning, men hela familjen (där hunden ingår) vill jag kunna ha med mig utan för mycket krångel  
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥

• Tessss
    stor grön drake skrev 2013-01-04 15:10:28 följande:
    Jag tycker du ska sattsa på bur istället ör "bara" galler. Lite dyrare men mycket säkrare för hunden
    Jag har en bur, en liten kanonbra som inte tar alls mycket plats Hunden stortrivs och det känns säkert. I värsta fall får vi spänna fast den buren i ett av sätena där bak, men nåååågon vagn borde ju gå in kan man tycka...
  • Maybe

Jag har bur till min hund med men vi kommer inte få plats med den buren och barnvagn i kombin även om vi har världens största bil. Absolut säkrare med bur men vi kan ju inte direkt ha barnvagnen på taket heller och vi åker ibland till Dalarna 70 mil härifrån och då krävs packning för två vuxna, en hund (mat och sånt) samt ett barn med barnvagn osv.
    Hitills har vi haft hunden i buren där bak och packningen i baksätet, men i baksätet ska även babyskydd/bilbarnstol då plats.
    Vi måste också välja galler :/
    Ingen aning om vad galler och grindar kostar till v70 dock   

• mammassnosa

Kan tipsa er som ska byta bil om BMW:s 5-serie som är större i bagaget än V70 Vi har en sån och vi skulle kunna få in två Edge Duo med liggdel på i bak Sen efterfråga nån en bild på edge med sittdel och footsack. Kan fixa det imorgon!
    Min står i hallen men orkar inte ta upp datorn för att ladda upp bilden. Alternativt inboxa mig en mail så skickar jag bilden :)

• Bräckehäxan

Mammassnoosa: det var jag som efterlyste bild på edge sittdelen med fotsack! Hade blivit superduperglad om du bjuder på bild!!! jag kan vänta till imorgon, har inte så bråttom

• Maybe
    mammassnosa skrev 2013-01-04 21:23:12 följande:
    Kan tipsa er som ska byta bil om BMW:s 5-serie som är större i bagaget än V70 Vi har en sån och vi skulle kunna få in två Edge Duo med liggdel på i bak Sen efterfråga nån en bild på edge med sittdel och footsack. Kan fixa det imorgon!
    Min står i hallen men orkar inte ta upp datorn för att ladda upp bilden. Alternativt inboxa mig en mail så skickar jag bilden :)

Om vi köper ny volvo kan vi byta in vår gamla 850 till bilfirman och slipper krångel med att sälja den.
    Min sambo gillar inte bmw.
    Vi är inne på Passat också för de är också stora i kombin, den va dock dyrare i försäkring tydligen.
    Passat är dock tusen gånger snyggare än v70...   
  • momster

Vi har en dacia Logan kombi den är hur praktisk som helst med både barnvagn och hundbur :)
    Nu har vi inte hunden kvar men jag får in både sonens city cross med liggdel och dotterns ozone eller om hon har city crossens sittdel utan problem.

• Bräckehäxan

Röttärsött: var inne på kopbarnvagn men just smart hittade jag inte... Jag har inte tänkt köpa, blev bara nyfiken på priset...

• Stora B

Har precis bytt min Nitro till en Ozone. Det står att man inte ska använda "läge 4" med barn i, utan endast när man fäller ihop den.Det är väl det läget som är "fullt liggläge"? Är den någon som gör det ändå? Varför skulle man inte kunna göra det?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5